יום רביעי, 22 באוקטובר 2014

עדכון אלגוריתם פינגווין 3.0 לא הסתיים מצפים לכם שבועות ארוכים

לכל מי שחשב שעדכון פינגווין 3.0 מאחורינו ושראינו את הזעזועים בתוצאות החיפוש, מסתבר שעוד לא ראינו כלום. על פי ג'ון מולר בשיחת Google Hangout הוא מציין שהעדכון הסתיים, לעומת זאת לאחר כמה שעות הוא חזר בו  בהתכתבות עם בארי שוורץ בגוגל +, ויצאה הודעה שפינגווין עדיין רץ ושכנראה זה יקח "כמה שבועות".

קטע הוידיאו המלא מופיע כאן, אך אם תרצו לראות רק את הקטע של ג'ון מולר ודבריו ניתן לעשות זאת על ידי מעבר ל-46:35



פינגווין לא הסתיים אבל מה זה אומר על גוגל ישראל


בשלב זה אנו יודעים את הנתונים הבאים: 

1. פינגווין משפיע על פחות מאחוז אחד בודד מהשאילתות בשפה האנגלית
2. עוד אלגוריתמים יוצאים בשבועות הקרובים, לכן יהיה קשה לקבוע אם אתר שנפגע בדירוגים נפגע כתוצאה מפינגווין או אלגוריתם אחר. 
3. ייתכן ואחוז השאילתות המושפע בשפות אחרות הוא גבוה מאחוז אחד, אך המדד שגוגל נותנים הוא בשפה האנגלית בלבד.
4.  מדובר על הרצה של האלגוריתם ולא על אלגוריתם משופר או חדש יותר.

מסתבר שעל פי הטרמינולוגיה שגוגל משתמשים בה בכדי לציין שרץ העדכון, ניתן להבין שמדובר בהרצה חוזרת של פינגווין ולא בגרסה אחרת שלו, לא מדובר בפינגווין חדש יותר או משופר או כזה שפועל אחרת, אלא מדובר בהרצה חוזרת של פינגווין על נפח שאילתות נוסף.

מסקנה זו חשובה מאוד, כי אם פינגווין היה מתייחס לפרמטרים חדשים יותר, עובר שיפור משמעותי יותר אז היה קשה לדעת לאיזה פרמטרים האלגוריתם מתייחס, כרגע ניתן להסיק שאותם מסקנות מפינגווין האחרון חלות גם על פינגווין 3.0

עדכון קטן ומעניין על הפינגווין הנוכחי

הבלוג שלי מעולם לא היה מקודם היטב, הבנייה שלו היא במערכת בלוגר של גוגל, אין פה קטגוריות, לא קל לחפש בו כלום והוא מאוד מגוון וחדשותי, הדבר הזה גרם להופעה מזערית של הבלוג שלי בשאילתות שונות ובטח שמזערתי בהופעה בעמוד הראשון, לעומת זאת לאחר עדכון פינגווין הבלוג שלי קפץ בחשיפות שלו באופן משמעותי בכלי מנהל אתרים, האתר שלי לא נענש בעבר ולא חזר מסינון כזה או אחר. 

עלייה חדה בחשיפות לאחר עדכון פינגווין
זה מוביל אותי למחשבה שבכל תחום שבו היו אתרים שהתנהגו בצורה ספאמית או אפילו קידמו בצורה שפינגווין תפס כאגרסיבית או השתמשו במקורות קישורים שנפסלו או סוננו, אתריהם נפגעו בעוד שהאתרים שלא מקודמים כלל, שלא פעלו באופן אקטיבי עלו לראש התוצאות. 

4 תגובות:

  1. אם לסכם בתמצות את הפוסט שלך, ובייחוד את השורה האחרונה - תוכן, תוכן, תוכן

    השבמחק
  2. באופו עקרוני כן, לא הייתי ממהר להגיד שקישורים חסרי תועלת, בכל זאת הבלוג שלי אמנם עלה במספר החשיפות בצורה משמעותית אך בסופו של יום עדיין בביטויים משמעותיים הבלוג שלי לא מופיע, מה שמוביל אותי למסקנה נוספת שאם הייתי מקדם או לפחות מפיץ תכנים במקומות טובים ומביא קישורים מהם, בונה את הבלוג הזה אחרת, הייתי יכול אולי להיות בראש התוצאות :)

    השבמחק
  3. בהקשר הזה, קראתי בפוסט מסוים שלפעמיים רואים "בוסט" לפני ענישה. לא אומר שזה חס וחלילה המקרה שלך, אבל לפי התיאוריה, גוגל נותן יותר תנועה לתכנים הבעייתים כדי לראות איך המשתמשים מגיבים לו.

    http://www.hmtweb.com/marketing-blog/panda-4-1-analysis/

    אגב, אצלי ראיתי ירידה באתר שהזנחתי בשנתיים האחרונים אחרי שלא היה לי אנרגיות או זמן ל השקיע בבניית קישורים איכותיים בעבורו, אבל יכול להיות שזו ירידה אחרי החגים (האתר מיועד לילדים). בכל מקרה, אני אחכה שבוע לפני שיהיו לי מסקנות יותר חותכות.

    השבמחק
  4. כן בהקשר של פנדה ייתכן וזה באמת המקרה, אבל מדובר פה באלגוריתם אחר לחלוטין. כרגע לא מדווח ברשת על ענישות אקטיביות כלל, כל האתרים שסוננו על ידי פינגווין לא קיבלו הודעות בכלי מנהל אתרים, אתרים שנשרפו לחלוטין גם הם לא קיבלו אבל ראו מייד שהאתר שלהם נפגע ונעלם ממיקומים שונים.

    הבלוג שלי לעולם לא ייענש על פנדה, כי כל התכנים בו הם תכנים מקצועיים וטובים שיש שם מאחוריהם, ייתכן והייתי חוטף סינון של פינגווין על קישורים שבניתי בעבר, אך אני מאמין שפינגווין הנוכחי ובכלל האלגוריתם שמריצים יודע לזהות "פעילות אקטיבית" של בניית קישורים לעומת "פעילות סטאטית" של בניית קישורים.

    השבמחק