יום שלישי, 6 באפריל 2010

כוח קישורים בשימוש בתגיות -canonical

 אחד העקרונות הבסיסיים ביותר בדירוג רלווהטיות של אתר ביחס לביטוי מסויים הוא בצעות האמון שנותנים לך על גבי הרשת או במילים אחרות , קישורים.

החלפות קישורים ובניית קישורים אלו פעולות שכל מקדם אתרים מבצע על מנת להעלות את הרלוונטיות של האתר אותו הואמ קדם ביחס לביטוי ספציפי, כוח הקישורים משתנה מאתר לאתר ומתחום לתחום, מהם המדדים לכוח הקישורים?

מהם המדדים לכוח הקישורים, איזה קישור חזק יותר ? קישור רגיל או קישור פוטר ? אולי קישור מתוך הטקסט ? או קישור שיוצא מאתר שבו - (רלוונטיות \ PR \ וותק ) הם המשתנים החזקים ?  , האם שימוש בהעברה 301 מעביר את כוח העמוד וכוח הקישורים לכתובת החדשה ? האם העברה 302 עושה את אותו דבר ?

חשוב לציין שכוח הקישור נקבע על ידי מספר פרמטרים חשובים חלקם הוזכרו למעלה, ומכלול כל הפרמטרים האלה ועוד יוצרים את כוח הקישור הנכנס לאתרינו. עם הזמן כוח הקישור משתנה.  מגיע לשיא מסוים ואז חלה צניחה בכוח שהקישור מעביר לנו. (תלוי בתחום, בביטוי ובאתר המוציא את הקישור)

וותק = כוח - האמנם ?

גוגל הצהירו לא פעם שוותק הקישור הוא גם מפלתו, ככל שהקישור למעלה יותר זמן הוא מגיע לנקודת שיא בכוח שלו ואז ישנה צניחה, אם לא יווצרו קישורים חדשים כוח הקישור הזה יאבד. כך שלא רק הקישור עצמו נכנס למשוואה כאשר מנוע החיפוש מחשב את כוח הקישורים שלנו.

ברור לנו שכאשר אנו מציבים קישור חזרה לאתרינו ממקום רלוונטי, אנו למעשה מחזקים את האתר שלנו בביטוי שבו הוצאנו את הקישור, אך מה קורה ובאתרינו יש מנגנון של כתובות דינמיות , וכתובת הקישור שגויה, אך שגוגל נכנס לקישור הוא מגיע לעמוד הנכון ?

כפילות תוכן

אחת הסוגיות הקשות ביותר בכל הנוגע לכוח קישורים היא כפילות תוכן, כפילות תוכן היא אחת הבעיות שגוגל נלחמים בהם מזה זמן רב וישנן כמה פתרונות לנושא זה. הפניות 301 והפניות 302 ותגית חדשה שגוגל יצרו , תגית canonical .

הכול על כפילות תוכן: http://www.duran-seo.co.il/blog/?p=1614

פבל ישראלסקי כותב על כפילות תוכן: http://www.askpavel.co.il/blog/duplicate-content/comment-page-1

הפניות 301 - 302

העברה 301 (העברה תמידית) והעברה 302 (העברה זמנית) מהווים פתרון נוח לכפילות תוכן אם כי הפתרון נועד למקרה שבו אנו מעבירים את האתר לכתובת אחרת ואיננו רוצים לאבד את כוח הקישורים וכוח העמוד התהליך הוא מעט שונה משימוש בתגית קנוניקל אך התוצאה דומה, אנו פשוט מעבירים את כוח העמוד והקישורים הנכנסים אליו לעמוד המקורי ובכך מונעים את כפילות התוכן, הבעיה העיקרית היא שהעברה 301 יכולה להיעשות פעם אחת מקסימום פעמיים לפני שהיא מאבדת מהאפקטיביות שלה משום שהייעוד שלה מעט שונה ממניעת כפילות תוכן.

הפניות 302

למעשה אין תוצאות חד משמעיות בכל הנוגע להעברה 302 ולא מומלץ להשתמש בהעברה זו כאשר אנו מעוניינים לשמור על כוח העמוד, וותק וכוח הקישורים הנכנסים לכתובת זו. יש צורך להשתמש בהעברה 301 בלבד במקרה כזה ולדאוג שהדבר יעשה בצורה פרטנית ולא בצורה גורפת על ידי אוטומציה. כל טעות בהעברה 301 יכולה לגרור שרשרת של אסונות שיפגעו בדירוג האתר.

תגית canonical

תגית זו הומצאה והוטמעה על ידי גוגל על מנת לפתור את בעיית כפילות התוכן, במידה ויש באתרינו שני עמודים בעלי תוכן זהה וכתובת שונה שאין אנו יכולים לפתור על ידי העברה 301 או על ידי שינוי מבנה האתר, תגית canonical מהווה פתרון יעיל ונוח. בכתובת השגויה אנו נמלא בתגית זו את הכתובת המקורית והנכונה וגוגל ידע להתייחס אליה בהתאם.

גוגל מאנדקס את העמוד המקורי וידע להתעלם מהעמוד המשוכפל, כי בתגית ה- canonical שלו יש את הכתובת שאליה גוגל מתייחס. השאלה היחידה היא האם כוח העמוד עובר לכתובת המקורית גם מהכתובת השגויה ?

בקטע וידאו שהעלה מאט קאטס על גבי האינטרנט, הוא עונה לסתיו זילברשטיין מנכ"ל חברת דוראן קידום אתרים, על השאלה הזו - האם כוח הקישורים עובר מכתובת שגויה לזו שכתובה בתגית ה-canonical ?

ובכן, גוגל מצהירים שכוח העמוד והקישורים הנכנסים אליו עובר בצורה כמעט מושלמת (כמעט 100% מהפעמים) לכתובת המקורית והנכונה, וכך יש סינרגיה בין הכוח של העמוד המקורי והעמוד המשוכפל . אך מאט קאטס מבהיר שהדבר אינו מושלם וגוגל עוד עובדים על כך.

הוא מסביר שמומלץ להשתמש בהעברה 301 במקרה כזה ועדיף שהפתרון יהיה מצד המשתמש ולא מצד גוגל, כמובן שגוגל מבינים שהמצב הזה הוא אידאלי ולא תמיד יכול לקרות. ולכן עדיין המהנדסים בגוגל עובדים על מקרי קצה שבהם כוח העמוד והקישורים אינו עובר בצורה תקינה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה