יום ראשון, 16 בנובמבר 2014

גוגל הפסיק לסרוק עמודי בית מסוף אוקטובר 2014 (אחרי פינגווין 3.0)

תופעה מוזרה החלה לעלות החל מ-18 לאוקטובר (מתי שיצא פינגווין 3.0 לאוויר העולם), נראה שעמודי הבית של מרבית האתרים בארץ מראים שהסריקה האחרונה שלהם נעשתה בין התאריכים ה-19-22 לאוקטובר. הכתבות החדשות עולות רגיל, כל הכתבות שנכתבו לאחר ה20 באוקטובר מאונדקסות בגוגל אך משום מה את עמוד הבית הוא לא סורק אחרי התאריכים האלה.

להלן מספר דוגמאות:

הבלוג שלי נסרק לאחרונה רק ב-20 לאוקטובר (כמובן רק עמוד הבית)

אתר מתחום ריהוט גן נסרק לאחרונה ב21 לאוקטובר

אתר החברה שלי בחו"ל imperaweb נסרק לאחרונה ב20 לאוקטובר

אתר לייבסיטי שעמוד הבית שלו היה נסרק כל יומיים שלושה נסרק לאחרונה רק ב-22 לאוקטובר
אתר המקצוענים שעמוד הבית היה נסרק כל יומיים נסרק לאחרונה רק ב-22 לאוקטובר
אתר בתחום השיווק האינטרנטי שנראה שעמוד הבית שלו נסרק לאחרונה רק ב-21 לאוקטובר

מדובר על תופעה שכוללת בתוכה כמעט את כל האתרים כולם ללא יוצא מן הכלל.

עמודי בית שנסרקים כל הזמן הפסיקו להסרק ובגרסת הקאש לא מופיע עמוד הבית המעודכן יותר

התופעה הזו לא פסחה על אתרים ממש גדולים ומפורסמים ולא פסחה בכלל על כל העסקים הקטנים באשר הם, נראה שאתרים כמו YNET, זאפ וכו' נסרקים באופן תדיר ורגיל לעומת אתרים קטנים יותר אבל משמעותיים לא פחות שפשוט לא נסרקים, נראה שגוגל הפסיקו לסרוק עמודי בית מאז פינגווין 3.0

לזה לא ציפיתי, מקור לא רשמי אך לדעתי מאוד אמין מדווח לי מבפנים שכנראה הולך להתחולל שינוי משמעותי מאוד בתוצאות החיפוש ובאופן שבו האתרים נסרקים ומופיעים, פרטים יותר ברורים מאלה אין לי והגורם לא הסכים לשתף מעבר לזה. 

ידענו שפינגווין 3.0 ופנדה שיצא בסוף ספטמבר ירעידו את תוצאות החיפוש, אך שעמודי הבית של אתרים שנסרקים כל יומיים יפסיקו להסרק זה לדעתי מבשר רעות, כמו שקט שלפני הסערה כמו איזה שינוי כל כך מהותי שישנה את האופן שבו אנו מתפקדים בגוגל לחלוטין.

לא הצלחתי לזהות מגמתיות ברורה בין אתרים שנסרקים לאלו שלא, חלקם נענשו ונסרקים חלקם נענשו ולא נסרקים, חלקם אפילו הרוויחו מהעדכון כמו הבלוג שלי שמספר החשיפות שלו עלה משמעותית אבל לא נסרק מה-20 לאוקטובר.

אם יש לכם ראיות, נתונים, קשרים ישירים לגורמים רשמיים ואתם יכולים להביא לי תשובה אשמח לדעת ולעדכן כאן.

השערה: שינוי באופן שבו גוגל סורק את העמודים ומעלה אותם לאינדקס

כמות לא קטנה של השערות עלו מהקהילה בנושא הסריקות, ייתכן והרובוט הסורק עובר שדרוג או שינוי או שמא קפאין או האמינגבירד עוברים שפצור קל ולכן הסריקה של עמודי הבית לא מתרחשת, ייתכן וישנה תקלה ברובוט הסריקה וייתכן שכמו שהמקור שלי ציין הולך להתרחש שינוי מהותי באופן שבו גוגל סורקים ועלים תוכן לעמודי התוצאות. 

קשה לומר בצורה ברורה מה בדיוק מתרחש או אפילו אם משהו מתרחש, ייתכן ומדובר בתקלת סריקה, בצורת הצגה של תוכן או אפילו בעדכון שלא יהיה לו השפעה כלל, נצטרך לחכות ולראות אני אעדכן את הפוסט הזה בהתאם.

הצהרה נוספת שמגיעה ישירות מגורם רשמי בגוגל ג'ון מולר בשיחת האנגאאוט עונה על השאלה למה יש הבדלים בין מה שמוצג בסריקה לבין גרסת הקאש של העמוד. תוכלו לצפות בהאנגאאוט המלא או לעבור לדקה 32:04

תודה למנשה אברמוב שהסב את תשומת הלב שלי לשיחה הזו עם ג'ון מולר תוכלו לראות סקירות שלו של פוסטים כאלה אצלו בגוגל +

https://plus.google.com/+MenasheAvramov/posts/gzx9AjkegUV



זכור לי שגוגל הצהירו הרבה פעמים שיש הבדל בין מה שמוצג בסריקה לבין מה שמוצג בגרסת הקאש של העמודים ושזה לא מעיד על בעיה בדרך כלל, לא זכור לי מקרה בו מאות אתרים שחלקם נסרקים כל יומיים נתקעים באותה גרסת קאש כמעט חודש שלם. לכן לדעתי מדובר בתופעה אחרת, אם כי ייתכן וזה פשוט יתעדכן בעצמו וזהו. 

5 תגובות:

  1. היי אורי, מאד מעניין מה שאתה כותב. עברתי עכשיו על כמה אתרים שאני מקדם ומשהו כמו 12 מתוך 15 אכן אונדקסו לאחרונה בין 18-22 לאוקטובר. מה לדעתך זה אומר? האם ראית אזכורים לזה גם בחו"ל?

    השבמחק
  2. לא ראיתי אזכורים לכך בחו"ל פניתי לבארי שוורץ דרך הטוויטר לקבל ממנו תגובה וגם לכמה אחרים ונראה אם הם מזהים את הדפוס הזה, מה שכן הוספתי למאמר כרגע השערות שעלו מהקהילה והשערות שלי בהתאם למה שהמקור דיווח לי, תוכל להתרשם ולהגיד מה אתה חושב

    השבמחק
  3. שמתי לב שזה ככה גם עם עמודי ויקיפדיה: חידשנו עמוד ויקיפדיה ב- 12 לנובמבר אבל גוגל לא שמר את העמוד החדש לקאש. עדיין קיימת הגרסה הישנה ונחשו מאיזה תאריך? נכון - 21 לאוקטובר.
    בדקתי את זה עם עוד 4 עמודי ויקיפדיה ונראה שזה משהו מקיף.

    השבמחק
  4. גם אצלי אותה הבעיה
    לא הבנתי אם הבעיה היא מגוגל
    או שעשו את זה בכוונה
    אני רק מקווה שזה יתוקן בקרוב

    השבמחק
  5. כפי שראית בפוסט שהעלתי אחרי כן, שכנראה זה היה קשור ישירות לפינגווין אם כי לטענתם זה לא היה קשור.
    http://www.ori-seo.com/2014/11/31.html

    השבמחק