יום רביעי, 5 באוקטובר 2011

גוגל פנדה 2.5 עלה לאוויר - הרגשתם ?

לפי דיווחים ממקורות מוסמכים שונים בעולם, נכון לתאריך 28 לספטמבר 2011 שוחרר לאוויר העולם עדכון פנדה 2.5, אותו אלגוריתם שעשה נזק למאות אתרים ועבר יותר מ-4 עדכונים, מכה שנית. הפעם נראה שהרשימה של האתרים שנפגעו היא גדולה ועם זאת ישנם אתרים שזכו מן העדכון. מה שבטוח בארה"ב פנדה עושה שמות, ובהחלט מנקה בצורה יעילה את התוצאות מכל התכנים הכפולים, הלא איכותיים ובכלל פוגע באתרים בעלי מנגנוני אגרגציה (אתרים שאוספים תכנים אוטומטית).

גוגל שותקים - הצהרות רגילות ממשיכות לצאת


גוגל מצהירים שנית -  "אנו ממשיכים בפעילות היסודית של ניקוי תוצאות החיפוש והטמעתם שינויי אלגוריתם כמו שאנו עושים כל הזמן כאחד מ 500 השינויים האלגוריתמיים שאנו מטמיעים מידיי שנה, ונמשיך בפעילות זו בכדי להעניק תוצאות חיפוש רלוונטיות יותר ואיכותיות יותר"

הצהרה פוליטיקלי קורקט מצד גוגל ודי צפויה, ישנם זוכים רבים מאז העדכון  האחרון של panda 2.5 שעלתה התעבורה אליהם בצורה משמעותית, והרי לכם רשימת הזוכים מהעדכון האחרון: 

תמונה מ searchengineland.com

אפילו יוטיוב מבית גוגל זכו בתנועה רבה ועלייה משמעותית מאז העדכון, לעומת אתרים אחרים שהפסידו וקיבלו מכות משמעותיות כתוצאה מהעדכון האחרון, הרי לכם רשימת המפסידים המלאה מהעדכון האחרון של פנדה 2.5 


תמונה מ searchengineland.com

מיותר לומר שהיו יותר מפסידים ממנצחים, ויש עוד מאות אתרים שלא נמצאים ברשימות הללו, קטנים ופחות משמעותיים בעולם שספגו ירידות חדות ועליות חדות. גם בארץ הורגשה התנועה הזו והרבה מאוד אתרים פשוט נעלמו מתוצאות החיפוש, בתחום קידום אתרים, מיקומים גבוהים נעלמו מספר עמודים אחורה, ונראה שבתחומים זוטרים יותר אפילו בתחום של "מכונות קפה" אתרים שנחשבו איכותיים, ותיקים, נעלמו מחלק מהביטויים ואילו בביטויים אחרים נשארו במקומם.  ניתן לומר בוודאות שאמנם העדכון הזה היה פחות מורגש מהראשון שהכה בעולם, אך לא ברור עדיין מה המשמעות האמיתית של השינוי, ריקודים רבים הופיעו בחודשים האחרונים וכנראה שגם בחודשים הקרובים.

חשוב לזכור שעדכון פנדה הוא בארה"ב בעיקר וההשפעות שלו על גוגל ישראל קטנות יותר משמעותית מאשר במדינות גדולות, חשוב לשמור על קשר ולהיות עם האצבע על הדופק בכל הקשור לפנדה כי פנדה לא הולכת לשום מקום ואם כבר הלולאה מתהדקת סביב הספמארים, ואלו שאוהבים תוכן משוכפל או מנגנונים ששואבים תוכן. נראה שאתרים בארץ סופגים נפילות וישנם "ריקודי גוגל" משמעותיים בהרבה תחומים שונים שיצא לי לגעת בהם. 

רשימת העדכונים האחרונים של פנדה:

אז מה הלאה ? מה גוגל צופים לנו ?


חשוב להבין שישראל היא מדינה קטנה והשפה העברית היא שפה שגוגל לא משקיע בה בצורה משמעותית כמו באנגלית או ספרדית, לכן העדכונים שמתרחשים בארה"ב הם מבט קדימה בשבילנו ואנו יכולים כבר לראות שהשוק השתנה לחלוטין, הרבה מאוד טקטיקות פעולה שעבדו עד כה, לפתע לא עובדים ויותר מכך עושים נזק אמיתי לאתרים המקודמים תחת חסותם. 

חשוב להבין, אתרים איכותיים אינם אתרים שעוברים קידום אתרים מאסיבי, אלא אתרים שעוברים השבחה אמיתית ומאסיבית, לאורך זמן ובצורה הדרגתית ויציבה כמה שיותר.  המטרה היא באמת להיות רלוונטיים בשירותים שאתם מעוניינים לקדם, ליצור תוכן איכותי ואמיתי לגולשים ולקהל הלקוחות ובעיקר לעבוד איכותי ויסודי.  ככה ניתן לשרוד את פנדה ועדכונים נוספים, כך יהיה ניתן לשרוד כל עדכון והאתר ישאר יציב למעלה כל הזמן. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה