יום שישי, 21 בינואר 2011

כתיבת תוכן איכותי למנועי חיפוש

מאמר על כתיבת תוכן לאינטרנט בשלושה חלקים:


לאחר שהבנו כמה חשובה השפעתו של תוכן על SEO, במאמר זה נתמקד כיצד נכתוב תוכן איכותי שאכן ישרת את הצורך שלנו להתקדם במנועי החיפוש.
קודם כל עלינו להבין שקידום במנועי חיפוש הוא למעשה קידום של מילות מפתח בתוצאות – זאת אומרת שעלינו לבחור נכונה את מילות המפתח בהן נקודם.

מילות מפתח


כל כותב תוכן ומקדם אתרים מכיר את החשיבות של בחירת מילות המפתח הנכונות לקידום. בחירה שגויה של מילות מפתח לא תתרום להגדלת כמות הגולשים באתר שלכם.
עלינו לבחור מילות מפתח שיהיו בעלות ביקוש גבוה של גולשים ובעלי תחרות לא גבוהה.
הכול עניין של ביקוש והיצע – בדיקת כדאיות. בחירת מילות המפתח תיעשה גם בהתאם למתחרים שלכם – מומלץ לבחון את מילות המפתח בהן משתמשים המתחרים שלכם – ולבחון האם באפשרותכם להתקדם בביטויים אלו או למצוא ביטויים פוטנציאליים אחרים בהם תוכלו להתקדם מהר יותר.

שיבוץ מילות מפתח באתר


על מנת שתוכלו להיות מקודמים בגוגל במילות מפתח תחרותיות, על האתר שלכם להכיל כמות רבה ככל האפשר של דפים בהם מוזכרות מילות המפתח הרצויות לקידום.
שיבוץ מילות מפתח באתר צריך להיבנות בצורה היררכית – כאשר מילת המפתח הראשית תשובץ בדף הבית של האתר (הדף שגם מקבל את כוח הקידום ואת מספר הקישורים הרב ביותר). הקטגוריות הראשיות של האתר יורכבו ממילות מפתח של זנב ארוך יותר.
למשל אם מילת המפתח הראשית של האתר שלכם היא "קידום אתרים" , הקטגוריות שלכם יכולות להיות : "קידום אתרים בגוגל" , "קידום אתרים ברשתות חברתיות" ו- "קידום אתרים ממומן" למשל.

שיבוץ מילות מפתח במאמר


המאמר שלכם צריך להתמקד במילת מפתח אחת – עד שתי מילות מפתח לכל היותר.
מילת המפתח של האתר חייבת להופיע במקומות הבאים במאמר:

  1. שורת ה- title בדף
  2. תגי המטא- description, keyword
  3. במסגרת תוכן המאמר
שיבוץ מילות מפתח במאמר נעשה לפי 2 קריטריונים חשובים – צפיפות ופיזור מילות מפתח.
כדי להימנע מסיטואציה בה המאמר והתוכן שלנו יוגדר כספאם על ידי גוגל, עלינו להקפיד על צפיפות מילות מפתח של 3%-5% במאמר. זאת אומרת שמילת המפתח שנבחרה לקידום – לא תחזור יותר מ- 5 אחוז מכמות המילים במאמר.
ייאמר כי ישנם מאמרים ברשת שעושים שימוש באחוז גבוה יותר – ולחלקם זה אף עובד – אך המלצתי היא לא לחרוג מאחוז זה כדי להימנע מקבלת עונשי הרחקה והורדה בדירוג מגוגל.
פיזור מילות המפתח צריך להיעשות בצורה טבעית על פני כל המאמר. מומלץ שבחלק העליון מילת המפתח תופיע יותר פעמים וכדאי שאף תופיע במשפט הראשון של המאמר.

עדכון תכנים


כדי שהאתר שלכם ימשיך להיות רלוונטי במילות המפתח עבור מנועי החיפוש, עלינו להמשיך ולהוסיף תכנים לאתר. במסגרת קידום באינטרנט מומלץ שבכל חודש תוסיפו לפחות שני מאמרים לכל מילת מפתח שאתם רוצים לקדם ובתחומים תחרותיים מומלץ על מספר רב יותר של מאמרים.

הפצת תוכן


השפעתו של תוכן על SEO באה לידי ביטוי גם בהפצה ופרסום של תכנים ברשת.
באמצעות כתיבת תכנים ופרסומם באתרי מאמרים, בלוגים ושלל אתרים ברשת – תוכלו לייצר כוח קידומי רב למילות מפתח באתר שלכם.
בכל מאמר רלוונטי תוכלו להוציא קישורים ולקדם מדומיינים אחרים את הביטויים באתר שלכם.

הפלטפורמות הבולטות להפצת תכנים:


אתרי מאמרים: כתיבת תכנים לאתרי מאמרים (אתרים כמו: articles, reader וכדומה) חשובה מאוד לקידום האתר שלכם. אתרי מאמרים מכילים עשרות אלפי דפי תוכן והיתרון הגדול בהם הוא שניתן להוציא מהמאמרים קישורים לקידום האתר שלכם.

בלוגים ורשתות חברתיות: לצד אפשרות לניהול בלוג אישי, קיימות עוד פלטפורמות רבות לניהול אפקטיבי של בלוגים ברשת. כיום ישנן מספר רשתות בולטות להקמת בלוגים: תפוז, בלוגר, דה מארקר (איבד ערך רב במהלך השנה האחרונה), ישראבלוג , google sites והקמת בלוגים על גבי תבניות וורדפרס שהופכת לנפוצה ביותר משנה לשנה.
לצד אלו ניתן להוסיף ניהול של דף אוהדים בפייסבוק – שיכול לשמש כמועדון לקוחות וכמקור לפרסום התכנים שלכם לכל הגולשים שעוקבים אחריכם.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה