יום שני, 15 באוגוסט 2011

פנדה 2.4 שוחרר ברוב השפות בעולם


על פי הודעה רשמית של גוגל נכון ל-12 לחודש הנוכחי, שוחרר אלגוריתם פנדה 2.4 לאוויר העולם והפעם כמעט בכל השפות למעט סינית וקוריאנית, אם לאחר עדכון הPR האחרון שהיה בשבוע שעבר חשתם בתנודות קלות בתוצאות החיפוש, הרי לכם הסיבה הרשמית.

אמנם כאשר פנדה בגרסתו הראשונה שוחרר בארה"ב, העדכון טלטל כ-12% מתוצאות החיפוש והשפיע על יותר מ 16% מהאתרים המופיעים בגוגל, אלו הם נתונים די מדהימים בהתחשב בסדר גודל שמדברים עליו (מאות אלפי אתרים).

כאשר פנדה 2.4 שוחרר לפני שלושה ימים הוא השפיע על 6%-9% בלבד מכלל האתרים בתוצאות החיפוש וגוגל מצהירים שאף יש מקומות שאולי לא ירגישו את פנדה כלל, בעלי אתרים וקולגות נוספות כן מעידים שישנם שינויים וריקודים במיקומים, אך הפעם לא רק בביטוי הראשי של האתר שדווקא נשאר יציב ברוב המקרים, אלא בביטויים משניים ואף ביטויים זנב ארוך.

עוד מוקדם לקבוע מה בדיוק איכותו של האלגוריתם ששוחרר בגוגל ישראל, או האם הוא פגע באתרים גדולים (למרות שבטוח נשמע על כך), אך חשוב לזכור שגם בפוסט המקורי שגוגל שחררו לפני שלושה ימים הם מפנים אותכם לפוסט המקורי הראשון שבו הוצגה סדרת שאלות שעוזרת לכם להבין איך גוגל מדרגת אתרי איכות אמיתיים, יש להתייחס לשאלות אלו ברצינות רבה ולקחת אותן בחשבון כאשר אתם בונים את התוכן ואת מבנה האתר שלכם על גבי הרשת.

תוכן בשביל גולשים לא בשביל מנועי חיפוש


אחד האלמנטים החשובים ביותר שיש לשים עליהם דגש לאחר פנדה הוא איכות התוכן המופיע באתרכם, פנדה הינו אלגוריתם שבוחן שני פנים של איכות, פרופיל קישורים נכנס ומבנה תוכן בתוך האתר.

אלגוריתם פנדה שם דגש משמעותי מאוד דווקא על התוכן באתר, מבנה התוכן, אמינותו ואיכותו בשביל הגולש בתחום בו האתר מופיע, במידה והתוכן נכתב בשביל מנועי החיפוש פנדה יודע לזהות זאת ולדרג את האתר נמוך יותר בסולם, כמו כן אתר שלא מתעדכן באופן שוטף ולא מעלה תוכן איכותי מעמיד את האתר בסכנה, אמנם לא תענשו על כך שהאתר שלכם לא מתעדכן, אך גם קצב ההתקדמות שלכם בתוצאות החיפוש יפגע. התוכן הינו בשביל הגולש בלבד, אתם כותבים תוכן למען הגולשים שלכם באתר ולא בשביל מנוע החיפוש.

בסופו של דבר נראה שכמו שכתבתי בפוסטים הקודמים, פנדה אינו עדכון אלגוריתמי רגיל אלא "עדכון שוטף" ואחד מהפרמטרים לדירוג האתר בתוצאות החיפוש בגוגל בדומה לאלגוריתם ה-PR שנחשב לאחד מיותר מ 220 פרמטרים שונים לדירוגו של אתר בתוצאות החיפוש בגוגל.

רשימת העדכונים האחרונים של פנדה:

תגובה 1:

  1. לא התעמקתי יותר מדי בפרטים וגם הדיווחים בארץ די סותרים (אצלי ראיתי דווקר כמה שינויים מאוד לטובה ואחרים אמרו שהם בקושי ראו תזוזות), אבל אני די בטוח שלא ציינו בשום מקום שהעדכון הגלובאלי שונה מהעדכון האחרון לפנדה באנגלית (2.3 אאל"ט).

    השבמחק