יום שבת, 10 ביולי 2010

ניפוץ המיתוסים הסופי על גוגל אנליטיקס

שאלה שעולה כמעט לכל בעל אתר ומקדם אתרים, הייתה האם גוגל אנליטיקס משפיע על הדירוג שלי בגוגל. האם יכול להיות ש- goals באנליטיקס משפיעים על הדירוג האורגני שלי? האם שימוש בדפי תודה משפיע על הדירוג, והאם גוגל משתמשים בסך המידע הכולל שיש להם מהאנליטיקס לנתח אותנו ואת איכות האתר ?

ישנה סוגיה לא קטנה בעניין גוגל ושמירת הפרטיות, בכל העולם מוגשות תביעות כלפי גוגל על הפרות שונות של חוק זה, רבים מאיתנו הביעו לא פעם חשש בנוגע למידע הנאסף עלינו לאורך הזמן ונסרק על ידי גוגל, הרי שחושבים על כך לגוגל יש את האינטרנט כולו.

במאמר המלא - גוגל אנליטיקס מספיק עם השטויות, מופרכים כמה מהמיתוסים הגדולים ביותר בנוגע לגוגל אנאליטיקס וקידום אתרים אורגני, והתשובה לשאלה האם נעשה שימוש במידע שנאסף הוא חד משמעית "לא".  גוגל כחברה גדולה לעולם לא תסכן את המעמד שלהם על ידי הפרה בוטה של זכויות הפרטיות של המשתמשים השונים שלהם.

יש יותר מידיי על הכף בכדי לסכן זאת בשביל שימוש לא יאה בפרטים שלא אמורים להתפרסם, כמובן שגוגל רישמית מצהירים שלא נעשה שום שימוש במידע זה והוא נסרק לצורכי מחקר פנימיים וכו', וגוגל כמובן מתעסקים ברלוונטיות וכמה שיותר ממנה.

לכן ניתן להסיק שאם כן נעשה שימוש במידע זה הוא רק בכדי לייצר עוד מידע רלוונטי וספציפי לכל אחד מאיתנו, קצת צורם לראות שכל מייל שלנו נסרק, כל אתר או מידע שלנו על גבי הרשת נסרק ולחשוב שלגוף אחד יש את כל המידע הזה, בהחלט מחשבה מפחידה. אך אם נשים את תאוריית הקונספירציה והתחושות הפרנואידיות בצד, נוכל לראות שזו סה"כ חברה שומרת חוק.

שלא תסכן את הסטטוס קוו הנוכחי שלה בשביל להשתמש בצורה לא נאותה במידע שעל פי חוק אסור לה להשתמש. גוגל הם החברה בעלת כוח המחשוב הגדול ביותר על פני כדור הארץ ולא סתם, כרגע נראה שהמידע נמצא בידיים טובות, והמנוע חיפוש של גוגל רק הולך וגדל כמו כן מגוון השירותים האדירשל החברה.

לסיכום:
גוגל לא משתמשת במידע הזה לשום דבר, המידע אינו משפיע על הדירוגים האורגניים, ולמעשה האנאליטיקס הוא בדיוק מה שהוא, כלי יעיל לבצע ניתוחים סטטיסטיים יעילים על תנועת הגולשים באתרינו. ולחשוב שיש מקדמי אתרים שחושבים שהנתונים האלה משפיעים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה