יום שישי, 16 בספטמבר 2011

צנח לכם הפייג'ראנק ? כנראה שאתם מוכרים קישורים

בהצהרה שגוגל הוציאו נכתב, שנעשו שיפורים בכלי מנהל האתרים בכל הקשור לתקשורת בין מנהל האתר לגוגל, היום מנהלי האתרים יכולו לקבל הודעות מדויקות יותר ותכופות יותר במקרים בהם האתר שלהם נענש כתוצאה מספאם, מכירת קישורים, התקפות וירוסים וכו'. כמו כן גוגל הוציאו טופס מיוחד שבו תוכלו "להתנצל" בפני גוגל, לציין "שתיקנתם" את הבעיה או שפשוט הפסקתם למכור קישורים ושאתם מעוניינים לרכוש את אמונו של גוגל חזרה ושאתרכם ידורג כאיכותי יותר.

חשוב לזכור ש PR הוא סה"כ פרמטר אחד ושהוא מופיע בצורה לא מדויקת כלל (ערכים שלמים של 0-10) בסרגל שבכוונת תחילה מתעדכן סה"כ 3-4 פעמים בשנה, בכדי  שבעלי אתרים לא יתעסקו במדד הפייג'ראנק שלהם וכן יעסקו בפעילויות איכותיות יותר כמו תוכן איכותי, קישורים נכנסים איכותיים וכו'.

לאחר ההצהרה של גוגל בנושא שיפור השקיפות בתקשורת עם בעלי אתרים מאט קאטס העלה וידיאו בו הוא מסביר מה הן הסיבות העיקריות שבגללן בעל אתר יראה שציון הפייג'ראנק שלו צנח, ונראה שזה היה המהלך מתוכנן של גוגל להוציא את שני ההודעות הללו יחד.

בוידיאו מתוארות שלוש סיבות עיקריות:
  •  עמוד צד שלישי עם PR מאוד גבוה פשוט הסיר את הקישור לאתרכם
  • יש לכם בעיות של כפילות תוכן או משקל קישורים שגוי וכל המבנה באתר פגום (לכן PR זולג פשוט) 
  • אתם מוכרים קישורים וגוגל עלה עליכם, כתוצאה מכך פגע לכם בדירוג האיכות ובמדד האמון בכדי לעודד אתכם להפסיק ולרכוש את אמונו בחזרה 



אתם יכולים פשוט להפסיק למכור קישורים ולהגיש טופס "התנצלות" לגוגל בכדי לקבל את מדד האמון שלכם חזרה, לפי הניסיון שלנו עם גוגל ישראל לא הייתי סומך על כך. אך מי יודע אולי גוגל במקצה שיפורים של תקשורת בין בעלי האתרים לגוגל ואולי כלי מנהל האתרים יהפוך להיות ערוץ תקשורת יותר פתוח. כמובן שלא נראה תשובות מפורטות על מקרי קצה מצד גוגל (אחרת לא היה להם זמן לעשות שום דבר אחר חוץ מלענות לכם) אך כלי מנהל האתרים עובר שיפורים כל הזמן, החל מהצגת קישורים נכונה ועד לחילוק נכון של דומיינים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה