יום שבת, 2 באוקטובר 2010

הפניות 301 - ומקצר הכתובות החדש של גוגל

אם יש דבר שכל מקדם אתרים יודע על מעבר לכתובות URL חדשות, זה החשיבות של הפנייה 301 (Redirect 301). למעשה בצורת העברה זו אנו בטוחים שכל הכוח של העמוד וכוח והותק שהוא צבר עובר ביחד איתו לכתובת החדשה, בעזרת הפנייה זו.

במערכת קיימות מספר הפניות, שימוש בהפניות אלו יכולות להביא לאיבוד משמעותי מכוח העמוד, אך אפשר לומר שאי אפשר לדעת מה יהיו התוצאות של העברה כמו זו. גם בגוגל מדריכים לבצע הפניות 301 ולא הפניות מסוג אחר אם ברצוננו לשמור על וותק וכוח העמוד.

הדבר עובד גם על קישורים שאנו בונים לעצמנו, ולפעמים כתובות ה-URL כל כך ארוכות שיש צורך לקצרן, שירות של קיצור כתובת נמצא במספר רב של אתרים. אך איך נדע שההפנייה היא באמת הפניית 301 ? נוכל לבדוק זאת בעזרת שירות חינמי נוסף, שנקרא Status header checker

אפשרות אחרת שיש לנו היא פשוט להשתמש בשירות החדש של גוגל לקיצור כתובות, ברגע שאנו עושים קיצור כתובת, למעשה הכתובת המקוצרת מבצעת הפנייה 301 לכתובת המיועדת בקישור. כאשר נשתמש במקצר של גוגל נדע בוודאות שהפנייה זו נעשית בצורה יעילה.

אחד השימושים הנפוצים לקיצור כתובות נמצא באתר טוויטר, מכיוון שיש מספר מוגבל של תווים ניתן לצמצם את הקישור על ידי קיצור כתובת וביצוע הפנייה 301 לכתובת המיועדת, תהליך זה יכול להיעשות בצורה יעילה בטוויטר עצמו ובאתר -tinyurl.com

חשוב לזכור שהפניות 301 הן היחידות שמעבירות את כל כוח העמוד, והיחידות שגוגל מצהירים לבצע כאשר מעבירים אתר בעל וותק לכתובות חדשות. כך שתוכלו לשמור על המיקומים שלכם, ועל עבודת הקידום שביצעתם באתר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה