יום ראשון, 24 באוקטובר 2010

יאהו מציגים פחות קישורים בפקודת לינק ולינקדומיין

לאחרונה נראו דיווחים מכל העולם על כך שיאהו מציגה פחות קישורים בפקודת לינק ולינקדומיין (Yahoo! Site Explorer) בעלי האתרים השונים נלחצו שמא זהו באג במערכת של יאהו או שהקישורים הללו אבדו לנצח, השערות ראשוניות הסיקו שמדובר באיחוד של בינג ויאהו.

תשובת ראש הצוות האחראי על Site Explorer


לאחר פניות עם גורמים שונים למערכת של יאהו התקבלו תשובות ראשוניות בנוגע לבעיה הזו ממנהל הפרוייקט של Yahoo Site Explorer הרמנט מינוצ'ה  ואלה הם תמצית דבריו:
"אנו מבצעים עבודות ובדיקות בשיתוף עם צוות מיקרוסופט בכדי להבטיח את המשך השימוש בתצוגת הקישורים בפקודת לינק ולינקדומיין ומבהירים השירות ימשיך להיות פעיל דרך המערכת של יאהו ולא דרך כלי מנהל האתרים של בינג"

נראה שעל פי הדיווחים הללו ועל פי פוסט שפורסם בבלוג של יאהו נכון לחודש אוגוסט ניתן להסיק שהצוותים של יאהו ומיקרוסופט עובדים בצורה מקיפה בכדי שהאיחוד בין בינג ליאהו יהיה ללא תקלות ושינויים מאסיביים, כמו כן שימוש בפקודת לינק ולינדומיין תשתפר משמעותית, כי השירות חיוני וחשוב לבעלי האתרים המשתמשים בבינג וביאהו.

אפשר להסיק שהצניחה במספר הקישורים הנכנסים יאהו קשורה באיחוד עם בינג ובתקופת המעבר שכנראה תושלם לחלוטין רק ב-2012, וכך יניעו בינג את כל תוצאות החיפוש האורגניות של יאהו לצד הקידום הממומן, נראה שהשירות של site explorer ינתן בנפרד מכלי מנהל האתרים אך יהיה מדוייק יותר וידידותי יותר למשתמש.

אין קשר בין האיחוד של בינג לבין צניחה במספר הקישורים ביאהו


מתוך דבריהם של יאהו על הנושא, נראה שאין קשר בין האיחוד של בינג ויאהו לצניחת הקישורים ונעשות בדיקות בנושא בכדי לזהות האם ישנה תקלה במערכת ולסדרה במהרה, תוך מתן דגש על שמירת האפשרות לבדוק קישורים נכנסים לעמוד ולדומיין כולו.

כלי הניהול של גוגל לעומת פקודת לינק ביאהו


עד לא מזמן גוגל לא חשפו את המספר המדויק של הקישורים הנכנסים לדומיין שלנו, והציגו בפנינו רק מדגם מייצג פעוט ביותר לעבוד איתו ולכן פקודת לינק ביאהו סייעה לנו לראות בצורה בהירה יותר כמה קישורים יש לדומיין שלנו, לאחר השינוי האחרון בכלי מנהל האתרים גוגל מציגים את פרופיל הקישורים המלא של האתר

הממשק נעשה נוח יותר ומועיל יותר מבחינת ניתוח נתונים, כמו כן היום ניתן לראות בצורה מדוייקת כמה אתרים על גבי הרשת מצביעים עלינו ומהם התחומים של כל אתר, ולקבל אינדיקציה מעולה על פרופיל הקישורים שבנינו ועל התוצאות שפרופיל זה הניב.

קידום אתרים בישראל במנוע של יאהו הוא זניח ומונה פחות מ-10% ממשתמשי האינטרנט בארץ, פקודת לינק ולינק דומיין ביאהו יכולה לסייע לנו במגוון דרכים אם כי הפרופיל קישורים היחידי שנחשב הוא זה שגוגל מציג בפנינו וכמעט תמיד יש להסתמך על פרופיל זה.

פער בתצוגת הקישורים בין יאהו לגוגל - מעקב אחרי מתחרים


מעקב אחרי דומיינים מתחרים זוהי דרך מצויינת לראות היכן המתחרה בונה את קישוריו, כמה קישורים מובילים ולאיזה עמוד וכמו כן להוציא דוחות כאלה לטפסי אקסל על פני ציר זמן ולראות את גדילת הקישורים, מידע כזה הוא זהב בידיים של מקדם אתרים מנוסה ומידע שיכול להועיל לכל חברה.

חשוב לזכור לא כל הקישורים המוצגים ביאהו מופיעים בכלי מנהל האתרים של גוגל, ורק המדגם המופיע בכלי מנהל האתרים מתאר בצורה מדויקת מהם הקישורים בעלי השפעה על הדירוג בגוגל ומה מהקישורים הללו לא נחשבים, כמו ניתן להעריך בצורה הסתברותית ולא לחשב את כוח הקישור במדויק.

סרגל קידום אתרים - Seo-Quake


אחד הכלים הנפוצים והיעילים למקדמי אתרים הוא סרגל ה-Seo-quake המספק מספר נתונים מעולה החל ממדד PR מעודכן ועד למספר קישורים הנכנסים לעמוד ולדומיין כולו, גיל הדומיין ומי הבעלים, כמה דפים מופיעים בגוגל וכמה דפים מופיעים ביאהו. בהחלט סרגל שיכול לסייע לנו בניתוח המתחרים שלנו ובניתוח פרופיל הקישורים של אתרינו.

ישנם חברות קידום אתרים בארץ שנקטו את היוזמה ופיתחו תוכנות לניתוח נתונים המתבססות על הצגת הקישורים מכלי מנהל האתרים בגוגל, תוכנות כאלה הן מוצר יקר מערך ומומלץ אם יש תקציב לנסות ולנתח את הנתונים משם ולא מאלה המופיעים ביאהו.

האם האיחוד בין יאהו לבינג ישפיע על קידום אתרים בישראל ?


אמנם האיחוד בין יאהו ובינג יהווה מכשול בדרכה של גוגל, כי בינג תניע יותר מ 40% מתוצאות החיפוש בארה"ב, וזהו נתון שהגולשים ובעלי האתרים לא יכולו להתעלם ממנו, קידום ממומן ביאהו יהפוך לאטרקטיבי יותר ומועיל יותר, במידה ובעלי האתרים לא ירצו להפסיד 40% מהגולשים.

בארץ ישנו ספק גדול שהדבר ישתנה ונראה שגוגל מוביל עם מעל ל-90% ממשתמשי האינטרנט בישראל, יאהו ובינג הם מנועי חיפוש זניחים שרק מי שלא יודע להחליף את ספק החיפוש שלו ב-Explorer עדיין משתמש בהם, שווה מידיי פעם לבדוק תוצאות ביאהו וקישורים נכנסים,  כלי מעולה לקבלת אינדיקציה לגבי מספר קישורים נכנס.

 חלקים מן מאמר זה תורגמו ותומצתו המתוך המאמר המלא באתר : http://searchengineland.com/yahoo-site-explorer-whats-the-status-of-the-link-data-53551

תגובה 1:

  1. מאמר נפלא אולי מעניין שבחודש חברות החיפוש המרכזיות: גוגל, יאהו ובינג עשו שינויים כאלה ואחרים בצורת הצגת הקישורים. אני מאמין שהשינוי הוא לא רק בצורה שאותם קישורים מוצגים לנו המשתמשים אלא גם בצורה שכול מנוע חיפוש מתייחס אליהם כיום. למשל בכלי ניהול האתרים אנו יכולים לראות את החלוקה למקורות על פי IP וכיצד גוגל מתעלם כמעט לחלוטין מקישורי רוחב. לגבי בינג ויאהו לפני כמה ימים בעדכון האחרון של מייקרסופט כולנו קבלנו בינג בר חדש. זאת אומרת שכול משתמש במערכת ההפעלה של מיקרוסופט קיבל זריקת עידד להשתמש במנוע החיפוש של בינג. הבר הוא תוסף מעוצב שיורד עם העדכון האחרון ניתן להוריד אותו במקרה והמשתמש לא מעוניין אבל עדיין אפשר לנסות ולהסיק מכך ומהכתוב בפוסט הנ"ל שיש קשר כול שהוא בין הדברים.

    השבמחק