יום שבת, 18 בינואר 2014

הודעות על קישורים לא טבעיים בכלי מנהל אתרים - ינואר 2014

כך גוגל החליטו להתחיל את שנת 2014, נשלחו שוב הודעות רבות על קישורים שאינם טבעיים, תופעה מעניינת שהחלה

הודעה על קישורים לא טבעיים בכלי מנהל אתרים
הודעה על קישורים לא טבעיים בכלי מנהל אתרים
להתרחש על פי עדויות שונות שאספתי, אתרים שלא קיבלו את ההודעה לפתע נעלמו מתוצאות החיפוש במפתיע לצד אלו שכן קיבלו הודעה ונעלמו גם הם. כלומר לא רק שיש אתרים שמקבלים מסר ברור מגוגל, "תפסנו אתכם" אלא יש כאלה שלא מקבלים מסר בכלל ולפתע 90% מהתנועה שלהם נעלמה.

אני לא אהפוך את המאמר הזה למדריך של מה לעשות במידה וקיבלת הודעה כזו, כי יש כבר חמש מאות אלף מדריכים כאלה, אבל אני כן ארצה לשוחח על התנהגות או התגובתיות של מקדמי אתרים למצב שבו אתר של לקוח קיבל הודעה על קישורים לא טבעיים, או האתר האישי שלהם קיבל הודעה כזו.

אני ארצה להתייחס גם להתנהגות או התגובה של מקדמי אתרים כאשר אתריהם סונן מתוצאות החיפוש לחלוטין, שלא בסמוך לעדכון אלגוריתם וללא הודעה בכלי מנהל אתרים, רבים לא מודעים לחשיבות התגובה או הפעולות שמקדם אתרים מבצע על האתר לאחר שהוא סונן.

כל החלטה או בחירה אשר מניעיה הם רגשיים תהיה בהכרח בחירה או החלטה שגויה

 
 
לימדו אותנו את זה מהילדות, לא מבצעים בחירות מתוך מקום רגשי, סערת רגשות או אי יציבות רגשית. זה לא אומר שעליכם לא להרגיש כלום, אלא לא להגיב מתוך מקום רגשי, האתר של הלקוח נעלם או האתר שלכם נעלם, הדבר האחרון שאתם רוצים לעשות הוא לבצע בחירות או החלטות רגשיות, אין למה לרוץ להסיר את כל הקישורים, להוסיף תכנים לשנות את כל האתר או להתחיל להרכיב תסריטים ללקוח שלכם. הדבר הכי טוב שתוכלו לעשות לאחר שהאתר שלכם סונן הוא להמתין, לעצור את פעילויות הקידום ולא לבצע דבר.
 
עמוד הבית נעלם ומופיע עמוד אחר פנימי במקומו, או שעמוד הבית נעלם לחלוטין ועמודים פנימיים מופיעים בעמוד רביעי, או שהאתר נעלם לחלוטין מתוצאות החיפוש, רק לאחר - 14 יום תוכלו להתחיל לקבל וודאות האם האתר שלכם סונן (למעט מצבים בהם מופיעה הודעה בכלי מנהל אתרים ואז פועלים לפי ההנחיות). הרבה פעמים האתר נעלם ולפתע לאחר שבועיים שלושה הוא חוזר למקום שלו כאילו לא קרה כלום, חשוב דבר ראשון להמתין וליצור וודאות שמדובר בסינון אלגוריתמי.
 
תגובה מיידית מתוך מקום רגשי תגרום לכם להתחיל לבצע שינויים אשר יגרמו לנזק חמור יותר לאתר או אפילו יהרגו את האתר לחלוטין, אל תרוצו לבצע דברים, תמתינו.
 
להיות מקדם אתרים ששם אתרים במקומות הראשונים זה לא עבודה של מה בכך אבל זה לא החלק היחיד בעבודה שלנו שחשוב, מה שחשוב הוא רגע האמת, הרגע שהקידום לא עובד, הרגע שיש מופיע משבר, שם כל היכולות שלכם כמקדמי אתרים יבואו לידי ביטוי.
 

Business as usual - the key factor in crisis management


המפתח לכל ניהול משברים הוא רוגע, לא רק כדי להציג שהכול רגוע על פני השטח אלא בכדי להתנהל מתוך מקום שקול. התנהלות שלא ממקום שקול במטרה להשיג דבר מה כאשר העשן עדיין לא התפזר תהיה טעות פאטלית, ישנם מספר עסקים גדולים בארץ שבמהלך הטירוף של מרץ 2012 (שיצאו 3-4 אלגוריתמים כולל פנדה לאוויר), נבהלו, האתר שלהם נעלם, העסק שלהם תלוי בפרסום שמופיע באתר והכסף הפסיק לזרום יחד עם התנועה.
 
