יום שלישי, 12 באוגוסט 2014

גוגל הופך גם לרשם דומיינים - סקירה מלאה

Google Domains - גוגל עם שירות חדש לרישום דומיינים כרגע בטא בארה"ב
גוגל במהלך השנים רכשו עוד ועוד חברות כמו כן פיתחו עוד ועוד שירותים בתחום העסקים, התקשורת ומידע אינטרנטי. גוגל השיקו את שירות רישום הדומיינים שלהם כשלב בטא בלבד, על בסיס הזמנה בלבד ורק לתושבי ארה"ב. כמו BOX או אינטרניק או אפילו ניים צ'יפ גם גוגל מצרפים לשלל השירותים שלהם את שירות רישום הדומיינים ויש לכך השלכות משמעותיות ביותר על שיווק אינטרנטי ובכלל על כמה גוגל יודעים עליכם.

גוגל נכנסת לשוק של רישום הדומיינים ומהווה תחרות רצינית ומשמעותית לענקית הדומיינים Godaddy, למרות שיש הגבלות גדולות על גוגל בכל הקשור לייצור של חומרות למיניהם, השירות הזה שהושק כרגע בארה"ב נראה כמו שירות מוגמר אך חסרים בו הרבה אלמנטים שיש בממשקים של גו דאדי ואחרים.

האם הסתרה של בעלות הדומיין (בעלות פרטית) משפיעה על דירוג האתר בגוגל במילות חיפוש?


שאלה שמעסיקה הרבה ממקדמי האתרים עוד משנת 2008 ואין עליה תשובה חד משמעית. בפטנט שגוגל הוציאו ששמו Historical Data patent  בסעיף 0039, מוזכר השימוש בהיסטוריה של הדומיין והפרטים עליו כחלק מהדירוג, האזכור בתוך מסמך הפטנט הינו כללי מאוד ויותר מזכיר "את האפשרות" שהמידע הזה נכלל בדירוג מאשר הצהרה רשמית -  אך ההחלטה בידכם.

מקדמי אתרים מחולקים לשני מחנות אלו שמאמינים שגוגל משתמשים בכל הידע ועל רובו לא מצהירים רשמית ואלו שמאמינים שגוגל עדיין ברובו רובוט ושיש פרמטרים  שלא משפיעים על הדירוג או שההשפעה שלהם מעטה. שוב גם כאן הבחירה בידכם. 

תמונות מתוך ממשק רישום הדומיינים של גוגל 


בקלות ניתן לחפש דומיינים וניתן לראות שגוגל באופן אוטומטי מאפשרים לחדש לשנה ומעלה (יש שאומרים שגוגל מסתכלים בעין לא טובה כאשר קונים דומיין לשנה אחת בלבד).

חיפוש דומיינים בממשק רישום הדומיינים של גוגל




גוגל מוכרים דומיינים במחיר פרימיום, לעיתים יש דומיינים שהמחיר עליהם גבוה מאוד וניתן לרכוש אותם. ניתן לראות דוגמאות כאלה גם בממשקים של רשמים נוספים, כאן המחיר נמצא ישירות בתוך החיפוש. 

מחיר פרימיום לאתרים בממשק רישום הדומיינים של גוגל


כמו בכל ממשק ניתן לבצע גם העברה של דומיין מרשמים אחרים, וניתנת לך האפשרות לבצע את הכול במספר שלבים קל ומהיר מתוך הממשק.

העברת דומיינים בממשק של גוגל כרשם דומיינים
עוד שלב בהעברת הדומיינים של גוגל כרשם דומיינים
העברת שם מתחם ברישום דומיין בגוגל
קוד העברה של דומיין

הממשק קל ומהיר אפשר לרשום דומיין במהירות ויעילות, להוסיף דומיין לעגלה ולרשום אותו.

להוסיף שם אתר לעגלת הקניות בגוגל רישום דומיינים
גוגל מעלים הילוך והולכים להפוך למתחרה חזק ברישום דומיינים ברגע שיוכלו לסיים את שלב הבטא ולעבור לזירה העולמית, המחירים שלהם לא כאלה זולים מדובר ב 12$ בעוד שב-name.com מדובר על 10.99 ברוב הדומיינים. למרות זאת גוגל עושים עוד צעד ענק בפריצה לעוד תחומים שיאפשרו להם לדלות ולגרוף כמה שיותר מידע אודות יישויות באינטרנט.

תגובה 1: