יום ראשון, 28 במרץ 2010

איך נראה את הקישורים הנכנסים של אתר מתחרה ?

בקידום אתרים אנו תמיד עובדים על כמה חזיתות ברגע נתון, תמיד יש מה לעשות בכל החזיתות עבודה שלנו כמקדמי אתרים, אנו צריכים לכתוב תוכן איכותי לאתרינו, לבצע החלפות קישורים, בניית קישורים , פרסום בגוגל, החלפות מאמרים, אופטימיזציה ועוד.

הבעיה מתחילה כאשר אנו זקוקים לבקרה על העבודה שלנו , ניטור הפעולות שאנו מבצעים בכדי לנתח את התוצאה ביחס ישיר לפעולה מהווה את המכשול האדיר ביותר בקידום אתרים, מיכוון שגוגל הוא קופסה שחורה מבחינתנו , אנו יכולים לראות את התוצאה רק זמן רב אחרי הפעולה, ועלינו למצוא את הקישור הישיר בין הפעולות לתוצאות.

לכאן קשה להתייחס או לזקוף לזכות פעולה ספציפית תוצאה ספציפית ויש להסתכל על מכלול הפעולות שנעשו בהתאם לתוצאות, כמובן תוך ניטור ומעקב מתמיד אחר הפעולות של המתחרים, ניטור המתחרים מורכב משלבים שאחד השלבים השוטפים הוא ניתוח פרופיל הקישורים הנכנס של אתר מתחרה.

פרופיל קישורים - איך ניתן לראות את הקישורים הנכנסים של אתר מתחרה ?

כולנו מכירים את פקודת Link בגוגל , כאשר אנו נקיש את הפקודה לצד שם של אתר נקבל מדגם מייצג של קישורים נכנסים לכתובת ה URL שהקשנו בשורת החיפוש.

 Link:http://www.example.com

הבעיה העיקרית בפקודת link של גוגל היא שגוגל מציגה לנו מדגם מייצג קטן מאד של הקישורים שנכנסים ל URL, ואינה מציגה לנו את הקישורים שנכנסים לכל הדומיין או כל הדפים, בעיה אחרת שקיימת בפקודה זו היא שפקודה זו מציגה גם את פרופיל הקישוריפ הפנימי של האתר.

כלומר גוגל מתוך אינטרס מובן מאליו לא מציג את מרבית הקישורים שמקשרים לאתר שאותו חיפשנו. יש לכך הרבה סיבות , ניתוח מתחרים יכול לתת לנו אינדיקציה וניתוח מעמיק של המתחרים ובכך אולי לפתוח לנו פירצה לעשות מניפולציות על מנוע החיפוש.

יאהו - מנצח את גוגל 

לעומת זאת פקודת link במנוע החיפוש של יאהו מניבה לנו את מרבית הקישורים הנכנסים לכתובת ה URL , לא רק שהמנוע מציג לנו את מרבית הקישורים ולא מדגם מייצג קטן, אלא המנוע מאפשר לנו גם להשתמש בפקודת linkdomain שמאפשרת לנו לראות את מרבית הקישורים הנכנסים לכל הדומיין כולו. ולא רק לכתובת ה URL שכתבנו.

ניתן אף להשתמש בסימן ( - ) בכדי להוריד קישורים שאיננו מעוניינים לראות, כלומר אם נרצה נוכל להסיר את פרופיל הקישורים הנכנס מהתוצאות , הקישורים הכפולים במידה ומוצגים לנו קישורי פוטר, למעשה יאהו מעניק לנו כלי כל כך חזק להצגת פרופיל קישורים נכנס, שאנו יכולים בעזרת הפלט לבצע חיתוך מדויק של הקישורים הנכנסים של האתרים המתחרים שלנו.

דגשים חשובים על פקודת link ופקודת linkdomain

בפקודת Link חובה שיופיע - http:// לפני האתר אחרת יוצגו 0 תוצאות .

בפקודת Linkdomain  חובה שלא יופיע http://  אחרת יוצגו 0 תוצאות או תוצאות שגויות ולא מדויקות.

פקודת linkdomain ביאהו מוצגת אף בסרגל הכלים של sequake , ובמגוון כלים אחרים , פקודה זו מהווה את אחד מהכלים החשובים ביותר בניתוח מתחרים בצורה שוטפת.
התפתחות המתחרים שלנו יכולה לתת לנו אינדקציה טובה לגבי טיב פעולות קידום האתר שאנו מבצעים, ואף לתת לנו פירצה ליצירתיות לראות היכן ניתן לבצע "חשיבה מחוץ לקופסה".

רוב חברות קידום האתרים יבצעו את אותם צעדים כמו המתחרים, כאן זו ההזדמנות שלנו לצאת מהמעגל הזה ולבצע את הפעולות היצירתיות שיכולות לתת לנו את היתרון הקטן שבין מקום שני למקום ראשון בתוצאות החיפוש.

2 תגובות:

  1. מידע מאוד שימושי ומועיל. חיפשתי ברשת רבות על הנושא. זו כתבה ראשונה שמטפלת בסוגיה הזו בצורה מקצועית וברורה. תודה!
    עירית

    השבמחק
  2. בבקשה, אני משתדל לענות על אותן סוגיות המעניינות את מקדמי האתרים ואת בעלי האתרים עצמם.

    אשמח לענות על כמה שיותר שאלות בנושא

    השבמחק