יום רביעי, 29 ביוני 2011

עדכון PR חדש - האם PR באמת משנה כבר?

כל מקדם אתרים בעולם ובארץ ממתין בקוצר רוח לעדכון ה-PR הבא שגוגל משיקים. העדכון האחרון נעשה לפני 6 חודשים. נראה שלא משנה כמה זמן עובר עדיין מקדמי אתרים ישראליים שמים דגש נורא חזק על פרמטר ה-PR. למרות שמזמן כבר נראה שהפרמטר הזה איבד מכוחו.

יכול להיות שזהו האלגוריתם העתיק ביותר של גוגל, Pagerank הינו מדד של פופולאריות של עמודים, אשר נמדד על ידי מספר רב של משתנים (כמעט גדול כמו מספר המשתנים לדירוג עמודים בתוצאות החיפוש). עד לא מזמן היה ניתן לפסל את ה PR את כוח העמודים הפנימיים על ידי הטמעת תגית nofollow על קישורים פנימיים ובכך לנתב את כוח העמודים לעמודים החשובים באמת.

שימוש בתגיות nofollow בכדי לפסל PR


זו אולי עוד דוגמא קלאסית למניפולציות שניתן לעשות על ידי שימוש בכלים ובאלגוריתמים של גוגל עצמם, בכדי לתת לעצמנו "עוקץ" על המתחרים, אך זו גם דוגמא קלאסית להיצמדות חסרת היגיון לפרמטר שכנראה לא באמת יעשה את ההבדל כאשר נרצה להגיע למקום הראשון. פייג'ראנק גבוה אמנם מעיד על דברים טובים, אתר איכותי, תנועה ערה של גולשים, תוכן איכותי ועוד. אך אין זה מבטיח שהאתר יהיה במקומות הראשונים או אפילו בעמודים הראשונים.

הטעות הקלאסית של כל מקדמי האתרים, במיוחד מקדמי אתרים ישראליים היא היצמדות לפרמטר אחד כפרמטר החשוב ביותר שיש לבצע, אם זה בניית קישורים, צפיפות מילות מפתח, פרופיל קישורים פנימי ועוד. למרות שההיגיון הבריא והניסיון הרב של מומחים בתחום מעיד שרק המכלול כולו של כל המשתנים מניב את התוצאות הכי יעילות, עדיין רוב מקדמי האתרים נצמדים לחשיבה חד גונית של בניית קישורים מאסיבית או ניצול כזה או אחר של פרמטר מסוים.

קידום אתרים בגוגל ישראל - המציאות עגומה יותר מכפי שאנו יודעים


קידום אתרים בגוגל ישראל, אינו קידום אתרים בגוגל ארה"ב. כאן בישראל ניתן לבנות קישורים מכל דומיין לכל דומיין תוך התעלמות מוחלטת מנושא הרלוונטיות, והקישורים הללו יעבדו ויקדמו את האתר, ניתן אף לקשר מאתרים בחו"ל בשפות מוזרות כמו רוסית, פקיסטנית, סינית וכו' והקישורים הללו יהיו איכותיים מאוד, האם כדאי לבצע את זה? ממש לא. חברות קידום אתרים שמרשות לעצמם לבצע פעולות כאלה על אתרי לקוחות משלמים מציבים את האתר בסיכון מאוד גדול להיענש ואף להיעלם מתוצאות החיפוש בגוגל, אנו יכולים להסתכל אל העתיד של גוגל ישראל על ידי הסתכלות על גוגל ארה"ב, השינויים המתרחשים בגוגל ארה"ב הם אלו שבסופו של דבר יוטמעו בגוגל ישראל.

אין פרופיל קישורים נקי - החכמה היא איזון נכון של מגוון קישורים גדול


גם גוגל מודעים לכך שניתן לקשר בין אתרים בנושאים שונים והדבר מקובל, הכול שאלה של כמות ויחס בתוך פרופיל הקישורים הנכנס לאתר, אם יצא אלינו קישור אחד מאתר שאינו בנושא האתר שלנו ופרופיל הקישורים הנכנס שלנו מורכב מ-20 קישורים, הדבר לא יפגע באתר, אך אם אחוז ניכר מהקישורים הללו מאתרים שאינם רלוונטיים אלינו, אנו מעמידים את האתר בסיכון.

קישורים מתוך אתרים בחו"ל אינם רלוונטיים כלל, באופן עקרוני אין שום סיבה שאתר ברוסית יקשר במילת מפתח בעברית וגם גוגל מודעים לכך, האלגוריתם שאחראי לגשר על הבדלי השפות אינו נאכף בישראל ומקדמי אתרים חוגגים על כך. מצב שבו קישורים מחו"ל כן יכולים להיות איכותיים באמת, כאשר טקסט העוגן נשאר בשפה המקורית ומוטמע באתר רלוונטי, אם אתר הסוכנות היהודית בארה"ב מעוניין לקשר לאתר שלי שעוסק במבחני פסיכומטרי ומקשר אליי בשם האתר באנגלית ההיגיון מורה שהקישור איכותי ורלוונטי. בשפה האנגלית, גוגל יודעים לגשר על הבדלי השפה, בניגוד לרוסית, סינית וכו'.

אז איך לבנות קישורים עם הכול עובד ? מה מסכן את האתר שלי ומה לא ?


הרי לכם מספר עקרונות בבניית קישורים איכותיים
  •  קישורים מאתרים בנישת האתר שלנו
  • תגובות מבלוגים הקשורים לנושא האתר שלנו
  • קישורים מתוך תוכן העוסק בנישת האתר שלנו
  • קישורים מאתרים חזקים הקשורים לנישת האתר
  • קישורים מתוך פורומים בדיונים או נושאים הקשורים לנישת האתר שלנו
  • קישורים מאתרים שאינם בנושא האתר שלנו אך בכמות יחסית קטנה (שהחלק הארי בפרופיל הקישורים הנכנס שלנו ישאר מאתרים רלוונטיים ואיכותיים)
  • קישורים מאתרים שמתעדכנים באופן שוטף בתוכן, אתרים מתוחזקים או מקודמים
הרי לכם רשימה של עקרונות לבניית קישורים שיכולה לעשות נזק לאתר או נחשבת פחות איכותית
  • בניית קישורים מתוך אתרים בחו"ל 
  • בניית קישורים עם טקסט עוגן בעברית בתגובות בבלוגים בחו"ל
  • יחס גדול של אתרים לא רלוונטיים המקשרים לאתר שלנו (שהחלק הארי בפרופיל הקישורים אינו רלוונטי כלל)
  • קישורים מתוך אתרים שאינם פעילים, אינם מעדכנים תוכן ואינם מקודמים כלל (ביחס גדול מתוך פרופיל הקישורים הנכנס של האתר)
  • קניית קישורים מחו"ל
  • שימוש ברובוטים לבניית קישורים אוטומטית על ידי ספאם בבלוגים
  • שימוש בהפניות 301 בכדי לגנוב קישורים מדומיינים

פרמטר ה-PR האם הוא באמת משנה?


התשובה לשאלה הזו טמונה בהסברים העליונים, אמנם בגוגל ישראל הכול הולך, אך אין זה אומר שעלינו לבצע דברים שיכולים לעשות נזק לאתר בטווח הארוך, עלינו לזכור שאנו מקדמים את האתר בכדי להשאירו בתוצאות החיפוש לשנים קדימה ובשביל ליצור פרופיל קישורים איכותי כמה שיותר לאתר שאנו מקדמים.

התרכזות בפרמטר אחד לדוגמא PR יהיה טעות, PR הוא סה"כ סימן שיכול לתת לנו משוב על איכות האתר וגם אז, זה לא בטוח. עלינו להתרכז בדברים החשובים ולהפסיק להתרכז בפרמטר כזה או אחד בודד כסימן להצלחה של האתר.

כתיבת תוכן איכותי ואמיתי לגולשים ולקרואים של האתר, בניית קישורים איכותיים ורלוונטיים ויצירת היררכיה פנימית איכותית יכולים להביא לתוצאות איכותיות הרבה יותר מאשר בניית אלפי קישורים מאתרים בחו"ל או מאתרים שאינם רלוונטיים. יש דוגמא יפה לאתר שהיה מספר חודשים מקום ראשון בביטוי "קידום אתרים" על ידי בניית קישורים בחו"ל האתר נענש ונכנס לרשימה השחורה של גוגל, לא היינו רוצים שזה יקרה לאתר של לקוח המשלם לנו בכל חודש.

מטרת השירות שלנו היא לא לנצח את גוגל, אלא להעניק ללקוח את השירות האיכותי ביותר תמורת התשלום שלו, ולהביא אותו למקומות בהם אנו מגדילים את ההכנסה שלו ומצדיקים את הכסף שאנו מקבלים. הלקוח מגיע לפני הכול, גוגל יכול לחכות.

2 תגובות:

  1. אחלה מאמר אורי!הלית

    השבמחק
  2. מעניין. החכמתי, אפילו אם לגבי רוב הדברים השחורים, היו לי השערות שהם כאלו.

    השבמחק