יום רביעי, 8 בדצמבר 2010

גוגל משיקה את מערכת ההפעלה Chrome OS

גוגל עושים זאת שנית והפעם עם מערכת הפעלה Chrome OS, דפדפן Chrome, הדפדפן הרישמי של גוגל, כבר מכיל בתוכו פוטנציאל אדיר ככלי המשתלב יפה עם כול השירותים של גוגל, אפליקציות ותוספים מעולים, מהירות יוצאת דופן וסינכרון מושלם עם מנוע החיפוש ושירות הדואר (Gmail).

Chrome OS  יפעל גם על מחשבים מבוססים OSx


שני חברות גדולות מייצרות את המחשבים הניידים מבוססי Chrome OS, סמסונג ואייסר, ישיקו סדרת מחשבים ניסיוניים מבית גוגל, Acer notebook Chrome OS, מערכות הפעלה מבוססות ענן מחשוב המציגות פיצ'רים בלתי רגילים וחוויית משתמש שונה לחלוטין.

באירוע ההשקה הרישמי של גוגל, צויין שמערכת הפעלה זו תיצור מהפיכה בשוק מערכות ההפעלה למחשבים ניידים כאשר היא מבוססת על תפיסות שנוצרו טרם כניסתנו לעולם האינטרנט כמו שאנו מכירים אותו כיום, מהירות ואטרקטיביות הן רק שתיים מהתכונות שמערכת הפעלה זו מתעלה מעל מתחרותיה.

מערכת הפעלה שמהירה פי שתיים ממערכות הפעלה אחרות - גיבוי מלא לכול החומר ושמירה אוטומטית


מערכת ההפעלה של כרום היא מבוססת ענן מחשוב, ממש כמו פייסבוק, כל שנדרש הוא שם משתמש וסיסמא וחיבור לאינטרנט בכדי לגשת למערכת ההפעלה, התקנתה של מערכת ההפעלה הזו והסרתה לוקחת מספר שניות בודדות! תוכנות של גוגל שומרות את המידע במידה וקשר האינטרנט ניתק או שאין קליטה של WI-FI, כך שמידע אינו יכול לאבד וישמר במלואו.

כמו כן ישנה גישה של הגולשים לקבצים בצורה מובנית וסטאטית לשם שחזור במידה והצליחו לפרוץ האקרים למחשב, גם טעינת המערכת הזו לעומת מערכת הפעלה רגילה, מהירה בצורה בלתי רגילה, Chrome OS מסונכרנת עם כל השירותים של גוגל, יוטיוב, Google Docs ועוד.

הפצה מוגבלת לפיילוט ואף מחשבי ניסיון בחברות גדולות


בכנס נעשתה הדגמה של האצת הגלישה תוך ניצול של המעבד הגרפי של המחשב, כאשר המערכת כולה מופעלת מענן תקשורת, על ידי סרטון של אקוואריום וירטואלי ובו כרישים עם קרניי ליזר מראשם (ממש כמו אוסטין פווארס). בשלב זה המחשבים האלה מופצים בניסיון, כמו בטא טסט שהבוחנים הם המשתמשים גוגל צדה אחר חובבי טכנולוגיה מושבעים היכולתי לתת משוב מקצועי וענייני, ובקרוב יעלה קישור עם אפשרות להגיש מועמדות לקבלת מחשב ניסיון הביתה.

כמה חברות גדולות גם הן נמצאות בניסיון של גוגל, כולל משרד ההגנה האמריקאי. תושק במערכת חנות אפליקציות של כרום, אשר תציג את כל האפליקציות השוות אשר כבר נמצאות בחנות האפליקציות  של הדפדפן (Chrome), כמו כן חלק מהאפליקציות יוכלו לרוץ על דפדפנים אחרים.
גוגל אף השיקו כפתור Jailbreak במידה ונרצה להתקין מערכת הפעלה אחרת על המחשב.

חנות האפליקציות החדשה של כרום


בחנות האפליקציות של כרום נוכל למצוא חברות גדולות כמו EA אשר הבטיחה להשיק משחקים למערכת הפעלה, Amazon ישיקו שירותים של מכירות הנקראים Windowshop המקטלגת את כל המוצרים השונים וגישה לאתר בכדי לרכוש אותם, לא ברור עדיין האם ניתן לבצע רכישה ישירות ממערכת ההפעלה.

מערכת ההפעלה הזו יכולה לפעול על מחשבי PC כמו כן על מחשבים מבוססים OSx (מקינטוש). ובכן גברותיי ורבותיי גוגל מציגים לנו את העתיד של מערכות ההפעלה, בניגוד למערכות הפעלה סטנדרטיות כמו ווינדוס 7 אשר צורכת כמויות אדירות של כוח מחשוב וזכרון, העתיד כנראה יושב על ענן, גוגל מציגים מחשב מהיר בצורה בלתי רגילה אשר אינו מצריך מאיתנו מקום מוגבל במחשב והתקנת יישומים איטית ומייגעת.

רוצים להשתתף בפיילוט של גוגל ולקבל מחשב ניסיון - הנה הקישור להשתתפות בניסוי של כרום

3 תגובות:

  1. היי אורי איזה מאמר נפלא. תודה על העדכון לפי דעתי מערכת ההפעלה של גוגל הולכת לתת ברשא לכול המערכות המוקרות. נשמע כמו חוויה מעניינת.

    השבמחק
  2. בהחלט חוויה מעניינת, נראה מה יהיה ומה יתפתח... בנתיים לפי הבדיקות שנעשו והציגו באירוע הרישמי נראה שמבחינת מהירות לא תיהיה מערכת הפעלה מהירה מזה.. זה יושב על ענן תקשורת, פשוט גאוני :)

    השבמחק
  3. חבל שם לא מאפשרים להשתתף במערכת גם לתושבי ישראל הקטנה.
    בכל מקרה אחלה פוסט.
    כניסה של גוגל למערכת הפעלה כנראה מראה על חולשה במקום אחר.
    אבל סומך עליהם שיכינו לנו משהו טוב

    השבמחק