יום חמישי, 30 בספטמבר 2010

קשר אישי - מפתח להצלחה בקידום אתרים ובחיים

אחד הדברים שלדעתי הכי חשובים בקידום אתרים זה הפרגון, בוא נצא מנקודת הנחה שקידום אתרים בניגוד לתחומים אחרים בהייטק אינו מתקיים ללא שיתופי פעולה, מהרגע שבו קישורים הם פרמטר חשוב בקידום, נוצרה אינטרקציה אישית בין מקדמי אתרים שונים, והחלפות קישורים הופכות לעניין של שיגרה.

שיתופי פעולה יכולים להיות עניין רישמי מאד, החלפות קישורים נטו ללא ערך מוסף וזה יכול לעבוד, אך אחת התגליות הכי חשובות שיצא לי לגלות בתחום הן שככל שיצרת קשר עמוק יותר עם הצד השני שמבוסס על האינטרס היחיד של לסייע לצד השני באמת, ככה ההחלפות נעשות איכותיות יותר ושיתופי הפעולה מתרחבים לעזרה ממשית.

חובתנו האישית לסייע - אחריות מקצועית


כאשר מקדם אתרים אחר זקוק לסיוע,אישית לדעתי מחובתנו לסייע לו. אנו כמקדמי אתרים יכולים לסייע לקולגה שזקוק לקישורים, הרי הוא יחזיר לנו קישורים שאנו צריכים ומעבר לזה נוכל לסייע אחד לשני גם בעתיד. לא פעם קורה ששיתופי פעולה שהחלו כרישמיים ועסקיים הפכו לחברויות אמיתיות.

וזו תוצאה ישירה של פרגון אמיתי נטו, אותו פרגון חברי יכול אף לפתוח לנו דלתות עסקיות חדשות או לפתוח בפנינו הזדמנויות ליוזמות משותפות שהולכות רחוק הרבה יותר מאשר סתם החלפות קישורים. פתאום מהחלפת קישורים פשוטה נפתח פרוייקט רחב ידיים ויוזמה משותפת בין חברות.

חברות אמיתית מתחילה בשבירת הדיסטנס והבנה שבצד השני יושב אדם כמוני


זכור לי בתחילת דרכי בקידום אתרים, שהחלפות קישורים היו מלאכה שגוזלת זמן יקר והמון משאבים, והרבה מן ההחלפות הללו לא עלו מוצלח או פשוט התארכו על גבי עשרות טלפונים ומיילים. לעומת זאת מקרה אחד אני לא אשכח לעולם.

החלפת קישורים שהפכה לחברות אמיתית וכנה של ממש, והיום אחד החברים הכי טובים שלי החל כהחלפת קישורים פשוטה. נדב אלמקייס הבעלים של אתר פופיק רשת חברתית, יצר עימי קשר על קיר הקבוצה בפייסבוק, אותו שיתוף פעולה התפתח לחברות אמיתית ועד היום אנו חולקים יוזמות יחד ומשתפים פעולה במגוון נושאים עסקיים וחבריים.

כלומר העמקת היחס האישי, והעובדה שלקחנו את החלפות הקישורים מעט מעבר להליך הרישמי, הפכה אותנו לחברים, אותה תקשורת פתחה בפני שנינו דלתות חשובות, והזדמנויות עסקיות משותפות. מקרה שני שזכור לי היה עם חברת פרדיגמה קידום אתרים.

גלעד אלעזר המייסד של חברת פרדיגמה קידום אתרים מקצועי. גלעד ואני החלפנו קישורים, מה שהפך לברות של ממש לאחר מספר שיחות טלפוניות, אין דבר כיף יותר מלשבת עם קולגות ולדון בנפלאות התחום, לחלוק יוזמות עסקיות ולשתף פעולה בצורה עמוקה יותר מהחלפות של סתם.

כיום שניהם חבריי הטובים ביותר, ואין לי איך לתאר את התחושה הכייפית של הפרגון ההדדי שאנו חולקים בתחום הזה ובאחרים, להכיר אנשים איכותיים במהלך חיינו זה מדהים במיוחד כאשר מדובר בעסקים (שכיביכול כולם מתחרים ואין חברים באמת)

איך מטלה שגוזלת זמן הופכת ליצירת קשר אמיתי


פתאום מלאכת החלפות הקישורים הפכה להיות מנטל כבד שגוזל זמן ומשאבים ליצירת תקשורת אמיתית בניסיון לתת סיוע אמיתי לצד השני ולקבל תמורה נאה גם כן, שיתוף פעולה הדדי של "תן ותן" במקום "תן וקח". וכיום גלעד ונדב חברים קרובים שלי.

כמעט בכל תחום בחיינו העמקת הקשר האישי מוביל ליצירת שיתופי פעולה רחבים יותר פוריים יותר ובדרך כלל גם יצירת חברויות אמיתיות בין אנשים, אחד היתרונות של קידום אתרים הוא המרחב הפתוח שניתן לעבוד בו, מכיוון שהעבודה הזו אינה חוזרת על עצמה.

בין אם אתה בעלים של אתר מוצרים לתינוקות ועד להפעלות לילדים, תמיד תוכל לשתף פעולה עם אתרים מתחומך וליצור קשרים שיכולים להוות קרש קפיצה אמיתי ליוזמות גדולות הרבה יותר שיכולות להניב רווח חשוב יותר מכסף.

לסיכום: קשר אישי הוא המפתח להצלחות בתחום, אנו יכולים להרוויח שיתופי פעולה פוריים ופרטנרים שנכונים לסייע לנו בצורה אמיתית. ולפתוח לעצמנו דלתות לכיוונים ויוזמות עסקיות חדשות, קידום אתרים מאפשר לנו חופש פעולה רחב משאר התחומים, נצלו זאת.

ואם אתם מעוניינים בחבר חדש, אתם יודעים היכן למצוא אותי.

2 תגובות:

  1. היי אורי תודה לך. אדם כמוך שחולק את המידע בשמחה עם אחרים מגיע לו. פוסט מרגש

    השבמחק
  2. בבקשה ידידי, הסיפור הזה חשוב בכדי שאחרים יבינו ששיתופי פעולה איכותיים הם המפתח להצלחה בתחום הזה וזו הצלחה שכולם מרוויחים ממנה..

    השבמחק