יום שישי, 3 בדצמבר 2010

ניצול ציני של אסון הכרמל לטובת קידום אתרים

כתבה שעלתה בYNET חושפת מידע שזעזע אותי, לאחר אסון הכרמל החלו להופיע הודעות, פוסטים וכתבות שונות על הנושא. נראה שמקדמת אתרים אחת החליטה שיש לה הזדמנות לעשות קופה של ממש מבחינת תנועה וחשיבות של קישורים, ופתחה פוסט קורע לב על האסון.

ההבדל היחיד בין הפוסט שלה לאחרים, שבפוסט שלה היא החליטה להוציא קישורים ממילות מפתח ספציפיות ללקוחותיה השונים. אם נשים בצד את העובדה שניצול אסונות מסוג זה הוא מזעזע שלעצמו (למי שזוכר את הניצול שנעשה על 9.11 בארה"ב עם הגשת בקשה לפיצויים על קורבנות מזוייפים)

אנשים כמוה הם מה שמוציא לנו כמקדמי אתרים שם רע, לא מספיק שיש חברות שמאמינות שאנחנו כבר עובדים במקצוע שנחשב "בתחום אפור"( כתוצאה מחוסר הבנה בנושא), אלא שכרגע מקדמי אתרים שניצלו בצורה כה צינית את האסון עומדים בדיוק בסטריאוטיפ שיצרו לנו.

שאנו כולנו רודפי קישורים, תוכן מזוייף וספאם. אני נוטה להסכים שישנם גורמים בתחום שבעקבות חוסר הידע שלהם, והרצון לעשות כסף קל ומהר, מבצעים עבודות מושתתות ספאם ומנצלים כל הזדמנות שניתנת להם בכדי לייצר עוד קישור (רלוונטי או לא) ללקוחותיהם.

מזעזע לראות שאותם "אוכלי נבלות" ניזונים גם מאסונות לאומיים, בעת משבר אנשים נוטים להתאחד ולמצוא גדלות נפש, אנשים כמו אותה בלוגרית מצד שני, מוצאים את אסונות אלה כהזדמנויות עיסקיות שניתן להרוויח מהם כסף, אם אותה בלוגרית הייתה חושבת לפני שהתחילה לכתוב היא הייתה מבינה את טעותה ומבינה שזו לא הזדמנות עיסקית, אלא אסון נוראי ועצוב שמתרחש ממש קרוב לבית.

4 תגובות:

  1. אורי, Ynet אמנם קראו לה חלאת קידום אתרים אבל עזרו לאותה חברה עם לינק נחמד מגוף הכתבה. טוב שלא עם אנקור טקסט...

    השבמחק
  2. כן, ראיתי את השטות הזו של YNET, הוציאו קישור לחברה אותה כינתה חלאת קידום אתרים...
    לכי תדעי אולי זה היה מתוכנן בכלל.

    השבמחק
  3. אני תמיד מתקשה להאמין שיש מי שיוזם פרסום שלילי לעצמו רק לשם הפרסום. מסתבר שזה קורה כי זה עובד. בשבוע שעבר היה מקרה קיצוני כזה שגרם לגוגל להבין שיש בעיה ולעשות איזשהו שינוי.
    כתבתי על זה בבלוג המחודש שלי (שיתחדש יחד עם כל האתר בימים הקרובים). אתה מוזמן לבקר:
    http://www.webguru.co.il/blog/

    השבמחק
  4. יפה מאד, אהבתי את הלוק של הבלוג, זה כבר הבלוג המחודש ? או שתעלה גרסה חדשה יותר ?

    השבמחק