יום ראשון, 30 בנובמבר 2014

גוגל סרקו את כל עמודי הבית של אתרי האינטרנט בזמן פינגווין 3.1 - עדכון!

במאמר הקודם שלי הצגתי שכל עמודי הבית החל מפינגווין 3.0 לא נסרקו (תאריכים 19-22 לאוקטובר). עלו מספר רב של השערות בנושא וג'ון מולר אף השיב על כך בוידיאו שמופיע בפוסט הקודם ואמר שאין מה לדאוג הקאש נסרק אחרת מהאינדקס ואין לזה השפעה כלל על תוצאות החיפוש. אך היה לי תמוה מאוד שמייד לאחר פינגווין כל עמודי הבית של מאות אתרים פשוט לא נסרקו לקאש, כאילו שעליהם רץ אלגוריתם או שאותם צריך לשים לבדיקה כלשהי, מייד אחרי פינגווין 3.1 כל עמודי הבית של האתרים הללו נסרקו ושל מאות אחרים נסרקו במפתיע.

אין קשר בין השניים? האמנם?


עמוד הבית של האתר שלי:


עמוד הבית של האתר מתחום ריהוט הגן:


עמוד הבית של אתר החברה שלי בחו"ל אימפרה ווב:


האתר של לייבסיטי:



האתר של המקצוענים:



אתרים לא נסרקו מייד עם פינגווין 3.0 ואותם אתרים ואחרים נסרקו מייד לאחר פינגווין 3.1

מאות אתרים לא נסרקו בבת אחת ונתקעו על תאריכים הקשורים לפינגווין 3.0 ומייד לאחר פינגווין 3.1 נסרקו כל עמודי הבית והועלו לאינדקס, האם אין קשר בין השניים? האם באמת זה סתם פשוט שני רובוטים שונים שעובדים במקביל? העובדה שהאינדקס שונה מהקאש היא ידועה ואין עליה ויכוח, אך מאות אתרים שנתקעים על אותם תאריכים בדיוק לצד אתרים שלא נתקעו מייד עם שחרור אלגוריתם משמעותי מאוד לצד התחדשות מייד לאחר שחרור אותו אלגוריתם נראה לי קשור ואפילו מאוד. 

לסיכום, נראה שלמרות הצהרות חוזרות ונשנות יש קשר ברור בין עדכוני האלגוריתם האחרונים לבין האופן שבו האתר מופיע בקאש ובאינדקס, לפי ההשערות שלי יש קשר בין האופן שבו האתרים נסרקים לתוך האינדקס לבין האופן שבו הם מופיעים בקאש, ולפני שהם מופיעים בקאש הם צריכים לעבור סריקה נוספת שבה מתרחשים לפי דעתי מספר תהליכים נוספים, כל אלו השערות בלבד ואין להם ביסוס למעט מקור אחד לא רשמי שמעיד שיש קשר בין השניים ושצפויות הפתעות נוספות.

ג'ון מולר בהתייחס ישירות לנושא הזה טוען שאין קשר בין השניים והיה להם תקלה בסריקה של ה-cache ואם ראיתם נפילות או עליות יחד עם התקלה הזו של הסריקה לגרסת קאש אין קשר בין השניים, ניתן לראות את התשובה המדוייקת בוידיאו הזה בדקה 22:50

לוידיאו המלא עם ג'ון מולר



מנשה אברמוב הסב את תשומת הלב שלי לוידיאו ולפוסט וכמובן סיקר שנית את כל הוידיאו עם מענה על כל השאלות ומעבר ישיר לתשובות עליהם בפוסט שלו בגוגל+ מומלץ לעקוב אחר העדכונים שלו. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה