יום שישי, 27 במרץ 2015

WIX כן נכנס לעמוד הראשון בגוגל

בפוסט שכתבתי מ-18 לינואר ציינתי שגוגל מתחילים להמליץ על מערכת WIX כחלק משירות רישום הדומיינים החדש שלהם, מייד לאחר מכן החלטתי לפתוח חשבון ב-WIX ולפתוח אתר אישי. רציתי לבחון האם בביטוי לא תחרותי כלל, במקרה הזה השם שלי "אורי זילברשטיין" האתר יופיע בעמוד הראשון. ולאחר חודש וחצי יש לי תוצאות.


האתר בכתובת: http://orizilbershtein.wix.com/ori-zilbershtein

כאשר מקישים את השאילתא "אורי זילברשטיין"

האתר עולה בתוצאה השישית בדרך כלל



מספר אלמנטים חשובים:


  • מילת המפתח מופיעה בכותרת האתר
  • מילת המפתח מופיעה ככותרת ראשית באתר
  • מילת המפתח מופיעה באנגלית בתוך ה URL של האתר
  • לא חיברתי דומיין חיצוני בכוונה
  • לאתר זה נבנה קישור אחד בלבד (בלוגרול מהבלוג הזה ori-seo.com)
  • התייחסתי לאתר הזה כעוד ערוץ שיווק והשקעתי בתוכן ובמסר שכתוב בו
  • בכוונה יצרתי אתר של עמוד אחד בלבד "OnePager"


הבלוג שלי מעביר Trust בצורה נקייה גם לאחר קישור רוחבי אחד

ניתן לראות שקישור רוחבי בודד מהבלוגרול שלי לאתר רלוונטי מעניק לו ציון 8 טראסט ו"citation" של 12 (חשוב לזכור שלפני כן האתר לא היה קיים כלל).

האתר קיבל כ-199 קישורים מעמודי URL שונים של הבלוג שלי. בטקסט העוגן "אורי זילברשטיין אתר ב - WIX"



לאחר העלאת האתר לאוויר בדקתי את תוצאות החיפוש כאשר אני מחובר ליוזר הג'ימייל שלי וכאשר אני מנותק מספר פעמים במהלך החודש וחצי האחרונים, גיליתי שתוצאות החיפוש משתנות לעיתים כמה פעמים בשבוע תחת השם שלי גם כאשר אני מחובר וגם כאשר אני לא, לעיתים מופיע האינסטגרם שלי ולעיתים לא, לפעמים מופיעים פוסטים מעמודים שונים בפייסבוק ולפעמים לא ובכלל ישנם רק מספר אתרים בודד שנשאר נעוץ בתוצאות החיפוש. 

לאחר שבוע וחצי בלבד האתר נכנס לתוצאות החיפוש לעמוד השני לקראת האמצע בתוצאה ה-16. ולאחר כחודש ימים האתר מופיע בעמוד הראשון בין התוצאות השמינית לעשירית ולפעמים בתחילת העמוד השני. לא נעשו שינויים לאתר מבחינת התוכן לאחר העלאתו ולא נעשו שינויים לאחר הוספת הקישור הבודד מהבלוג הזה.

קיים פוטנציאל טוב למערכת WIX להתקדם בתוצאות


הניסוי הקטן הזה מוכיח שמערכת WIX בהחלט טומנת בחובה פוטנציאל קידום, אם הייתי מחבר דומיין - ori-zilbershtein.com ומוסיף עמודים או אפילו מוסיף קישורים מדיי פעם, כנראה שהייתי יכול לקדם את האתר הזה על שמי לחמישייה הראשונה די מהר. 

לי אישית לא ברורה הבעיה של גוגל עם WIX ולמה מערכת WIX אינה מופיעה בביטויים תחרותיים מאוד, לפחות מהבדיקות שעשיתי בחודשים האחרונים. אך נראה שיש מגמה של שינוי גם ביחס של גוגל למערכת. אמנם אין שום הצהרה רשמית של גוגל שמערכת WIX היא בעייתית בשום צורה, אך נראה שברמת התוצאה אתרי WIX כמעט ולא מופיעים בראש התוצאות בתחומים תחרותיים מאוד ויכולות להיות לכך מגוון רחב של סיבות. מכיוון שאין בידיי מספיק נתונים להפיק מסקנה חותכת אני מניח שפשוט נצטרך להמתין ולראות.


2 תגובות:

  1. השתמשת למעשה באופציה החינמית של wix?

    השבמחק
    תשובות
    1. כן, באופציה החינמית לחלוטין... עכשיו אני בונה אתר נוסף בתחום תחרותי יותר ואעבוד לקדמו ונראה מה יהיו התוצאות.

      מחק