יום ראשון, 25 בספטמבר 2011

גם לכם נראה שהתחום של קידום אתרים בגוגל אפור ?

קידום אתרים בגוגל ישראל נחשב מזה שנים לתחום אפור, תחום שבו ההפקרות חוגגת. כולם לוקחים כסף כ-"מומחים" לקידום אתרים, כל המידע נמצא באינטרנט ואלו שלא למדו בצורה מסודרת, אלא על גבי האינטרנט עושים יותר נזק מאשר טוב, לצערנו השוק הישראלי והלקוח הישראלי אוהב לקבל הרבה וכמה שיותר תמורת כמה שפחות ומפאת חוסר הבנתו בתחום של קידום אתרים הוא מאמין לכל גורם המציג את עצמו כמומחה שמציע לו קידום אתרים ב 800 שקל לחודש. אני בכוונה כותב 800 שקל בחודש למרות שיש גם כאלה ב 300 שקלים 1,000 שקלים וכו'.

מסתבר שאיכשהו לא משנה כמה נפח העבודה, איזה תחום, איזה ביטוי, איזה אתר וכמה בעיות יש לפתור פנימית באתר כל העסק תמיד עולה 800 שקל בלבד לחודש (חוסר ההבנה שולט ומקדמי אתרים חאפרים מנצלים זאת)

הלקוח לא באמת יודע מה טוב לו


כמובן מזמן כבר הבנתם שהלקוח אינו יודע מה טוב לו, הרי אם אינו יודע מה הפוטנציאל האמיתי של קידום אתרים באינטרנט, איך ידע איזה חברה היא הכי איכותית, או אם מקדם האתרים שבחר יודע את העבודה על בוריה. אפשר להבין מצורת החשיבה הישראלית המצויה שאם כל מה שמעניין עסק זה להיות מקום ראשון בגוגל בביטוי המפתח העיקרי של האתר, הרי שהלקוח לא יודע מה טוב לו, האחריות העצומה והבלתי נתפסת היא שלנו כמקדמי אתרים, לחנך את הלקוחות שלנו לזהות מהי איכות אמיתית ומה המטרה האמיתית של שיווק העסק שלהם על גבי האינטרנט אפשר לומר די בוודאות להיות מקום ראשון בגוגל זו אינה המטרה האולטימטיבית בקידום אתרים.

חינוך זה מהבית


תצחקו, תצחקו אבל זה לא נאמר סתם, אמנם המשפט הזה הוא קלישאה בהתהוות אך החינוך מהבית הוא זה שמשפיע הכי הרבה על ההתנהגות, המחשבה וההסתכלות של אדם על חייו שלא לדבר על איך הוא התייחס לעסק שלו, כמו כן איכות חייו מושפעת בדיוק מאותו חינוך לפעמים בדרכים מודעות ולפעמים מתוך תפיסות נסתרות של האדם על עצמו. מי שלוקח את העסק שלו ברצינות רבה ילמד, ישקיע ואף יחקור בכדי להעניק לעסק שלו את השירות הטוב ביותר, לקוח שלא מעניין אותו כלום וכל מה שמעניין אותו זה להיות מקום ראשון בביטוי ספציפי הרי שעליו לשאוף ולהבין, יותר מזה במשמעות העמוקה ביותר עלינו להביאו לאור הזה, עלינו לקחת את האחריות האדירה המוטלת כל כתפינו ולתרגם אותה לחינוך ממשי וקונקרטי של אור, להמשיך לעבוד מתוך החושך יביא רק עוד חושך.

במקום להיות הסמכות המחנכת והמלמדת השוק בישראל מלא בחאפרים


כמקדמי אתרים אנו אמורים להיות הסמכות המלמדת והמחנכת של השוק בישראל, במקום זאת בצע כסף או אפילו דחף הישרדותי דוחף מקדמי אתרים לעשות הפוך. החשיבה מורה להם שאם יש פירצה מנצלים אותה, הרי אם הטרף אינו בורח אפשר לטרוף אותו מיידית. אם הלקוח לא יודע שאין כסף בתחום ואפשר לקדמו צ'יק צ'ק או אפילו גרוע מכך לא לקדמו כלל ולקחת כסף הרי שיקחו כסף. חשיבה מסוג זה היא מה שפוגע בכל התחום באינטרנט, ומה שהוציא לו שם רע, מקדמי אתרים שחשוב להם עשיית הכסף על העסק הקטן, התירוץ האולטימטיבי של גורמים כאלו יהיה שהלקוח הפוטנציאלי בכלל לא מבין ומעצם היותו לא מבין זה בעיה שלו בלבד, אמנע מלהביע את דעתי המלאה והאמיתית על גורמים כמו אלו מפאת העובדה שאיני רוצה שפה מלוכלכת על גבי הבלוג שלי (בכל זאת גוגל בודק אותו)

ישנו גורם אחד שהרים את הכפפה בישראל


עלו והיו הרבה מאוד קורסים בנושא של קידום אתרים ושיווק באינטרנט, נראה שרוב הקורסים הללו נסגרו או שפשוט לא הצליחו, איני יודע אם כי התכנים בהם לא היו טובים או שמא לא היה ביקוש או עבודת שיווק שנעשתה לא טוב, אך קורס אחד בלבד שרד את כל הטלטלות של השוק, את כל התתפתחות ולא הפסיק לגדול ולהתרחב הן מבחינת שעות (קורס שמכיל את הכול בתוכו) והן מבחינת מספר תלמידים ובוגרים שיוצאים לשוק תחת סטנדרט עבודה מהגבוהים בארץ.

