יום רביעי, 8 באוקטובר 2014

סופו של הפייג' ראנק (PageRank) או בשפת העם מותו של הPR

זהו זה רשמי מדד הPR הנערץ על ידי רבים מת, ג'ון מיולר בגוגל האנגהאוט הצהיר שהפייג'ראנק מת ולא יהיה עוד, בשנה האחרונה כבר ראינו שאין יותר עדכוני פייג'ראנק, כלומר במהלך 12 החודשים האחרונים הPR לא השתנה ולא התעדכן, כמו כן גוגל לא הצהירו דבר עליו והיה נראה שהוא מת, כבר לפני שנתיים כתבתי על כך שPR אינו רלוונטי לכלום ולמרות זאת מקדמי אתרים וחברות קידום אתרים עוד חזרו על הניגון "אני רוצה קישור עם PR גבוה".

תקפצו לדקה: 20:30


מהו (או מה היה) מדד הPR


בהסבר פשוט PR הייתה נוסחה המחשבת את מספר הקישורים האיכותיים המובילים לאתר מסוים או עמוד מסוים ובכך מעניקה לו ציון PR גבוה או נמוך, הנחת היסוד היא שככל שיש לך קישורים חזקים יותר או מאתרים בעלי PR גבוה יותר כך הם יותר טובים לקידום וכך הם קישורים "איכותיים יותר", עוד מימיי עבודתי בדוראן אני טענתי שאין כזה דבר קישור טוב או קישור רע, וכל נושא ה-PR מיותר לחלוטין, עדיף להתייחס למדדים כמו Trust או Authority מאשר מדדי הפייג'רנק. 

רבים ממקדמי האתרים בארץ ובעולם העריצו את הPR וביזבזו זמן רב בלחפש קישורים בעלי PR גבוה, ובכן ניתן לראות בקטע הוידיאו הבא בדקה 20:30 את ג'ון מיולר מספיד באופן רשמי את הPR והוא כנראה לא יצא יותר, לא יתעדכן יותר ופשוט לא רלוונטי לדירוג של אתרים בתוצאות החיפוש.

זה אומר שPR אינו רלוונטי יותר וגוגל יפסיקו להשתמש בו?


כל מקדמי האתרים היו בודקים את הPR על ידי שימוש בסרגל כלים (TBPR - Tool Bar Page Rank) וסרגלי הכלים הפסיקו להתעדכן באופן רציף די מזמן, המדד של הPR האמיתי אינו ידוע לאף אחד למעט גוגל, ויש לי חשד שהמדד הזה מעתה והלאה יהפוך למדד פנימי בלבד שרק גוגל יודעים עליו, ייתכן וPR הפך לשחקן משמעותי יותר בדירוג האתר או היהפך המוחלט הפך למיושן ואין מה להתייחס אליו תלוי איך מסתכלים על האינטרס של גוגל. 

אז איך אני מודד איכות של קישור עכשיו שה PR מת? 


במשך שנים אני מתעלם מPR, ומתייחס רק למדד Trust ומדד DA, את מדד הטראסט ניתן למצוא במג'סטיק, ואילו את מדד Domain Authority אפשר למצוא בכלי קישורים של MOZ, אני תמיד מתייחס למדד הDA קודם כל, מדד זה מדויק להפליא כאשר אנו רוצים לאמוד האם אתר איכותי או לא, ככל שהמדד הזה גבוה יותר כך האתר יותר איכותי, כמו כן הסקאלה של מדד הסמכות של אתר נעה בין 0-100. כאשר אני מקבל קישור מאתר שמדד הDA שלו גבוה, הרלוונטיות שלו גבוה לתחום, הקישור הזה הוא קישור איכותי, כאשר אני מקבל קישור מאתר עם סמכות ואמינות נמוכה, הוא נחשב לקישור פחות איכותי.

כל מקדמי האתרים שעדיין מבלבלים את המוח בהחלפות עלPR יכולים להניח את המדד הזה בצד ולהסתכל בעיקר, תחום קידום האתרים מתפתח והנוף בו משתנה כל הזמן, אחד השמחות הגדולות שלי זהו היום הזה, מעתה והלאה השמיני לאוקטובר יהיה יום חגיגות, היום בו הPR עבר מן העולם ואפסיק לקבל מיילים שאומרים לי שהקישור שהבאתי לא טוב כי הPR שלו הוא לא3.


2 תגובות:

  1. יש כלים מקבילים שמחשבים PR.
    שכל אחד יימצא את הכלי שנכון לו מבחינת טיבו ויעבוד על פי המדד של הכלי הזה.
    דוגמא: www.sheerexplorer.com

    השבמחק
  2. אין מה לחשב PR כי PR אינו רלוונטי לקידום אתר, מדדים כמו סמכותיות ואמינות הרבה יותר טובים.

    השבמחק