יום ראשון, 11 ביולי 2010

גוגל משנים את חוקי המשחק (עדכון)

בשבוע שעבר פורסם פוסט קצר, בנושא כלי מנהל האתרים של גוגל המראה שגוגל מבצעים פעולות עירפול שונות ומקשות על מקדמי אתרים לנתח את פרופיל הקישורים שנסרק על ידי גוגל, בכדי למנוע מהמקדמים להבין יותרל עומק מה גוגל מבצעים ואיזה קישורים מאונדקסים.

ובכן בחודש יולי בכלי מנהל האתרים, נעשתה קפיצה משמעותית במספר הקישורים הנכנסים לכל אתר, אם בחודש שעבר היו לנו 8,000 קישורים אנו יכולים לפתע לראות שיש לנו מעל 500,000 קישורים היום. הסיבה לכך היא שגוגל החליטו לספור את כל הקישורים.

קישורים שנסרקו ונמצאים בגרסת המטמון - שיטה יעילה לכסות עקבות


גוגל מצהירים שהופעת הקישורים בכלי מנהל האתרים סה"כ מראהל נו את כל הקישורים שגוגל סרק, כלומר גם דפים שנסרקו במטמון ואין בהם קישורים כרגע וגוגל עדיין שומר אותם, עדיין יראו קישורים לאתרינו למרות שיכול להיות שהיום הקישור אינו נמצא שם.

נתון זה משבש לחלוטין את האפשרות לנתח את פרופיל הקישורים הנכנס, ומערער את הוודאות שהייתה לנו כחברת קידום אתרים לראות איזה קישורים גוגל רואה ואיזה לא. על ידי הצגת כל הקישורים כולם, לא נוכל לדעת איזה קישור קיים ואיזה לא.

קושי שני שקיים בניתוח הנתונים, הוא המדגם שגוגל נותנים לנו לראות של הקישורים, לפני חודשיים שלושה יכולנו לראות מדגם של כמעט 80% מהקישורים המאונדקסים של גוגל בלבד. קישורים מעודכנים, שקיימים ושגוגל מתייחסים אליהם. כיום המדגם הזה קטן משמעותית ומכיל אולי 10% מהקישורים שבתוכם קישורים שאינם קיימים.

קישורים המופיעים במטמון של גוגל, על ידי שינוי זה גוגל עיבו את ההגנות שלהם בכל הנושא של קידום אתרים. גוגל ידועים במידור המידע שלהם, לאף גורם לא יהיה את הקלף המנצח על גוגל למעט גוגל עצמם, וגם שם המידור הוא חזק ויוצא דופן.

עירפול מידע - מידור נתונים - השתלטות על העולם ?


ענקית האינטרנט, מפחידה לא מעט גורמים המאמינים שגוגל לוקחים חלק בקונספירציית השתלטות על העולם כמו באתר הזה, זו לא תופעה שכיחה לראות גורמים רשמיים ולא רשמיים המביעים חשש מענקית האינטרנט, אך לא הייתה חברה פורצת דרך בעולם שלא העלילו עליה עלילות דם כאלה ואחרות לאורך השנים.

מאות אתרים וגורמים כאלו ואחרים הואשמו בניסיון לשלוט בעולם, מהבנק הכללי בארה"ב בסרט זייטגייסט, ועד למיקרוסופט, התאגידים הגדולים בעולם תמיד יהיו מטרהנ וחה לקונספירציות אך אם נשים את ההיגיון הבריא לפני הפרנואידיות נוכל לראות שאלה סה"כ ארגונים למטרות רווח כלכלי, ולא שליטה עולמית.

גוגל ייעדו עצמם בשביל הגולשים, בשביל להעניק רלוונטיות וחופש מידע וגלובליזציה לכולם, שכל אדם בעולם יהיה בעל גישה חופשית לכל מידע שרק יחפוץ, החברה הזו קמה במטרה לבצע בדיוק הפוך מכל תאוריות הקונספירציה, חברה שקמה בכדי לתת חופש למידע ולא להגביל אותו.

ענקית האינטרנט אינם מפחידים אותי, השיטות הקונבנציונליות לפרסום הן אלה שמטרידות אותי. השיטות של זריקת בוץ על הקיר, שימוש בספאם על גבי הרשת, שימוש בטקטיקות פסולות ומגוון שיטות הפוגעות ברלוונטיות החיפוש והמשתמשים של המנוע.

נחה עלינו אחריות עצומה כאין כמוה, אנחנו כחברות קידום אתרים שולטים במידע העולה למשתמש, עלינו נחה האחריות לדאוג שהמידע הרלוונטי ביותר יעלה לגולש, ולא מידע פגום או קידומי נטו. מידע שיסייע לגולש ויענה על הצרכים של החיפוש ב-100%. האחריות שלנו כמו של גוגל היא רלוונטיות.

 גם אנחנו התחייבנו להעניק רלוונטיות, בלוג קידום אתרים זה ואחרים שאנו לוקחים בהם חלק נועד בכדי לספק בדיוק מידע כזה, רלוונטי יעיל בעל ערך מוסף המביא עימו יצירתיות ורעיונות אמיתיים, בנוסף לכלים יעילים, טיפים שימושיים ומגוון רחב של מקורות מידע אמינים בתחום.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה