יום שישי, 21 בינואר 2011

כתיבת תוכן איכותי לקוראים

מאמר בשלושה חלקים על כתיבת תוכן באינטרנט:


אחת הבעיות הגדולות של בעלי אתרים ברשת , היא שהם לא השכילו לקרוא את כל סדרת המאמרים הזו והתמקדו רק במאמר השני שדיבר על כתיבת תוכן למטרות SEO.
אז חשוב שתדעו שאמנם תוכן אכן משמש כפרמטר חשוב ומכריע בקידום אתרים במנועי החיפוש, אך יש לו תפקיד לא פחות חשוב – במתן ערך לגולשים.

למי אנחנו כותבים?

אולי שכחנו את המטרה האמיתית של כתיבת תוכן והיא מתן ערך מוסף לגולשים שלנו.
עם כל הרצון לקדם את האתר שלנו, שכחנו שהמטרה האמיתית שלנו היא שהגולשים שלנו ייבנו לבקר באתר ולקרוא את התכנים שבו.
כדי שהאתר שלנו יזכה לטראפיק גבוה של גולשים שנשארים זמן רב באתר – עלינו לתת להם משהו, וכשאני אומר משהו אני לא מתכוון לדף עם כמה משפטים שיווקיים וזהו – עלינו לתת להם מידע וערך לימודי, עלינו לסקרן ולעניין אותם.

איך נמשוך את הגולשים שלנו?


המקום הראשון והחשוב ביותר הוא כותרת המאמר שלנו. הכותרת שלנו חייבת להיות כותר שיווקית , מושכת ומסקרנת לגולשים. אל תשכחו להכיל גם את מילת המפתח בכותרת.
המקום השני הוא כותרת המשנה שידועה הרבה פעמים גם בתור פסקת הפתיחה למאמר.
פסקה זו חייבת להיות כתובה בצורה סופר שיווקית ומזמינה לקריאת יתר המאמר.
פסקה זו מופיעה פעמים רבות כתקציר של האתר (בעת פרסום המאמר באתרי מאמרים, אתרי סימניות וכדומה) – ולכן עליה למשוך את הגולש ללחיצה עליה (או על הכותרת הראשית) ולהיכנס לקריאת יתר המאמר.

סוגי תוכן:

טרם כתיבת המאמר עלינו להבחין לאן מיועד המאמר ומהו ייעודו.
אנו מבחינים בין מספר סוגי תוכן:

  1. תוכן שיווקי – כתיבה שיווקית שבאה לידי ביטוי בכתיבת תוכן לדף הבית, כתיבת תוכן לדפי אודות, כתיבת תוכן לדפי נחיתה ולמודעות פרסום ברשת.
  2. תוכן SEO – תוכן שמטרתו לקדם מילות מפתח באתר. ניתן לבנות מאמרים ובלוגים ולפרסמם בשלל אתרים ברשת לטובת הוצאת קישורים לקידום האתר שלנו.
  3. תוכן עיתונאי - בעיקר באתרי חדשות. מלווה בסקירה חדשותית וראיונות. תוכן זה חייב להיות כתוב באיכות גבוהה מאוד.
  4. תוכן מקצועי / אקדמי – רלוונטי באתרי מידע ואקדמיה. בכתיבת תוכן זה משמעות מילות המפתח היא שולית.
  5. תוכן בלוג – תוכן שמאופיין בכתיבה יותר אישית שנועדה להעניק לגולשים מידע על אורח חייו של כותב הבלוג / אודות העסק והתחומים בהם הוא עוסק.

דגשים נוספים:

  1. הדגישו חלקים חשובים במאמר. גולשים נוטים "לסרוק" תוכן ולא לקרוא כל שורה ממנו. לכן את החלקים החשובים מומלץ להדגיש בפסקה נפרדת, הבלטה , הוספת קו תחתון, כיתוב בצבע שונה וכו'.
  2. רציפות – אם יש משהו שמעצבן גולשים זה כתבה שאין קשר בין החלקים שלה. עלינו לבנות מאמר לפי חלקים ולפי רצף מובנה ומסודר שיהיה הגיוני לגולש.
  3. פיסוק והגהה – אין דבר שיכול לפגוע יותר בתוכן מאשר טעויות כתיב והגהה. תוכן שיש בו שגיאות כתיב או שאינו כתוב עם סימני פיסוק נכונים – יגרום לבלבול אצל הגולש – דבר שישלח אותו לקרוא תכנים אצל המתחרים שלכם.
  4. והכי חשוב: תנו ערך מוסף לגולשים שלכם. אם לא תתנו להם משהו – מישהו אחר כבר ייתן להם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה