יום שני, 22 במרץ 2010

גוגל תסגור את עסקיה בסין בחודש הבא?

 בעקבות הפוסט האחרון לפני כמה זמן שהוצג בבלוג שלנו על גוגל סין , ישנה הצהרה לא רישמית עדיין על הנושא, האם גוגל מוציאה את עסקיה מסין סופית ? האם השמועות הם נכונות ? רויטרס מדווח תרגום רישמי - http://news.yahoo.com/s/afp/20100319/ts_afp/chinausitmediarightsinternetgooglebusiness_20100319035929

(רויטרס)
גוגל עשויה לבשר על תוכניותיה בימים הקרובים, גבר שכבר הובא לדיווח בתקשורת הסינית ביום שישי האחרון, בנוסף למידע על הצנזורה והאקינג.
The China Business News (עיתון העסקים המוביל בסין) ציטט מתוך מסמך רשמי של משרד פרסום אשר העדיף להישאר אנונימי, ואשר טען שגוגל תקיים סופית את הכרזותיה החוזרות ונשנות בתאריך ה-10 לאפריל, גוגל עדיין לא הודיעה על כך רשמית.
משרד הפרסום הוא שותף עסקי של גוגל, אך המסמך לא ציין אם גוגל תסגור חלק או את כל פעילותה בארץ
העיתון ציטט חבר צוות גוגל (שגם העדיף להישאר בעילום שם) אשר טען כי החברה עשויה להודיע ביום שני את כל פרטי היציאה שלה מסין, וגם את דבר הפיצויים השונים שיעניקו לחברי הצוות המקומי שם.
הדוברת הרשמית מטעם גוגל סין, מרשה וואנג סירבה להגיב על הדיווח, ואמר לסוכנות הידיעות כי אין עדכונים חדשים לגבי פעילותה של גוגל בסין.
מסמך זה הוא הרמז העדכני ביותר, מתוך סדרה של רמזים והודעות רמיות שונות, אשר מצביעות על כך שגוגל מתכננת לעזוב את סין, אשר בה קיימת האוכלוסייה הגדולה ביותר בעולם של משתמשים באינטרנט, ורווחיה השנתיים של החברה ממדינה זו עומדים על 384 מיליון דולר.

התקשורת הסינית, דיווחה ביום רביעי שעבר כי גוגל שלחה הודעה ללקוחותיה הסינים, האומרת כי google.cn עלול להיסגר בסוף מארס.
נכון להיום, ולמרות דיווחים שונים, גוגל ממשיכה לסנן תוצאות במנוע הסיני google.cn ומצייתת לדרישות הצנזורה הסינית, אבל אומרת בפירוש שבסופו של דבר היא מתכוונת להפסיק את הצנזורה.
גוגל אישרה מוקדם יותר השבוע כי קיבלה מכתב מקבוצה של 27 משרדי פרסום סינים אשר קוראים לה לפתוח בשיחות על פיצויים עבור הפסדים עסקיים אפשריים, ביום בו תעזוב את סין.
מרשה וואנג אמרה לסוכנות הידיעות, כי החברה עדיין "סוקרת" את המסמך שפורסם בעיתון העסקים הסיני.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה