יום רביעי, 7 באפריל 2010

באז ויראלי - followup

לאחר הניסוי הקטן שערכתי בביטוי באז ויראלי , התוצאות שקיבלתי היו מדהימות. אמנם הביטוי הזה חסר כל חשיבות, אך מסתבר שלאחר עדכון PR , העמוד של באז ויראלי קיבל PR 3 , בעוד שכל הבלוג שלי קיבל PR 1 .
אמנם לא השקעתי דבר בהחלפות קישורים והמקומות שמקשרים לעמוד הזה הם מועטים , כמו שהראתי בסכימה במאמר המלא.

אבל היום קרה דבר שהפליא אותי עוד יותר ואף אירוני מעט, הלכתי לנסות להוסיף את הקישור שלי לויקיפדיה, כי חשבתי שהמאמר שלי איכותי ומספק את מידע יעיל על מהו למעשה באז ויראלי ואיך ניתן ליישמו. להפתעתי גיליתי שתחת הביטוי שיווק ויראלי בויקיפדיה מישהו הזין את הבלוג שלי.

באז ויראלי איכותי - באז ויראלי לבאז ויראלי ? 


מסתבר שמישהו עשה באז ויראלי לכתבה שלי על באז ויראלי, זה משעשע אבל נכון. מסתבר שהבלוג שלי על כל 11 הקוראים שלו, מגיע לקוראים שאינני מודע אליהם, ואחד מהם כנראה הוסיף את האתר שלי לויקיפדיה (כמובן שבדקתי אם אנשים מהתחום או מהחברה הוסיפו ונראה שלא) אם כך מעבר לבאז הויראלי שעשיתי בעצמי (פייסבוק \ דה מארקר \ הבלוג שלי\ בלוג החברה \ פופיק - רשת חברתית)


ישנם אחרים שעשו באז ויראלי בשבילי, והוסיפו אותי לויקיפדיה. אני מצרף תמונת מצב של הקטגוריה למקרה שהעורכים יחליטו להוריד את הקישור משום מה, למרות שלדעתי אין באמת טעם לעשות כך.







כפי שניתן לראות הוסיפו אותי, תחת הביטוי באז ויראלי. אולי הביטוי הזה עם הזמן יהפוך להיות משמעותי , לא יודע. אבל בנתיים קיבלתי מתנת יום הולדת נהדרת ממישהו שכנראה אוהב את המאמרים, ואת הבלוג.

באז ויראלי איכותי - הכוח בחשיפה


בסופו של דבר טיב הבאז הויראלי טמון ביכולת שלנו לגרום לאנשים לחשוף אותו הלאה לכמה שיותר אנשים, הרעיון בבאז ויראלי איכותי הוא להניע אנשים לחשוף את הוידאו שלכם הלא, למעשה להתנהג כמו מחלה ויראלית , כשמו כן הוא. אני מעדיף את האנלוגיה של שריפה בשדה קוצים

באז ויראלי - פרסום שלילי זה פרסום טוב - אמנם?



כי ככל שהאש מתלבה כך יותר טוב, חברות פרסום מאמינות שגם פרסום שלילי הוא טוב, כי פרסום שלילי זה הבאז הויראלי האיכותי ביותר שקיים על  כדורה"א , הרי ככל שזה יותר מלוכלך , שפל ועוקצני אנו נרצה לספר את זה לאחרים.

לכן חברות פרסום רבות דוגלות בשיטה שאם תעשה לעצמך באז ויראלי שלילי (תחת ביקורת) תוכל לחשוף את עצמך לכמה שיותר אנשים. קחו לדוגמא תרגיל שיווקי שעשה הזמר חיים צינוביץ' בזמנו עם התרגיל "השרוף".
הראו לנו בחור כולו חבוש שלא ניתן לראותו בטענה שהוא שרוף בכל חלקי גופו.

חלקו איתנו את סיפורו המרגש, ואחרי כן ראו את ההפתעה הגדולה שזהו חיים צינוביץ' - באז ויראלי כמו זה נתן לו דחיפה לקריירה והתרגיל השיווקי אותו ביצע , המשיך להדהד בכלי התקשורת זמן רב לאחר שכבר צינוביץ' נעלם. במקרה כזה הבאז הויראלי אינו מזיק ואף שנוי במחלוקת לגבי האם הוא שלילי. ותוצאותיו יעילות.

אך במקרים אחרים פרסום שלילי יכול להוביל לתוצאות הרות אסון , לא פעם חברות שהשתמשו בבאז ויראלי שלילי ירו לעצמם ברגל. והפרסום יצא מכלל שליטה , צהובונים בארה"ב ידועים בשיטות אלה. באז ויראלי מתבסס על שני צידי המטבע, ניתן לבצע אותו חיובי ואיכותי או שלילי ואיכותי.

לא משנה באיזה טקטיקה תבחרו , באז ויראלי זו הטקטיקה היעילה ביותר להעביר מסר, ברגע שהצופה מעוניין להעביר את המסר הלאה, העבודה שלכם נעשתה, תצרפו לכך מוצר \ שירות . ויש לכם באז ויראלי איכותי לחברה שלכם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה