יום שני, 20 באוקטובר 2014

עדכון אלגוריתם פינגווין 3.0 עלה לאוויר! (גוגל אישרו זאת רשמית)

פינגווין 3.0 עלה רשמית לאוויר בשישי בלילה, באתר searchengineland אישרו שנציגים מתוך גוגל נתנו להם אישור סופי שהאלגוריתם ששוחרר הוא אכן פינגווין 3.0 אותו פינגווין שלא ראינו כשנה שלמה. יש פה חדשות טובות ויש פה חדשות רעות מאוד.

פינגווין בניגוד לפנדה אינו משוחרר ורץ כל חודש או חודשיים כמו כן הוא אינו Rolling algorithm אלא אלגוריתם שמשקלל משתנים ספציפיים רק כאשר מריצים אותו, בניגוד לפנדה שפועל ברקע כל הזמן וכל תוכן ספאמי, משוכפל או לא איכותי יכול פשוט לגרום לכם לצלול בתוצאות החיפוש, פינגווין יכול לסנן את אתרכם רק כאשר מריצים אותו, הוא אינו פועל ברקע והאתר לא יסונן שוב אם לפתע יופיעו לו קישורי ספאם. 

חדשות טובות וחדשות רעות - פינגווין מסנן ונעלם


התחומים שבהם הספאם חגג, נפגעו הכי קשה. אתרים שביצעו ספאם נעלמו מהתוצאות גם הם, כמו כן לצערנו יש גם מקרים בהם גם אתרים שעבדו מסודר נעלמו או נפגעו, ייתכן כתוצאה מקישורים ישנים יותר בגילגול קודם או עשייה לא נכונה של השנה וחצי האחרונות. 

אתרים שסוננו או נענשו מפינגווין 2.0 שיצא במאי 2013 נשארו בתחתית התוצאות גם לאחר שניקו את האתר, ניקו את הקישורים הספאמיים או אפילו שינו אותו לחלוטין מצב זה נוצר מהסיבה הפשוטה שפינגווין משפיע כאשר מריצים אותו ולאחר מכן עד שלא ירוץ פינגווין שנית, לא תוכלו לתקן את הנעשה, הפחד הכי גדול של בעלי אתרים שנפגעו, זה שאתריהם לא יחזרו לתוצאות לפחות שנה שלמה, מה שיכול במקרים מסוימים להביא לפגיעה אנושה בהכנסות. 

פינגווין 3.0 - מה אנו כן יודעים עד כה

אנו יודעים שבכל התחומים בהם מופיעים אתרי מכירות גדולים או אינדקסים חזקים, אותם אתרים עלו לראש התוצאות במרבית מילות המפתח, הדבר ברור עוד יותר בתחומים בהם התנהל ספאם כדרך קבע, למשל מנעולנים ומקצועות חופשיים אחרים, מעקות, אירועים, קייטרינג, קידום אתרים, מכירת אופניים וכו'. 

אתרים כמו זאפ, getit, המקצוענים, דפי זהב, t.co.il ואחרים עלו לראש התוצאות לצד תוצאות חדשותיות. אתרי מכירות קטנים מאותם תחומים ובעלי המקצוע עצמם נפגעו אנושות ונעלמו מתוצאות החיפוש. זה מרגיש ממש כמו שנת 2009, שבה האינדקסים שולטים בשוק בעוד לאתרים קטנים אין בכלל סיכוי. ארון וואל כתב על זה אינפוגרפיקה נפלאה שמומלץ לכולם לראות.

אין כרגע נתונים רשמיים על נפח השאילתות שנכלל בעדכון, במה העדכון התמקד לפרטי פרטים או הצהרות אחרות שגוגל שיחררו בעיקר בגלל שהם לא שיחררו שום הצהרה רשמית למעט אישור לsearchengineland מה שבטוח, אם עשיתם ספאם במהלך השנתיים האחרונות כנראה שאתם המפסידים של העדכון הנוכחי, אם הלקוח שלכם הוא מותג גדול, כנראה שאתם המרוויחים של העדכון הנוכחי.

אם חלה ירידה בדירוגי האתר שלכם זה לא תמיד כי פינגווין סינן אתכם

חשוב לזכור שפינגווין מסנן על סמך "קישורים" והכוח שלהם, אם היו קישורים שנחשבו לספאם או נחשבו לא איכותיים והם סוננו, גם הכוח שהם העבירו לאתרכם חלפ מן העולם ולכן אתרכם נחלש. אתרכם לא סונן באופן פעיל או נחשב בעצמו לאתר הנוקט בשיטות של ספאם אלא אתרים המקשרים אליכם ירדו בדירוגיהם או נפגעה אמינותם. 

זה לא תמיד המצב, ייתכן ואתרכם כן סונן על ידי פינגווין ויכול להיות שתקבלו הודעה בכלי מנהל האתרים הודעה על קישורים לא טבעיים אם כי לא תמיד מקבלים הודעה. כמו כן גוגל מצהירים שיש בידיהם מערכת שלמה שהולכת לזרז את ההשקה של פינגווין ובכך גוגל יוכלו להריץ את פינגווין בצורה תכופה יותר ויותר. בנתיים אלו שסוננו צריכים להתפלל שזה נכון, כי אם יאלצו להמתין שוב שנה זה יכול היות אסון לעסק שלהם. 

2 תגובות:

  1. כתבת שזה מרגיש כמו 2009, שבה האינדקסים שלטו והאתרים הקטנים נדחקו לשוליים. אני ממש לא מסכים, כי ב-2009 עוד יכולנו לשכפל מאמר אחד ב-10 אתרי מאמרים ואח"כ להרים רגליים על השולחן בנחת, כי האתרים שלנו טיפסו למעלה. רק החל מ-2011 - כשהפנדה הראשונה יצאה - הוטה הכף משמעותית לטובת מותגים.

    השבמחק
  2. לחלוטין ב2009 אינדקסים ואתרי מכירות גדולים בין אם היו משכפלים תכנים ובין אם לא היו חזקים יותר מאשר אתר של בעל עסק קטן ממוקד ואיכותי ככל שיהיה, אם תסתכל על עדכוני הלאגוריתמים עוד מ2003 (עדכון פלורידה) ועד עדכון וינס (2009) - חלה התדרדרות מתמדת באטרקטיביות של עסקים קטנים וחלה עלייה מתמדת של מותגים גדולים או אלו הנחשבים למותגים גדולים (באופן יחסי) בהרבה מאוד תחומים. פנדה -2011 היה עדכון שחרץ את דינם של אתרים קטנים אבל רק אז זה היה על פני השטח ולפני כן זה היה Creeping לאט לאט בלי שאף אחד ישים לב. שים לב העדכון הזה של פינגווין היה מאוד ממוקד, הרבה תחומים לא נחשפו לפינגווין כלל ואלו שכן הקטנים בהם נעלמו בעוד הגדולים והמוכרים עלו לראש התוצאות. מגדירים מותג גדול בעל הרבה כסף ונוכחות בשוק כ-"איכותי" בעוד שאם יש עסק חדש, עסק קטן או מישהו פרטי הוא מייד מוגדר כ-"לא איכותי".

    השבמחק