קורס קידום אתרים במכללת ג'ון ברייס של חברת סאו-סימפל חייב להיות הקורס המלא והמקיף ביותר הן מבחינה מקצועית והן מבחינת שעות. ג'קי סויקיס מראשוני מקדמי האתרים בארץ עלה עם הקורס לפני כמה שנים ומאז יש מעל 600 בוגרים בשוק שכירים ועצמאיים. ניתן לומר שלמרות ההשמצות הרבות שג'קי והקורס ספגו בעבר מגורמים שונים ומשונים העובדות מדברות חזק הרבה יותר מכל השמצה כזו או אחרת ועם עובדות בשטח קשה להתווכח.

קורס קידום אתרים הממוקד על כל השווקים השונים הוא כלי מעולה להעלאת האיכות המקצועית והמודעות השירותית של כל מקדם אתרים שיחליט לצאת לשוק. נראה שבשנה האחרונה ככל שיצאו עוד בוגרים לשוק הסטנדרט עבודה עלה ואז החברות "החאפריות" או שפשטו רגל או שפשוט נאלצו לשנות טקטיקות בהתאם לרצונות השוק. אך זה לא נגמר שם, בכלל בכלל.

בית ספר למקצועות השיווק באינטרנט


השבוע ג'קי סויקיס מחברת סאו סימפל בע"מ השיקו את בית הספר למקצועות השיווק באינטרנט. בית ספר שלם המורכב ממגוון קורסים בהיקף מלא המכסים את כל סוגי השיווק האינטרנטי הקיימים והחזקים כיום, ברמה מקצועית ובהיקף מלא. קורסים שיעניקו לכל אדם או גורם את הכלים להיות הסמכות האמיתית של עצמו ולקבוע את רמת השירות שהוא יקבל, כמו כן את רמת העבודה והאיכות. לא צריך להסתמך על "מומחים" אפשר ללמוד מהמומחים האמיתיים לשיווק, אלו שיש להם עשרות שנים של ניסיון הן כמרכזים אקדמאיים בתחומי השיווק האינטרנטי והן בשיווק, סאו סימפל ובראשה ג'קי סויקיס נולדו מתוך האינטרנט של פעם והתפתחו אל תוך עולם האינטרנט של היום, אין ספק שאת הקורסים הבאים המתקדמים ביותר שאוכל לקחת אני אקח שם, אם קראתם את התוכן שלי ואתם מכירים אותי, תדעו שלא המלצתי סתם, במידה ואינכם מכירים, הגיע הזמן לקפוץ לבית ספר ולהתחיל להרחיב את האופקים העסקיים והתודעתיים שלכם ברמה המקצועית לשלב הבא!

2 תגובות:

  1. יש סיבה שמציעים קידום אתרי בסדר גודל כזה והיא לא תמיד "חאפריות" , אלא שזה מה שבעל אתר קטן עד בינוני בדרך כלל יכול לשלם. כמובן שמקדם אתרים אחראי צריך להסביר שבתקציב הזה אי אפשר להגיע לתוצאות מבוססות לא תוך חודש ולא תוך חודשיים. קרה לי כבר מקרים שחברות מסוימות הציעו לי הצעה הפוכה - מחירים של אלפי שקלים כאשר ביקשתי מהם לקדם אתרים שידעתי מראש שלא דרושה בהם הרבה עבודת קידום (ביטויים ממש לא תחרותים) והבנתי שזה מחיר שהם זורקים עוד לפני שהם בדקו את האתר לעומק.

    השבמחק
  2. אתה צודק מחובתו של כל מקדם אתרים להגיד את האמת, מצד שני אם תהיה כנה ואמיתי תראה ש95% מהחברות, לא מעניין אותן האמת.. אלא מעניין אותן לסגור את החוזה עם הלקוח גם אם זה אומר שהשירות לא יהיה יעיל, שהאתר לא זקוק לקידום בכלל וכו'.

    כך או כך השוק הישראלי לצערנו רחוק מלהיות מקצועי, מספר החברות המקצועיות בשוק מצומצם.. ויש הרבה מאוד, אינספור חאפרים שמציגים עצמם כמומחי קידום ולמעשה עוסקים יותר בכישופי וודו מאשר קידום אתרים.. או במקרה הגרוע פשוט לוקחים כסף ולא עושים כלום

    השבמחק