יום רביעי, 27 באוקטובר 2010

בעיה באינדקס של גוגל - דפים לא נסרקים

לאחרונה נראו דיווחים על גבי האינטרנט של בעלי אתרים על צניחה משמעותית בתנועה לאתריהם, מה שנחשב בהתחלה כעדכון אלגוריתמי התברר כתקלה באינדקס של גוגל. כתבות באתרי חדשות גדולים במיוחד כגון: CNN לא הופיעו באינדקס, כתבות שנסרקו כבר והופיעו באינדקס לפתע נעלמו.
אתרים שונים שפרסמו תוכן איכותי וחדש פשוט לא נסרקו, פוסטים בבלוגר הפסיקו להסרק טוטאלית (עד אתמול) ובאינדקס הפסיקו להופיע כתבות שנסרקו לאתרים גדולים.

רק בקיץ האחרון הוטמע האלגוריתם החדש "קפאין", שלפי דבריו של מאט קאטס נועד לשפר את מהירות האינדקס ולתת לגוגל את האפשרות לסרוק עמודים כמספר דקות לאחר הוספתם לאתר, גולת הכותרת של "קפאין" הייתה מהירות האינדקס וניתן לראות בבירור שהשבוע קפאין לא בא לידי ביטוי.

אשכולות המכילים תיעוד של הבעיה נפתחו בפורום התמיכה של גוגל, ופוסטים שונים בבלוגים ברחבי העולם החלו לצוץ המתעדים את הבעיה הזו, אפילו בפורומים בארץ החלו להופיע אשכולות המתעדים את הבעיה המוזרה שחלה באינדקס, אני יכול להעיד שחלק מן האתרים שאני עובד עמם הראו צניחה במספר הדפים ובתנועה בימים האחרונים.

בעיה זו לא פסחה על אתרים קטנים ואפילו הבלוגים שלי קיבלו מכה במספר הדפים שנסרקים ובתנועה לאתר, עמודים שהיו באינדקס כבר אינם מופיעים, חלקם נעלמו וחזרו להופיע רק היום בבוקר, רק לאחר תיעוד ממושך של כמה ימים ודיווחים שוטפים מצד גולשים הבעיה זוהתה וקיבלה התייחסות.

ג'ון מיולר מצוות גוגל נתן מענה לתקלות אלו באשכולות השונים שהופיעו בפורומים של גוגל, אלו הם תמצית דבריו:

"אני מעוניין לדווח שאנו מטפלים בתקלה המופיעה כרגע באינדקס ויקח עוד כמה ימים עד שכל המערכת תתעדכן, בנתיים אין טעם לבצע שום שינוי מהצד שלכם, כל תוכן שיעודכן באתרכם יופיע בגוגל בסופו של דבר רק מעט לאט יותר מהרגיל. אני בקשר צמוד עם הצוותים המטפלים בנושא ואנו עושים כל שניתן לפתור תקלה זו כמה שיותר מהר, בהתייחס לתקלות שהוצגו באשכול הנוכחי אני מעוניין להבהיר שמה שאנו עדים לו אינו כתוצאה משינוי אלגוריתמי או שינוי בתנאי מנוע החיפוש אלא תקלה באינדקס שאנו עובדים על תיקונה"

מזה הרבה זמן שלא הייתה תקלה כה רחבה באינדקס של גוגל שפגעה בצורה כה רחבה באתרים גדולים וקטנים כאחד, הפעם האחרונה שאנו היינו עדים לצניחה כה משמעותית בתנועה לאתרים הייתה בעדכון האלגוריתם האחרון (Mayday), שהשפיע על הסריקה וההופעה של ביטויים זנב ארוך והביא לצניחה משמעותית בתנועה לאתרים מביטויים אלו.

לא ניתן לומר בוודאות מהו המקור לתקלה עד אשר גוגל יחליטו לשחרר הצהרה רישמית המתייחסת לכך, עם זאת אני יכול להעיד שרוב האתרים שאני עובד עמם לא דיווחו על תקלה מסוג זה ובארץ התקלה הייתה פחות נפוצה, מעצם העובדה שהאלגוריתמים פחות נוקשים כאן מאשר בגוגל העולמי.

חלקים מן המאמר תורגמו מן המאמר המקורי באתר - http://searchengineland.com/is-google-broken-sites-big-small-seeing-indexing-problems-53701

מאמרים נוספים המתעדים את התקלה - http://www.seobook.com/ho-ho-ho-go-google-go
http://communityseo.com/ho-ho-ho-go-google-go/
http://www.jatinmahindra.com/2010/10/24/ho-ho-ho-go-google-go/

3 תגובות:

  1. כמה שזה נכון.
    בתקופה האחרונה יש בלאגן באינדקס וזה מורגש.
    אתרים ותיקים איבדו דפים.
    אני מכיר אתר חדש יחסית שחצי ממנו אונדקס וחצי שלם לא מופיע באינדקס לא משנה מה נעשה.

    תודה על המאמר אורי

    השבמחק
  2. כן, למרות שהבעיה מתאפיינת באי סריקה של דפים חדשים והיעלמות של דפים ישנים, נראה שבארץ האפקט היה פחות מורגש (אני מסיק זאת כי לא עלו הרבה פוסטים בנושא)

    מה שכן אני מקווה לראות שינוי במספר הדפים שנסרקים עוד כמה ימים שזה יעבור נהיה חכמים יותר :)

    השבמחק
  3. אז מה שנשאר לנו לעשות זה לחכות ...

    השבמחק