יום חמישי, 27 בינואר 2011

עדכון PR ינואר 2011 - על מי זה באמת השפיע ?

פחות או יותר לפני שבוע וחצי נעשה עדכון PR, עדיין לא ברור אם זה היה עדכון PR גורף ורישמי או פשוט שינוי PR שנעשה בצורה ממוקדת לאתרים. (עדיין לא יצאה שום הצהרה מצד גוגל לגבי עדכון PR), אם זכור לנו כל שלושה חודשים היה קורה עדכון PR. ככה זה היה שנים, הייתה יוצאת הצהרה רישמית בבלוג של גוגל המודיע על עדכון שכזה.

מאז אפריל 2010 לא נעשה עדכון PR, לא בסתר ולא בריש גלי. היו אתרים שה-PR שלהם היה משתנה (מי ששם לב בתחילת חודש ינואר ה PR של אתה וואלה! צנח ל-4), כך כולם בילו בים של ספוקלציות מה קורה עם ה-PR, אותו מדד שהשוק הישראלי נדבק אליו בתור "מדד לאיכות".

ובכן PR הוא מדד של פופלאריות או "חשיבות של עמוד", בעיניי גוגל. משמעות הדבר היא שבעיניי גוגל עמוד שיש בו הרבה תנועה, מובילים אליו הרבה קישורים ויש בו תוכן דינמי (ועוד הרבה משתנים אחרים), הוא עמוד פופלארי מאוד ולכן ה PR שלו יהיה גבוה יותר, ככל שה PR שלך גבוה יותר כך סביר שהאתר שלך יותר טוב.

PR גבוה = איכות ? לאו דווקא


כמו עם כל מדד של גוגל, ניתן לזייף אותו. יש מספר שיטות מאוד קלות לזיוף של PR, שיטה אחת הייתה לפסל את ה PR בעזרת קישורים פנימיים בעלי תגית Nofollow, אותם קישורים שאנחנו לא רוצים שיעבירו PR, היינו מסדרים אותם במבנה כזה שרק העמודים החשובים באמת היו מקבלים PR וכך כל הכוח של האתר היה מתרכז במספר עמודים מוגבל.

שיטה אחרת שניתן לזייף עימה PR היא cloaking, קניית דומיין שיש לו PR וביצוע הפניית 301 של הדומיין הזה לדומיין שלנו, עשייה כזו עם מספר דומיינים יכולה להניב תוצאות ממש טובות, גם בכוח של האתר וגם ב-PR, כמובן שעשייה זו גם תוביל להסרה מגוגל במידה וידלו אתכם כי Cloaking זו עבירה רצינית.

PR הוא פרמטר אחד מיותר ממאתיים תפסיקו להדבק אליו


בסופו של דבר PR הינו מדד אחד מתוך יותר ממאתיים החשובים לדירוג בתוצאות החיפוש בגוגל, והמדד הזה אינו אבסולוטי, ישנם תחומים בהם נוכל לראות אתרים בעלי PR של 1 הנמצאים במקום השני בעוד שבמקום החמישי והשישי נראה אתרים בעלי PR של 5, מדד ה PR אינו מעיד על איכות רק על פופלאריות בעיניו של גוגל.

למעשה הדבר היחיד שמעיד על איכות זה אתר טוב עם תוכן איכותי המשרת את הגולשים שלו, אתר שמורכב מכל הפרמטרים שצריך יחדיו הוא אתר איכותי, ולא אתר שיש לו פרמטר אחד. PR או קישורים נכנסים או קצב העלאת תוכן כשלעצמם אינם מעידים על איכות, גם תנועה לאתר אינה מעידה על איכות.

חשוב לזכור שרק סינרגיה נכונה ומאוזנת בהתאם לתחום בו אנו פועלים יכולה להניב לנו תוצאות האמיתיות ואיכותיות (בניגוד לרמאויות כאלה ואחרות או ספאם, שלצערנו עדיין עובדים יעיל אך לא מומלץ לנו לעשות אותם), חשוב לזכור עדכון הPR לא באמת שינה דבר, ואינו מעיד על כלום חוץ מפופולאריות.

כנראה אני פופולארי עלה לי ה PR ל - 3 .

2 תגובות:

  1. ממעקב שלי על הנושא יש אופציה שגוגל בכלל יסיר או יסתיר לגמרי את ה PR של האתרים, בכלל יש הרבה דברים שגוגל מסתיר כיום על מנת להגן על צורת הפרמטרים שלו.

    בכל מקרה מאמר יפה!!!

    השבמחק
  2. תראה, מסכים איתך שיכול להיות שגוגל יסתיר את תהליך ה-PR, אם כי על עוד לא פענחו אותו סביר שאין נזק בידיעה, אך להסיר אותו זה לעולם לא יקרה, זה חלק מהאלגוריתם של גוגל אשר נועד להשאיר את "גובה פני הים" די אותו דבר, כדי שלא יהיו חריגות וקפיצות משמעותיות.

    השבמחק