יום שבת, 13 בפברואר 2010

מיקום הקישור בדף - רלוונטיות ?

שאלה שנתקלתי בה מספר פעמים במהך החודש האחרון הייתה האם מיקום הקישור בעמוד רלוונטי?
לאחר שביצענו החלפות קישורים , איך הכי טוב להציב את הקישור ? והיכן עלינו לבקש שיציבו את הקישור שלנו ? בתחתית או בחלקו העליון של העמוד?

התשובה הנפוצה והאמונה הרווחת היא כן, מיקום הקישור בדף מאד רלוונטי לכוח הקישור. ככל שהקישור בחלקו העליון של העמוד , כך כוח הקישור רלוונטי יותר.

על פי גוגל מיקום הקישור אינו רלוונטי

מאט קאטס הודיע רישמית כאשר ענה לשאלה הזו בוידאו שהוא הציג, שמיקום הקישור אינו משנה כלל, העיקר שהקישור זמין לגוגל בסריקה שלו, ונתן דגש לא ללכת ולשנות CSS באתר בכדי שהקישור יהיה רלוונטי יותר. כמובן שלכ מידע כזה שגוגל מספקת הוא תחת אינטרס, גוגל אינה רוצמה ליצור בהלת מנהלי אתרים שמייד ייגשו ויתחילו לשנות את כל פני האתר בגלל חשיבות מיקום הקישור.

אנו למדים לאורך הזמן בצפייה ממושכת בתשובות של מאט , שמיקום הקישור בהחלט רלוונטי ובהחלט משחק תפקיד חשוב. כאשר דיבר בוידאו אחר שלו על אלמנט ה PR בדירוג התוצאות של גוגל, הוא הדגיש את החשיבות של קישורים בחלקו העליון של העמוד. עם זאת כאן יצא בהצהרה הפוכה.

מיקום הקישור בהחלט נשאר רלוונטי, לא הייתי מבסס את כל שיטת הקידום שלי על כך שהקישורים היעילים יהיו בחלקו העליון של העמוד. ובטח שלא הייתי מסתמך על עדויות והצהרות של גוגל בלבד. אלא מבצע ניסוי בעצמי על מנת לאמוד את כוח הקישור ומיקומו.

קידום אתרים נכון ובניית פרופיל קישורים חכם , מבוססת על סינרגיה של כל המשתנים האלה יחד. יש לשים לב שאנו בונים פרופיל פנימי שמחוזק היטב בעזרת קישורים מהפרופיל החיצוני על מנת להדגיש את הדפים החשובים באמת.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה