יום שישי, 15 ביולי 2011

חמש דרכים לרגל אחר המתחרים שלכם בגוגל

כאשר מרכיבים אסטרטגיה לקידום אתר באינטרנט אנו מבצעים מחקר מקיף אודות התחום בו אנו מעוניינים לקדם, על ידי קביעה מדויקת של רמת התחרות בתחום ספציפי אנו יכולים לאמוד בצורה מדויקת את כמות העבודה הנדרשת בכדי להגיע לראש תוצאות החיפוש ולחסוך מאיתנו עבודה מיותרת ובזבוז משאבים.

הדרך היעילה ביותר לבצע זאת לאחר מחקר מילות המפתח יהיה מחקר מתחרים, מחקר מתחרים מאפשר לנו להסתכל על האתרים המובילים בתחום בו אנו מעוניינים לקדם ולנתח בצורה מדויקת מה אותם אתרים מבצעים בכדי להתקדם בתוצאות החיפוש, הן מבחינת עבודה פנימית שאתרים אלו מבצעים והן מבחינת עבודה חיצונית.

אמנם מחקר מתחרים זהו שלב ראשוני שמבצעים בבניית האסטרטגיה אך עלינו לזכור שמעקב מתמיד על המתחרים שלנו יכול לתת לנו את היתרון שאנו מחפשים בכדי להגיע לראש התוצאות.

 SEO for Firefox




אחת הדרכים שאנו יכולים לעקוב אחר המתחרים שלנו תהיה לבדוק את תגית ה-Keywords שאתרים מתחרים שמים, על ידי צפייה בתגית הזו אנו יכולים להסיק איזה מילות מפתח אותו אתר מקדם, כיום השיטה הזו לא תמיד עובדת לאור העובדה שתגית קיוורדס אינה בשימוש, גוגל הצהירו לפני כמעט שנתיים שתגית זו לא רלוונטית עוד. עם זאת ניתן עדיין לראות אתרים שמשתמשים בתגית זו וניתן לנתח אותה.

להורדת תוסף - Seo for Firefox


שימוש בכלי מילות המפתח של גוגל - Google Keywords Tool


Adwords for External URL

דרך הוספת שאנו יכולים לראות מהן מילות המפתח העיקריות של אתרים מתחרים היא שימוש בכלי החינמי של גוגל, כלי מילות המפתח ביחס לכתובת URL מדויקת. על ידי סריקת כתובת ספציפית אנו יכולים לקבל את מילות המפתח העיקריות של האתר והמלצות למילות מפתח נוספות שכדאי לקדם, שימוש כזה בכלי מילות המפתח יכול לתת לנו הסתכלות פנימית אודות ההיררכיית מילות המפתח שאנו צריכים לבצע באתר שלנו, כמו כן מעידה על ההקשרים שגוגל יצרו כבר ביחס לביטויים שונים בתחום.


שימוש בכלי מילות המפתח לשם סריקת URL

שימוש באתר - Backlinkwatch.com


backlinkwatch.com

אתר נחמד וחינמי שסורק קישורים נכנסים הינו הבקלינק וואטצ', אתר זה מציע לנו לשים כתובת של אתר ולקבל את כל הקישורים הנכנסים כולל טקסט העוגן של הקישור, לאתר לוקח מעט זמן לסרוק ולהציג את הקישורים אך עם כלי כזה ניתן לראות בדיוק איזה ביטויים האתר המתחרה שלנו מקדם, כמה קישורים הוא מקבל ומאיזה כתובות, בניתוח אתרים מתחרים אנו יכולים לראות אינדקסים, אתרים מהתחום ואתרים נוספים שאולי גם אנו נוכל להטמיע בהם קישורים.

קישור לאתר - backlinkwatch.com


שימוש בשירות - Yahoo ! Site explorer


yahoo ! site explorer

הדרך העתיקה ביותר לראות קישורים נכנסים וקבלת פרופיל קישורים כמה שיותר קרוב למציאות חייב להיות פקודת link או linkdomain של יאהו, אמנם כיום הפרופיל שאנו מקבלים פחות מדויק ועד סוף שנת 2011 פקודת לינק של יאהו תסגר, אך כיום עדיין ניתן להשתמש בכלי זה בכלי לקבל את הקישורים הנכנסים לאתר המתחרה ואף את הכתובות מהן מקבלים קישורים, כלי זה חינמי ויעיל לכל מקדם אתרים שמעוניין לקבל עוד פרספקטיבה אודות פרופיל הקישורים הנכנס של האתרים המתחרים.

שימוש בשירות - Yahoo site explorer

שימוש בכלי - MajesticSEO


majesticSEO.com

כיום הכלי החזק ביותר לביצוע ניתוח מתחרים וביצוע מעקב אודות מתחרים חייב להיות המג'סטיק SEO, כלי זה הוא יקר (לפחות המנויים השווים והגדולים של התוכנה) זהו שירות אינטרנטי לחלוטין שלא דורש מאיתנו התקנה, לאחר קבלת המנוי אנו יכולים לסרוק אתר ולקבל עליו בערך הכול, מילות מפתח עיקריות, מספר דומיינים המפנה אליו, מספר קישורים המפנה לאתר, את הקישורים האיכותיים ביותר, אילו ארצות מפנות אלרת, סיומות של האתרים המקשרים לאתר, קצב הגדילה של הקישורים, קצב הגדילה של הדומיינים המפנים, אפשרות להשוות אותו לדומיינים אחרים ואף אפשרות לסרוק מספר דומיינים ולהראות בצורה ויזואלית את הדומיינים המשותפים המפנים לכל אתר שנסרק. לדעתי זה חייב להיות הכלי המומלץ ביותר, הוא מהיר ובעל אינדקס המתעדכן בצורה יעילה ונוחה.

שימוש בכלי - MajesticSEO

2 תגובות:

  1. פוסט נחמד מאוד, הסרטון קצת מעייף אבל הכלי שהוא מציג שם נראה שימושי ויכול להחליף את ה Seoquake האמת שבזמן האחרון הוא עושה לי בעיות ב Firefox אז אולי זה קשור...? תודה על הטיפים!

    השבמחק
  2. ה-Seoquake בקרוב יהיה פחות רלוונטי כי הוא מסתמך על פקודת הלינקדומיין של יאהו והפקודה הזו בדרך החוצה

    השבמחק