יום שישי, 7 בנובמבר 2014

מאט קאטס לא חוזר לגוגל

מאט קאטס שידוע בתור "הפנים" של גוגל, ראש צוות המלחמה בספאם לא יחזור לככב בגוגל באותו תפקיד. לאחר שמאט לקח חופשה ולאחר מכן החליט להאריך אותה אל תוך שנת 2015 מתברר שאינו מתכוון לחזור לגוגל, לפחות לא באותו תפקיד.

מאט קאטס הגדיר את התפקיד שהיה לו כבעייתי והוא חושב שאף אדם אינו צריך להיות "הפנים" בנושאי שירות ובעיותיות של תוכן כי לעיתים "השליח" שמביא את המסר הוא זה שמושך אליו את כל האנרגיות השליליות. בנימה אישית אני חושב שזו לא הייתה החלטה בלעדית של מאט קאטס אלא של גוגל עצמם, בשנתיים האחרונות ככל שהאלגוריתמים התפתחו לא היה צורך במאט קאטס שיסביר את גוגל, כמו כן שמו של מאט קאטס נרדף עם כל מה שרע בגוגל, פנדות אכזריות ופינגווין אכזריים. גוגל לא רוצים ליצור שקיפות מירבית עם מקדמי אתרים והצעדים בשנים האחרונות מראים זאת בצורה ברורה.

מאט קאטס מאס בלהיות שליח של חדשות רעות שוב ושוב וטען שזה מניב תוצאות לא טובות גם לעצמו וגם לגוגל ולכן החליט שכנראה לא יחזור לפעילות.

בקטע הוידיאו הזה תוכלו לצפות בדקה: 9:50 את השיחה עם מאט קאטס ועל כך שלא יחזור לגוגל.



השקיפות גם אם היא מזויפת מצד גוגל פוחתת עם הזמן 

נראה שגוגל במגמה של הסרת השקיפות מול בעלי האתרי וחברות קידום האתרים בעולם בסדרת צעדים חסרת תקדים במהלך השנים האחרונות. החל מהורדת מילות המפתח המובילות לתנועה ועד למאט קאטס שלא מעלה יותר קטעי וידיאו ועד להצהרה שלא יודיעו על עדכוני פנדה יותר כי הם כבר חלק מהתשתית. 

מצד אחד גוגל מפתחים פתרונות שמעלים את השקיפות ברמה הטכנית, הוספת התאמות לנייד בכלי מנהל אתרים, הוספת האייקון בצד בתוצאות החיפוש שמורה האם אתה מותאם או לא וכן הלאה, אך המסרים למקדמי אתרים ובעלי אתרים בנושאי שיווק הולכים ומצטמצים במטרה למזער את הפעילות של מקדמי אתרים בתוצאות החיוש האורגניות או מה שנשאר מהן. 

עוד ועוד סיגנלים לדירוג האתר ופחות שקיפות

ככל שגוברים הסיגנלים החדשים שגוגל מכניסים למשוואה בדירוג אתרים בתוצאות החיפוש כך המסרים שלהם פוחתים, כמה שפחות שקיפות יותר טוב. בקרוב נגיע למצב שבו גוגל לא יודיעו כלל על עדכוני אלגוריתם כמו שגוגל כבר לא מנדבים יותר מידע אודות מילות מפתח המובילות תנועה לאתר תחת מעטה "HTTPS" או "חיפוש מאובטח", הם אף הצהירו בעבר ש100% מהמידע ישאר חסוי בעתיד הלא רחוק כי הכיוון אליו גוגלים הולכים ברור, חיפוש מאובטח ב-100% מתוך הדפדפנים השונים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה