יום שלישי, 12 ביוני 2012

עדכון פנדה 3.7 - מה עובד בגוגל ?

גוגל העלו עדכון פנדה 3.7 בסופ"ש האחרון (8.6.2012) וציינו שרק 1% מכל החיפושים הושפעו מהעדכון, הדבר אינו מפתיע כל כך בהתחשב בעובדה שפנדה עובר חידוש כל חודש או חודשיים, נראה שמבחינת המגמה גוגל מתכוונים לשחרר גרסת פנדה \ פינגווין חדשות פעם בחודש או חודשיים, לא עבר הרבה זמן מאז העדכון האחרון של פנדה שיצא ב-27.4.2012

ההצהרה הרשמית בטוויטר של גוגל - https://twitter.com/google/status/212205487037493249

כל האתרים שאני עובד עימם דיווחו על עלייה במיקומיהם, כמו כן אתרים שאני בשיתוף עימם דיווחו על עלייה בתנועה לאתר ממנוע החיפוש של גוגל, קשה לומר לאן הרוח נושבת אם כי ברור מה עובד ומה לא. גם עכשיו עם כל ההצהרות הרשמיות ושחרורי האלגוריתמים של גוגל נראה שהזבל ממשיך לצוף במקומות הראשונים.

אתרים שדיווחו על נפילות או צניחה חדה בתנועה, דיווחו על צניחה ואיבוד מיקומים גם בעדכון הפנדה המקורי, נראה שהעדכון האחרון ממשיך את הקו של העדכון הראשוני של פנדה, אם אתם מכירים אתר שנפגע או אתרים שצנחה להם לפתע את התנועה אנא דווחו לי, אני אוסף נתונים על האתרים השונים ואופי הפעילות האינטרנטית שלהם, כמובן בכדי לסייע לנו לפענח את המשמעויות העמוקות יותר או הנסתרות יותר שיש לאלגוריתמים הללו על דרכי הפעולה בקידום אתרים

תזכרו שאותם בעלי אתרים דיווחו שפנדה 2.3 החזיר את האתרים שלהם לתוצאות החיפוש (אותו תיקון לאלגוריתם 2.2) 

כדי לדעת עוד על עדכוני פנדה תוכלו לקרוא כאןhttp://www.ori-seo.com/2011/10/25.html

כאשר יצא כבר פנדה 2.5 וויתרתי על לסקר את כל העדכונים כולם - אנחנו כבר ב 3.7 :)

קידום אתרים שנראה טבעי עדיין עובד

 

גם אם אתם עובדים עם רובוטים אוטומטיים, או מערכות שרוכשות קישורים בכסף, נראה שעדיין תעלו במיקומים בגוגל ועדיין תתחמקו מהרדאר של פנדה ושל פינגווין. ממצאים אמפיריים לחלוטין מראים שניתן לקדם אתר בשיטות "פסולות" כל עוד הקצב או ההתנהגות נראית טבעית, גם לקידום שנראה טבעי יש סקאלה מאוד רחבה ואפילו אם תקנו קישורים מרוסיה הדבר יקדם את אתרכם, לא הייתי ממליץ לבצע רכישה של קישורים ממדינות זרות (אם כי בגוגל ישראל זה עובד) זאת מכיוון שזו בעיה שגוגל מתייחס אליהנ באופן ישיר, משמעות הדבר שזה עניין של זמן עד שימצא פתרון ולכן לסכן את אתר הלקוח שלכם יהיה חבל מאוד. 

עם זאת אם יש לכם אתרי תשתית או אתרים אחרים שאתם יכולים לבצע עליהם ניסויים, כדאי שתאששו את הממצאים הללו, אני יודע שמניסויים שביצעתי במספר תחומים תחרותיים התוצאות היו מפתיעות אם כי חיי האתרים הללו קצר וגוגל תופס אותם די מהר כאשר ניסיתי להעלות את הקצב של העבודה, הזיהוי של גוגל היה די מהיר כי התחלתי להיות אגרסיבי בשיטות הקידום "הפסולות" על האתר. 

סיכום של הדברים

 

לא משנה אם ראנד פישקין מוציא מאמר על אופן ההתמודדות עם האלגוריתמים או שמאט קאטס יוצא באיזה הצהרה על מה כדאי לבצע, תמיד תשאלו את עצמכם מהי האג'נדה שעומדת מאחורי ההצהרה, בכוונה ציינתי את שני אלו כי זה די שקוף שאחד עסוק מאוד במיתוג של עצמו והשני עסוק מאוד באינטרסים של גוגל לאף אחד מהם אין אינטרס לתת לכם מידע על מה באמת עובד ואיך באמת ניתן להתנהל, שניהם מוציאים מידע ממותג אשר מעצבים את תודעת השוק בהתאם לקווים של גוגל, חשוב לזכור גוגל הוא רובוט אין לו מוח אנושי, כל עוד יש שימוש באלגוריתמים תמיד המוח האנושי יתעלה מעליהם, תמיד נמצא דרכים לעבוד בתוך הקווים של גוגל אך לא בהתאם להוראות של גוגל - כי קידום אתרים כשלעצמו הוא חריגה מהתקנון של גוגל (פרדוקס לא פשוט)

כמו כן אל תשכחו את מה שעשו לראנד פישקין ממש לא מזמן, ביצעו הפניות 301 של דומיין מאוד חלש לדומיין שלו והצליחו למקם את האתר סאומוז בביטוי snuggy dog beds במקום השני, לא רק שגוגל לא מבינים שהדבר אבסורדי אלא שאתרים בעלי כוח ממותג חזק ומדדי אמינות וסמכות גבוהים לא נפגעים כאשר מבצעים עליהם "פעולות של קידום שלילי", אז זה ברור למה ראנד פישקין אומר את מה שהוא אומר, כי במקרה של האתר שלו הוא יכול, אל תטעו לחשוב שהוא מלמד אתכם לבנות מדדים כמו שהוא בנה לעצמו כי במבחן המציאות ברוב התחומים בארץ אין לכם דרך לעשות זאת. 

תגובה 1:

  1. אורי יקירי. פוסט עדכני שמחדד את הנקודות שאנחנו נעים סביבן באופן מתמיד, בנסיון למצוא פתרונות לעוד ועוד שאלות. אהבתי מאוד את ההתייחסות הברורה למקדם אתרים כאל אדם חושב (שלעיתים עסוק בשאלות מהותיות יותר כגון, "מי אני?"), העומד למול אינטיליגנציה גבוהה אך מלאכותית. האדם היצירתי ינצח, כך לפחות בתאוריה, שאני נמנה על מאמיניה.

    השבמחק