יום ראשון, 10 ביולי 2011

פקודת לינק של יאהו תסגר במהלך השנה - שירות יאהו אקספלורר ייסגר

כל מקדם אתרים מתחיל או מתקדם מכיר את פקודת לינק של יאהו, אחד האלמנטים החשובים ביותר של כל חברת קידום אתרים, היא היכולת לנתח את פרופיל הקישורים הנכנס של אתרי המתחרים, כמו כן לבחון קישורים נכנסים לאתר שאנו מקדמים או אתרים שאנו מעוניינים לרכוש, פקודת לינק ופקודת לינק-דומיין הם שירותים חינמיים של יאהו המאפשרים לנו לצפות בפרופיל הקישורים הנכנס של עמוד או אתר.

כלים חינמיים המשתמשים בפקודות אלו


מגוון כלים חינמיים, למעשה כמעט כולם, משתמשים בפקודת Link של יאהו (Yahoo Site Explorer), בכדי להציג לנו בצורה נוחה את כל הקישורים הנכנסים לעמוד או לאתר אותו אנו בודקים. אחד הכלים הכי נפוצים בקידום אתרים חייב להיות - Seoquake, אותו סרגל כלים המציג לנו מגוון של אופציות החל מגיל הדומיין ועד לפקודות הלינק והלינק-דומיין ביאהו.

נראה שהסרגל הזה, ועשרות אם לא מאות כלים נוספים יהפכו להיות חסרי תועלת מאוד בקרוב, לאחר שיאהו הודיעה בצורה רישמית שפקודת לינק ופקודת לינק-דומיין, נסגרות לחלוטין. הנזק שיגרם ליכולת ניתוח הקישורים שלנו כמקדמי אתרים לא יהיה גדול, רוב חברות קידום האתרים הרציניות בארץ ובעולם משתמשות בכלים בתשלום, ויש מגוון כלים חזקים מאוד לניתוח קישורים נכנסים.

זה לא יאהו סוגרים את השירות אלא מיקרוסופט - כלי מנהל האתרים של בינג


כאשר חושבים על כך בהיגיון מהרגע שבינג, מנוע החיפוש של מיקרוסופט, התמזק עם מנוע החיפוש של יאהו, היה ברור שהשירות הזה ייסגר, כמו שכתבנו בתחילת המיזוג בין השניים, לאחר השקת כלי מנהל האתרים של בינג, הצעד הזה הוא צעד הכרחי בכדי לעודד משתמשים להירשם לכלי מנהל האתרים של בינג ולקבל את שירות הלינק \ לינק-דומיין מהכלי עצמו, בצורה מסודרת ויעילה יותר.

כלי מנהל האתרים של בינג נועד להיות ה"מתחרה" של כלי מנהל האתרים של גוגל, אמנם בארץ אין לכלי הזה שימוש כי אף אחד לא משתמש במנוע החיפוש של בינג, אך בארצות אחרות הכלי הזה עוצמתי לא פחות מכלי מנהל האתרים של גוגל, לכן הסרת שירות סייט אספלורר של יאהו הוא צעד חכם מצידם במטרה למשוך משתמשים חדשים לתוך כלי מנהל האתרים החדש של בינג.

צוותי הפיתוח האחראיים על כלי מנהל האתרים של בינג מוסיפים אפשרויות ופיצ'רים חדשים לכלי כל הזמן, אני בספק שמיקרוסופט יביאו מידע מדויק ומפורט כמו ש-Site explorer העניק לנו, אך במקרה של ארץ ישראל זה לא כל כך חשוב, עלינו להיערך בהתאם ברגע שהשירות הזה ייסגר.

Majestic SEO - כלי עצום וחזק לניתוח מתחרים


מהרגע שבו פקודת לינק ולינק-דומיין יעלמו מהשטח, יהיה עלינו לפנות לכלים בתשלום המספקים את היכולת לנתח בצורה מדויקת את פרופיל הקישורים של המתחרים שלנו, הכלי הכי חזק היום בשוק הינו המג'סטיק SEO.

המג'סטיק SEO הינו כלי וובי לחלוטין (On web) שלא דורש מאיתנו הורדה או התקנה, הכלי עצמו מבצע ניתוח נתונים בצורה מהירה ויעילה (בכמה שניות) מתוך אינדקס שנאסף במשך שנים, הכלי כה חזק שהוא מגיע לאתרים במהירות עצומה בדיוק כמו גוגל.

בכלי עצמו ניתן לקבל מידע אודות הקישורים הנכנסים של האתר אותו אנו בודקים, סיומות הדומיינים המפנים לאתר, מספר הדומיינים המפנים לאתר, סוגי הקישורים המפנים לאתר (תגובות בבלוגים, פורומים, פוטרים, קישורי טקסט וכו'), טקסט העוגן והעמודים אליהם הקישורים מובילים, הארצות מהן האתר מקבל קישורים, וניתוח מדויק לפי אינדקס עכשווי (פעילות SEO בטווח החודשיים האחרונים) או לפי אינדקס היסטורי (פרופיל קישורים של שנים אחורה). כמו כן ניתן להשוות בין מספר אתרים ביחד ולראות את ההקשרים שלהם ויזואלית, לקבל מידע אודות אתרים חשובים המפנים לכל האתרים שבדקנו ואף מציע לנו דירוג בדומה לזה של אלקסה (Alexa Rank) הנע בין 1-10 לכל קישורים שאנו בודקים, בכדי שנוכל לדעת איזה אתר או קישור הכי חזק ואיכותי.

המג'סטיק הינו כלי יקר ועולה כל חודש כסף, אין ספק שמבחינתי זהו הכלי היעיל ביותר לניתוח של מתחרים, המאפשר לנו לנתח בצורה מדויקת לא רק את האתרים של המתחרים אלא את אופי התחרות בכל תחום ומאפשר לנו לתכנן בצורה מדויקת ומעמיקה כמה עבודה עלינו להשקיע בכדי להתקדם בתחום כזה או אחר. בסופו של יום הכלי הזה שווה את הכסף, כך שמיקרוסופט יכולים להמשיך להוריד שירותים וכלים, יש לנו כלי עוצמתי להפליא שמומלץ בחום!

2 תגובות:

  1. כמה חבל...למרות שבתכלס', הקישורים שהוא מראה מאוד חלקיים
    אבל עדיין, חבל...
    אחלה פוסט
    תודה!
    אגב, מג'סטיק, מאוד חזקים! מומלץ

    השבמחק
  2. היי
    ממש חבל שביטלו את הכלי הזה
    אני הייתי משתמש הרבה באת פקודת לינק של יאהו
    אני חושב שזה לא יהיה אותו דבר בלעדיו
    דרור

    השבמחק