יום שישי, 3 באוקטובר 2014

עדכון פינגווין 3.0 החל משבוע הבא

גארי, מהנדס בגוגל מצהיר שפינגווין יצא כבר משבוע הבא אם בשלב הבדיקות הם לא יתקלו בבעיות, כמו כן הוא ציין שהעדכון לא יצא עד כה כי הם רצו לשחרר עדכון אלגוריתם שגם בעלי האתר וגם המשתמשים יהנו ממנו. לא מדובר בעדכון פינגווין רגיל אלא בשכתוב מלא של האלגוריתם שיצא רק בשנה שעברה.

עדכון פינגווין פגע בעשרות אתרים שלא התאוששו יותר לאחר כן


בעדכון הפינגווין השני ששוחרר במאי של 2013 עשרות אתרים נפגעו במיקומיהם, כל אתרים אלו כבר פעלו להסרת הקישורים הפוגעניים, שינו את טקטיקות העבודה שלהם אך שום דבר לא עזר, עד שלא יצא עדכון פינגווין שלישי התיקונים שבעלי אתרים ביצעו חסרי תועלת לחלוטין. גם אם השתמשתם בכלי להסרת קישורים (Disavow link tool) בכדי להסיר קישורים מזוייפים או פוגעניים כנראה שהדבר אינו סייע לאתרכם להשתפר.

אלגוריתם פינגווין שיושק ממש בשבוע הבא במידה ולא יהיו תקלות לא יכלול בתוכו את הקישורים שהוזנו לכלי ה-Disavow בטווח של 14 ימים לפני תאריך ההשקה. מיותר לציין שאם ביליתם את התקופה האחרונה בבניית קישורים ממוקדים מידיי ולאחר קריאת מאמר זה תשתמשו בכלי, צפו פגיעה.

עדכון פינגווין 3.0 אמור להיות עדכון משמעותי באופן שבו הוא מתייחס למערך הקישורים הנכנס לאתרים, לא רק שמדובר בקישורים נכנסים והסוג שלהם אלא האופן שבו הקישורים הללו מגוונים, אם בניתם קישורים ממוקדים יתר על המידה או פרופיל הקישורים המלא שלהם המורכב ממילות מפתח ממוקדות עולה על 25% מתוך כל הקישורים, ואין מספיק קישורים בשם המותג או במילות מפתח זנב ארוך, ייתכן ואתם תהיו בבעיה כאשר עדכון פינגווין הקרוב ישוחרר לאוויר העולם.

איך אני אמור להתנהל בעולם שאחרי הפינגווין


אז כבעלי אתרים וכמקדמים איך אמורים להתנהל מעתה והלאה, אסכם לכם את כל הנקודות החשובות, גם לאלו שלא יודעים וגם לאלו שכן (אמנם זה לא מידע חדש) אבל כל השיח ברשת וההצהרות של גוגל מחזקות את האמינות של המידע שידענו ואת דרכי הפעולה שאנו מבצעים. 

1. רלוונטיות היא שם המשחק: היום לא מספיק לקבל קישורים מאתרים בעלי PR גבוה או בעלי DA גבוה אלא אתרים אלו צריכים להיות רלוונטיים לנושא האתר המקשר. 
2. מספר הקישורים הנכנס עם טקסט עוגן של שם המותג צריך להיות גדול מ 20% מסך פרופיל הקישורים הנכנס, כדאי לשלב גם קישורים עם כתובת URL או ללא טקסט עוגן בכלל למשל קישורי תמונה, כמו כן הופעה בכל האינדקסים האיכותיים גם אלו שבתשלום מהווים קישורים חזקים יותר מאשר עשרות או מאות קישורים לא איכותיים.
3. סוג הקישורים חייב להיות מגוון ולקשר למספר עמודים באתר ולא לעמוד אחד. עמוד הבית אמנם אמור לקבל את מרבית הקישורים במיוחד עם שם המותג או URL אך עמודים נוספים צריכים להיות מקושרים במיוחד אם מדובר בתוכן ברמת האתר. 
4. קישורי עריכה מתוך הטקסט הם הכי טבעיים והכי טובים, כאשר יש קישורים המופיעים ברמת הטקסט בצורה טבעית מתוך המשפטים ולאו דווקא בביטוי מדויק, קישורים אלו נחשבים לטבעיים ביותר והאיכותיים ביותר במיוחד אם הם עומדים בתקן הרלוונטיות לנושא האתר שלכם. 
5. הפצת תכנים איכותיים באמת לאתרים שונים הרלוונטיים לאתרכם יהיו הקישורים הכי טובים במידה ואתם עושים זאת נכון.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה