יום שישי, 3 ביוני 2011

כפתור + 1 הושק רשמית בגוגל ארה"ב ההבדל בין לייק ל +1

בדיווח מיוחד בבלוג של גוגל לפני יומיים, הושק כפתור ה+1 המפורסם של גוגל שאמור לתת מענה לכפתור הלייק האגדי של פייסבוק, אמנם בבסיסו הרעיון הזה פורץ דרך, כי כאשר ניהיה מחוברים ליוזר שלנו בגוגל נוכל לראות המלצות של חברים שלנו מהרשימה עד לרמת המאמר, מוצר, שירות וכו'.

כרגע הכפתור הזה והקוד שלו להטמעה באתרים הושק בשפה האנגלית בלבד, ויהיה זמין לשפות נוספות בהקדם. כמו כן נפתח כלי מנהל אתרים מיוחד לכפתור ה+1 הנועד להסביר לנו בצורה מפורטת ושלב אחר שלב איך להטמיע את כפתור ה+1 באתר שלנו ומהם האפשרויות שלנו עם כלי זה. נמסר שבקרוב נוכל לראות את הכפתור בכל הממשקים של גוגל, Youtube, Blogger, ועוד.

השאיפה של גוגל שכפתור זה ישתלט על השוק ויתחבר בכל האתרים על גבי הרשת כמו כפתור הלייק, אמנם הערך של כפתור הלייק לא ממוקד, ואין זה מעי על המלצה כזו או אחרת אלא דווקא יותר על "אהבתי" או לא, כפתור ה+1 שונה במהותו ומהווה המלצה של ממש בנוגע לכתבות, מוצרים, חברות, שירותים ועוד.

אם מסתכלים מבחינת קידום אתרים, גוגל הצהירו במרץ שה+1 שיקבלו עמודים אינם ישפיעו על דירוג העמוד בתוצאות החיפוש, אך לפי דעתי פרמטר זה כן יכנס לדירוג בתוצאות החיפוש בגוגל אך משקלו יהיה נמוך, ההיגיון שלי אומר שאם עמודים מסויימים באמת אהובים ביותר ומומלצים על ידי מסה מסוימת של אנשים, כנראה שיהיה לכך משקל בתוצאות החיפוש בגוגל, לדעתי על אף ההצהרה הגורפת שלא ייעשה שימוש של המלצות ה+1 בכל הקשור לדירוג תוצאות החיפוש, אנו נראה ווריאציה כזו או אחרת של פרמטר.

ההבדל הדק בין לייק לבין +1


כאשר אנו מסתכלים על הפרוייקט החדש של גוגל ה+1 אנו חושבים לעצמנו שזהו סה"כ מענה לכפתור הלייק האגדי שהשתלט על הרשת בפחות משנתיים, אמנם המטרות של הכפתורים דומות, אך גם שונות במהותן ובטח שבחשיבותן.

כפתור הלייק הינו אמצעי ליצירת "באז ויראלי", הבעיה החלה כאשר תעשיית הלייקים תפסה תאוצה ומצאו אלפי ומאות דרכים לזייף "לייקים, בכדי לזכות בתחרויות, בכדי לייצר כמות לייקים ענקית לעמוד וכן הלאה. כמו כן שמוכרים את השירות של שיווק בפייסבוק, ישנן חברות המסתמכות על זיופי הלייקים בכדי להראות "תוצאות" ללקוח.

כפתור ה+1 דורש חשבון גוגל, מומלץ שיהיה אמיתי. למרות שגם לפתוח 50 חשבונות גוגל ולסחוט 50 +1 יכול להיו אופציה, אם כי זה הרבה יותר מסורבל מזיוף לייקים. מה שהופך את +1 להרבה יותר אמיתי מאשר הלייק. תחת ההמלצות האמיתיות של החברים שלנו, אם אנו מחפשים בר מה נוכל לראות כמה ממליצים על דבר כזה או אחר בהתאם לחיפוש שלנו, בניגוד ללייק שלא אומר לנו כלום חוץ ממספר גרנדיוזי של אנשים שכיביכול המליצו על זה.

בסופו של יום כפתור ה+1 ישרת אותנו מעט יותר כי פייסבוק עדיין לא מנוע חיפוש, וגם אם יהיה מנוע חיפוש אני בספק שיהיה יעיל או אטרקטיבי כמו גוגל, לפחות בנתיים. אישית יש לי בעיה קשה מאוד עם פייסבוק, הן ברמה האישית של המערכת והן ברמה הטכנית של המערכת ואי שיתוף המידע עם חברות וכלים אחרים. כמו כן השינויים השונים של פייסבוק בהגדרות הפרטיות כל שני וחמישי לא מוסיפים לאמינות שלהם בעיניי.

2 תגובות:

  1. ללא ספק מהפכה בכול מה שקשור לאופן שבו אנו הגולשים נתחיל לצרוך אינפורמציה ולאופן על פיו גוגל והמפרסמים ימקדו את המידע עבורנו.

    השבמחק
  2. הלייק להבדיל מכפתור ה+1 חולק מידע ברשת והגולשים מבינים בדיוק מה הם עושים.
    מי שלוחץ לייק, משתף מידע עם החברים שלו ומפיץ דברים מעניינים על הקיר שלו.

    ה+1 אינו מספק את אותה התפוקה. בשביל ללחוץ +1 יש צורך להיות מחוברים לחשבון גוגל, מה שעוד יותר יכביד על הפעולה.

    קשה להגיד מה יהיה עם +1, אבל נכון לעכשיו הוא לא המתחרה של הלייק, שניהם באים ממטרות שונות אחרי הכל.

    השבמחק