יום ראשון, 7 באוגוסט 2011

עדכון PR נוסף - מה קורה עם גוגל בזמן האחרון ?

לא מאמין שאני כותב על כך שוב, אתמול גוגל שחררו עדכון PR. לא עבר אפילו חודש מהעדכון האחרון שהיה ב-27 ליולי, אשר הגיע בעקבות באג בעדכון שלפניו שעלה לאוויר ב-18 ליולי.

מוזר לחשוב שגוגל לא שחררו עדכון PR כמעט 7 חודשים, אז למה לפתע גוגל מתחילים לשחרר עדכוני PR בקצב של כה גדול, נראה שעדכון פנדה שהפך רשמית ל"עדכון שוטף", כלומר העדכון עובר שדרוגים על בסיס דו שבועי, נראה שגוגל מתקנים ומשדרגים את פנדה ומריצים אותו שוב ושוב על האינדקס. ישנה סבירות שעדכוני הפייג'ראנק קשורים לעדכוני פנדה ואף מגבים אותו.

הפעם באתרים שלנו לא ניכר שינוי משמעותי, עמודים חדשים בתוך אתרים שלנו קיבלו PR לאחר שלא היה להם כלל, רוב מדדי הפייג'ראנק נשארו אותו דבר ורק אתר אחד קיבל עלייה של PR. אני חושב שכתבתי מספיק על כך שהפרמטר של PR אינו נותן אינדיקציה לאיכותו של אתר, רק לאיכות ההיררכיה הפנימית שבו, כמו כן PR סה"כ מביע על מדד פופולריות של עמוד וגם זה נעשה בצורה די עלובה.

האם פנדה הוא אלגוריתם ?


ניתן לומר לפי הממצאים שעדכון פנדה אינו עדכון כלל, אלא אלגוריתם בפני עצמו. ממצאים שונים מהשטח מראים שפנדה אינו עדכון אלגוריתם אלא אלגוריתם שגוגל דוחפים ומריצים על האינדקס באופן ידני אחת לחודש, אלגוריתם שמשדרגים על בסיס חודשי, כנראה שמשלבים אותו באינטגרציה עם עדכוני ה PR תוך שימוש ב"קפאין" בכדי לאנדקס ולסרוק כמה שיותר עמודים, ההצלחה של פנדה בניקיון התוצאות בארה"ב היה די מרשים ולאחר התיקון האחרון פנדה 2.3 נראה שיש שיפור בדיוק התוצאות ואפילו אתרים שנפגעו שלא במכוון חזרו לתוצאותיהם.

אלגוריתם פנדה הינו פורץ דרך, אלגוריתם שנלחם בספאם של קישורים ושל תוכן יחדיו והניב תוצאות משמעותיות, רץ בצורה של עדכון וניתן לשדרג אותו באופן שוטף. פנדה הוא כמו האבא של עדכוני האלגוריתמים בשנתיים האחרונות למעט MAYDAY (מיידיי) ועדכון "קפאין", שעלו בשנה האחרונה ושינו לחלוטין את מהירות ואיכות הסריקה של העכבישים של גוגל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה