יום שישי, 29 באוקטובר 2010

האיחוד של בינג ויאהו הושלם - עם זאת בינג בהפסדים

בדיווח רישמי בבלוג של יאהו לפני יומיים, נכתב שהושלם תהליך המיזוג בין יאהו לבינג, מנוע החיפוש של מיקרוסופט מניע רישמית את כל התוצאות האורגניות והממומנות של יאהו. מיזוג זה מהווה איום ממשי על גוגל ארה"ב אמנם האחוזים הם לטובת גוגל, אך מיקרוסופט תניע כ-33% מהחיפושים בארה"ב ועוד כמעט 9% של קנדה.

גוגל עדיין מובילים עם כמעט 65% מהחיפושים בארה"ב, עד לפני האיחוד קמפיין ממומן באחד ממנועי החיפוש שאינו גוגל היה כמעט ללא אפקט מפאת אחוז החשיפה הקטן שהקמפיין קיבל, עם זאת לאחר האיחוד מדובר ב33% שזהו נתון שלא ניתן להתעלם ממנו.

עמידה בזמנים - תקלה בהצגת קישורים נכנסים


לאחר האיחוד מיקרוסופט דיווחו על עליית מחירי הקמפיינים בעקבות התחרות הרבה. האיחוד של יאהו ומיקרוסופט הסתיים כמעט ללא תקלות והמיזוג עצמו נעשה ללא פגם, העמידה בלוח הזמנים מצד מיקרוסופט ויאהו הייתה די מדהימה וראויה לשבח, בדרך כלל המשתמש הפשוט סובל מבעיות ובאגים חודשים לאחר מיזוגים בסדר גודל שכזה.

כאשר דיווחתי על האיחוד בין יאהו למיקרוסופט, ציינתי את העובדה ששירות הצגת הקישורים הנכנסים בפקודת לינק ולינקדומיין של צוות (Yahoo! Site Explorer) יכול להפגע ואף להעלם, עם זאת בהצהרה שהתקבלה מבית בינג ויאהו נראה שפקודת זו חשובה לשתי החברות ומהווה חלק בלתי נפרד מהשירות אותו מציעות החברות.

מספר ימים לפני השלמת המיזוג החלו להופיע בעיות בפקודת לינק ובפקודת לינק דומיין בהן מספר הקישורים המוצג ביאהו צנח משמעותית, לפי הדיווחים השונים נראה שתקלה זו אינה קשורה באופן ישיר למיזוג והינה תקלה נפרדת שצוות יאהו ובינג מטפלים בה באופן נפרד, עם זאת קשה שלא להרים גבה לנוכח צירוף המקרים המעניין שכמה ימים לפני ההשלמה צצות בעיות שכאלו.

כיום עדיין תצוגת הקישורים בפקודת לינק ולינק דומיין פגומה, ומספר הקישורים שמוצג נמוך משמעותית מהנתונים האמיתיים.
שירות זה מהווה אחת מאבני היסוד של מקדמי אתרים בארץ ובעולם, בקבלת אינדיקציה טובה של כמות הקישורים הנכנסים למתחרינו ולאתרים שלנו, כמובן שנתון זה קריטי יותר בארה"ב ובחו"ל בהן קידום במנוע של בינג הוא הכרחי, ספק עם בארץ אנו משתמשים בפקודה זו בכדי לבדוק את אתרינו שלנו.

בינג נמצאת בהפסדים - גוגל עומדת בראש מנועי החיפוש


מיקרוסופט מדווחת על הפסדים עצומים מצד הצוות של בינג, מסתבר שלפי הדו"ח שהוגש בתום הרבעון הראשון של שנת-2010 נראה שצוות בינג המהווה חלק בלתי נפרד משירותי מיקרוסופט נמצא בהפסדים של 560 מיליון דולרים, זהו הפסד משמעותית גדול יותר מהדו"ח האחרון בו הוכרז על הפסדים של 470 מיליון דולרים.

כך או כך מיקרוסופט מצידם מצהירים, "בינג משתפרת ומצליחה להגדיל את נפח שוק המשתמשים ומהווה אבן יסוד וציון דרך חשוב בשיתופי הפעולה של מיקרוסופט עם יאהו". מיקרוסופט ויאהו התאחדו בכדי לאפשר לגולשים לבחור במנוע חיפוש אלטרנטיבי ואחר.

המאמץ למנוע מגוגל להיות מונופול כאשר מדובר במנועי חיפוש הוא קריטי לתחום ולתחרות, ככל שיש יותר תחרות כך אנו כמשתמשים מרוויחים מכך, אמנם נאיחוד של בינג ויאהו אינו ישפיע על המתרחש בעולם החיפוש בארץ, אך השירותים שיצוצו בעקבות עליית התחרות החדשה בהחלט יופיעו גם בארץ.

מיקרוסופט שהצליחה להשתלט על שוק מערכות ההפעלה ביתיות מנסה לסנן את דרכה לתוך עולם מנועי החיפוש ומעוניינת לנגוס ברווחיה של ענקית האינטרנט גוגל, ונראה שבנתיים הדבר נוחל הצלחה לא רעה, האיחוד בין יאהו לבינג בהחלט השפיע וכבר נראה שיש עליה בהרשמות לשירותים הממומנים של בינג בעקבות האיחוד.

רק בעתיד הרחוק נוכל לדעת בוודאות מהן ההשלכות של איחוד משמעותי זה, בנתיים נראה שגוגל עומדים בראש מנועי החיפוש עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר בעלת השירותים המקצועיים והאיכותיים ביותר וללא ספק משאירה את המתחרים שלה בנתיים מאחור.

השפעות האיחוד בין בינג ליאהו על קידום אתרים בארץ

קשה לומר שיהיו השפעות על תחום קידום אתרים בארץ כתוצאה מהאיחוד בין שתי ענקיות האינטרנט, כיום יותר מ-90% מהגולשים באינטרנט בארץ משתמשים בגוגל כמנוע חיפוק העיקרי שלהם ופחות מ-10% בוחרים בבינג, או פשוט אינם יודעים לשנות ספק חיפוש ומשתמשים במה שהדפדפן מציג להם.

קידום אתרים בארץ נעשה בעיקר בגוגל, הקמפיינים הממומנים בעל יחסי ההמרה הגבוהים ביותר בארץ הם הקמפיינים של גוגל, שאר הקמפיינים הממומנים בהחלט אינם הולכים ליאהו אם כי לפייסבוק, אמנם מודל הרשת החברתית היא פלטפורמה שבה הצגת המודעה אינה ממוקדת כמו בגוגל אך יש אחוז חשיפה גבוה.

בהלת הפייסבוק החלה לא מזמן, ונפתח טרנד של שיווק ברשתות החברתיות, כך או כך נראה שחברות מעדיפות לפרסם מודעה ממומנת בפייסבוק ולא ביאהו, נראה שבכל הנוגע לארץ גוגל ישארו חזקים ושולטים כמעט בצורה מוחלטת, ובכל הנוגע לקידום אתרים, אין חדש תחת השמש

חלקים מן המאמר תורגמו מן המאמר המקורי: http://searchengineland.com/microsoft-records-their-q1-2010-earnings-bing-takes-loss-again-54281

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה