יום ראשון, 1 במרץ 2015

שיפור זמני הטעינה של אתרכם משפר את אחוזי המכירות שהאתר מניב

זמני טעינה של אתרכם נכנסו כפרמטר המשפיע על דירוגכם בתוצאות החיפוש בגוגל ועוד יותר משפיע על כמות המכירות שהאתר יכול לייצר, במספר סקרים ומחקרים שנערכו בין 2009-2012 עלה שמרבית הגולשים מרגישים שאם אתר מכירות נטען יותר משתי שניות הם לא ירכשו בו וכנראה לא יחזרו אליו, לא רק שמדובר באובדן של הגולשים הללו, אלא גם במעגל הקרוב אליהם ובעידן האינדיבידואליזם בו "כל קול נחשב", האינטרנט ישמע על האתר האיטי שלכם גם כן, דרך פייסבוק או אתרי השוואות מחירים או חוויות גולשים.

זמני טעינה של עמודים באתר נכנסו כפרמטר המשפיע על דירוג אתרכם בגוגל עוד באפריל 2010 ומאז הפרמטר הזה מתחזק והופך להיות גורם קריטי באופן בו אתרכם מדורג, ככל שהתחרות גבוהה יותר כך הסבירות שאתר איטי יופיע פחות עולה משמעותית.

אם אתרכם בנוי על מערכת צד ג' שאין לכם שליטה עליה כלל וזמני הטעינה שלכם גרועים הייתי ממליץ לכם להחליף מערכת, כמו כן הייתי ממליץ לכם בלי קשר להחליף מערכת מכיוון שאתם שמים את אתר העסק שלכם על פלטפורמה שאין לכם שליטה עליה כלל, משמע יכול לבוא היום והחברה שעליה מאוחסן האתר תפשוט רגל ואז מה תעשו?

הנה כמה דרכים לשפר את זמני הטעינה של אתרכם ולהפסיק להפסיד מכירות 


אתר נורמלי צריך לשקול כמה מאות קילובייטים כולל כל התמונות שלו והסקריפטים ולעיתים מדובר בסביבות 150-200 Kb. איך תדעו כמה שוקל אתרכם, פשוט מאוד תוכלו להשתמש בכלים והמקורות המופיעים פה במאמר לא רק בשביל למדוד כמה אתרכם שוקל ומהם בעיות הטעינה שלו אלא גם איך לתקן את הסוגיות הללו. 

Gtmetrix


כלי יעיל מאוד שמשלב את הכלים של גוגל ושל יאהו יחד ונותן לכם את הציונים שאתרכם מקבל, את הסעיפים שיש לתקן ואפילו ניתן לשמור את כל הדו"ח כקובץ PDF ולשלוח אותו למתכנת בכדי לתקן את אתרכם. 



















לאחר שאתרכם נותח ניתן לראות בצד ימין (מסומן בריבוע ירוק) את הורדת הדו"ח בPDF וניתן לראות את הציונים שאתרכם קיבל בחלק האמצעי (מסומן בריבוע כחול) וכמובן את הרשימה המלאה של השגיאות שניתן ללחוץ עליהם ולקבל פירוט איך לתקן אותם (מסומן בריבוע כתום)
























חשוב לציין שההתראות שהכלי נותן לכם מופיעות לפי סדר חשיבות ודחיפות כאשר ההתראות האדומות מסמלות בעיה חמורה מאוד עד להתראות בצבע ירוק המסמנות בעיות פחות חשובות עד כדי "לא חייבים לתקן אותם" אם זה עולה יותר מידיי שעות תכנות.

במידה והחלטתם לייצא דו"ח מהכלי בשביל למסור למתכנת שלכם יש לוודא שבחרתם באופציה של Full Report שמכילה בתוכה את כל ההמלצות לתיקונים, אם תבחרו ב Regular Report לא תקבלו את ההמלצות השונות לתיקונים מה שיקשה על המתכנת להבין מה עליו לבצע ואיך עליו לשפר את זמני הטעינה. 





















מצורף למאמר זה דו"ח PDF מלא לדוגמא של הבלוג שלי בכדי שתראו איך זה נראה כדו"ח מלא. 

חשוב להוריד ולהפחית את זמני הטעינה של עמודי האתר בכדי לשפר את דירוגו בתוצאות החיפוש ובכדי לשפר משמעותית את חוויית הגולש. אתרים בעלי זמני טעינה גבוהים במיוחד של 3 שניות ויותר בדרך כלל חווים Bounce Rate גבוה במיוחד מכיוון שגולשים לא ממתינים לטעינה מלאה של האתר ופשוט עוזבים אותו, שיפור זמני הטעינה ישפר ויפחית את אחוזי העזיבה מהאתר ובכך פוטנציאלית יגדיל גם את המכירות והדירוגים בתוצאות החיפוש.

לא משנה כמה האתר שלכם מהיר הנה רשימה של פעולות שכל אתר חייב לבצע בכדי לשפר את זמני הטעינה שלו למקסימום, אני ממליץ לבצע את כל הפעולות הללו קודם כל ולאחר מכן לסרוק את האתר ולהעביר את הדו"ח למתכנת לשיפור מלא. 

  1. בצעו אופטימיזציה מלאה לתמונות - תמונות יכולות להיות מקור לזמני טעינה גבוהים במיוחד אם לא צוין גודל ובמיוחד אם אינם מתאימות בגודלן להצגה באתר, בפוטושופ יש אפשרות לשמור קבצים בתאימות לאתרי אינטרנט ובמידה ואין לכם בכלל כלים לעריכת תמונות יש כלי חינמי של יאהו שיכול לבצע זאת בשבילכם שנקרא Smush.it כמו כן מומלץ לעבור על המדריך של askpavel בנושא אופטימיזציה לתמונות בכדי לוודא שעשיתם את הכול נכון.
  2. שיפור זרימת נתונים לאתר - במידה ואתרכם ממש פופולרי וכבר עשיתם הכול בכדי לשפר את זמני הטעינה שלכם כדאי שתשקלו לקחת CDN בכדי לאפשר לנתונים לזרום בצורה חלקה יותר לאתרכם, אמנם לא מדובר בשיפור ישיר של זמני הטעינה על ידי שינויים ברמת האתר אבל בהחלט תשפרו את זמני הטעינה שלכם בעזרת הפניית הגולש לטעינת הקבצים בקירוב למיקום הגיאוגרפי שלו. למשל אתר YNET משתמשים באקאמי.
  3. השתמשו ב cache איפה שרק אפשר - בכדי למנף את היעילות של הדפדפנים של גולשי האתר מומלץ להשתמש בcache לכמה שיותר מהאייטמים הסטאטיים באתר, אותם אלמנטים שלא משתנים יכולים להטען באופן מקומי ולא צריכים להטען מהשרת בכל פעם שהגולש חוזר ומבקר באתרכם.
  4. השתמשו ב GZIP בכדי לדחוס תמונות - כיווץ תמונות בGZIP יכול להפחית את הגודל של התמונות באופן משמעותי ולא לפגוע באופן ההצגה שלהם, ישנם אתרים שדיווחו על שיפור של 70% בזמני הטעינה רק על ידי שימוש בטכניקה זו. למי שלא מכיר הנה כלי חינמי לכיווץ GZIP שאפשר לעבוד איתו. 

למה גוגל מתעקשים שזמני טעינה קריטיים לדירוגי האתר


זמני טעינה של עמודים משפיעים על האופן שבו הגולש חווה את האתר ואת השימוש באינטרנט, בעידן בו הכול צריך להיעשות מהר ככל שאפשר ומרבית הגולשים כבר לא קוראים מאמרים מלאים אלא רק מרפרפים על כותרות, בעלי אתרים חייבים להתאים את אתריהם לצורה החדשה שבה גולשים צורכים תוכן. 

בניסוי שגוגל עשו בעבר בו הם הטמיעו דפי תוצאות חיפוש המציגים 30 תוצאות חיפוש עלו נתונים מעניינים בהם עמודים שהציגו 30 תוצאות חיפוש הניבו 20% פחות תנועה מעמודים המציגים 10 תוצאות חיפוש. כמו כן עלה מהניסוי שהשינוי בזמני טעינת העמודים היה רק חצי שנייה ומסתבר שהחצי שנייה הזו עשתה את כל ההבדל. 

תארו לעצמכם מה היה קורה אם אתרכם היה נטען חצי שנייה יותר או פחות עכשיו שאתם יודעים את הנתונים הללו ותארו לעצמכם מה זה עושה למכירות באתרכם אם הוא נטען חצי שנייה יותר מאשר אתרים אחרים.

אינני מחושב שעליכם להכנס לפאניקה טוטאלית וללכת לשפוך 20,000 ש"ח רק בכדי לגרום לאתרכם להיות הכי מהיר במערב אלא פשוט לקחת בחשבון שכנראה שיפור זמני הטעינה שלכם יוביל לעלייה במכירות, שיפור הזמן הממוצע שהגולש נשאר באתר ואפילו ישפר את הדירוגים שלכם בתוצאות החיפוש, בשורה התחתונה זמני טעינה של עמודי האתר משפיעים מאוד ואין להתעלם מהם כמו שעשינו בשנת 2010.

קייס סטאדי מעניין שבוצע על ידי חברת היידה מראה על איך לשפר טעינת אתר בוורדפרס.

2 תגובות:

  1. באתרי וורדפרס אפשר בקלות לשפר ביצועי אתר ולהוריד זמני טעינה בהשקעה קטנה.
    הנה קייסטאדי שעשינו על אתר וורדפרס.
    http://www.hayde.co.il/2015/02/26/%D7%A7%D7%99%D7%99%D7%A1-%D7%A1%D7%98%D7%90%D7%93%D7%99-%D7%9E%D7%94%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%AA-%D7%90%D7%AA%D7%A8-%D7%90%D7%99%D7%9A-%D7%A9%D7%99%D7%A4%D7%A8%D7%A0%D7%95-%D7%96%D7%9E%D7%9F-%D7%98%D7%A2/

    השבמחק
    תשובות
    1. היי אסף, אני אוסיף את הקייס סטאדי כרפרנס מתוך המאמר כי מתוך התגובה אין לינקים וזה נראה נורא ואיום :)

      מחק