כן המצב הזה הוא מצב מלחיץ, הנורא מכל קורה, מה שמביא לי לחם לשולחן נמצא בסכנת קיום, עדיין אין זו סיבה להגיב. אחד מבעלי האתרים הללו, החליט לעשות מעשה והחל להסיר מאות ואלפי קישורים הנכנסים לאתר, כמו כן הוא מייד ניגש והגיש טופס בקשה לחזור לתוצאות החיפוש (למרות שלא קיבל שום הצהרה או סימן שמראה שהוא נענש), ביצע שינויים מרחיקי לכת בהיררכיה של האתר והסיר עמודים. בסופו של דבר האתר שלו לא חזר לתוצאות החיפוש שהיה בהם, לא בגלל שהוא סונן, בדיעבד למדנו שהוא לא סונן כלל, היה היעלמות רגעית ל-7 ימים, האתר מעולם לא שב לכוחו כי בעל האתר הסיר מאות  או אלפי קישורים בבת אחת, הסיר עמודים, ביצע שינויי היררכיה כוללים באתר ובקיצור, שיבש לחלוטין את מדדי הדירוג שהאתר קיבל.

הדבר הראשון שאמרתי לאותו בעל אתר  כאשר הוא הגיע להתייעץ איתי, תמתין. אם הוא היה ממתין סביר להניח שהאתר היה חוזר בדיוק לתוצאה שהיה בה כ-7 ימים אחרי כן והעסק היה ממשיך כרגיל, אך לצערו האתר שלו לא חזר לכוחו ועכשיו הוא הפסיד כסף.

התפקיד שלכם כמקדמי אתרים הוא להיות האוזניים והעיניים של העסק של הלקוח מול גוגל לא רק כאשר האתר מתקדם ועובד כראוי אלא במיוחד במצב של משבר, הדינמיות שבה גוגל מתנהלים היא חסרת תקדים, לכן אנחנו אלו שמתרגמים את הפעולות של גוגל מול הלקוח ומתרגמים את אתר הלקוח לתוצאות מול גוגל.

אם קיבלתם הודעה על קישורים לא טבעיים, יש הנחיות פשוטות בהודעות של מה צריך לעשות, תעשו אותם. אם לא קיבלתם הודעה ונעלמתם, תמתינו דבר ראשון ולאחר מכן תראו מה לעשות, אם להסיר קצת קישורים, לשנות מעט את התוכן אם הוא לא טוב, להוסיף תכנים חדשים, תחשבו עסקי כרגיל, וכמובן אל תשימו את כל הביצים בסל אחד, זה יוריד מהלחץ שלכם, אם האתר שלו כולו נח על גוגל אתם בצרות, תייצרו מודלי רווח נוספים, פרסום, קידום ממומן, קידום באימיילים ורשימות תפוצה, רשתות חברתיות, תדאגו שאתם מקבלים תנועה מגוונת, שכאשר יקרה משהו עם גוגל, לא תמצאו את עצמכם עם 90% תנועה שנלעמת לכם.

 

2 תגובות:

  1. אורי, ללא ספק אחד מהתכונות החשובות של מקדם אתרים זהו קור רוח, השאלה היא איפה עובר הגבול בין המתנה לשווא לבין המתנה שתתרום בסופו של הדבר תועלת לאתר/ללקוח - והתשובה במקרה הזה כמובן - כל עניין לגופו.

    בברכה,
    לאוניד אוסטרובסקי

    השבמחק
  2. היי ליאוניד,

    מתי אתה ממתין לשווא ומתי אתה ממתין לצורך - כאשר אתר נעלם מתוצאות החיפוש בהיותך מקדם בגוגל ובמידה ולא בסמוך לעדכון אלגוריתם או אפילו כן בסמוך, ההמתנה היא קריטית מכיוון שהלך הרוח שלך כמקדם ושל הלקוח מולך נפיץ, כל פעולה שתבצע לא תהיה שקולה ולכן מומלץ להמתין תמיד.

    יותר מכך, אתה מבצע סדר פעולות ספציפי כאשר אתה ממתין, כלומר בשלב ראשון ממתין 7-14 ימים, אם האתר אינו חוזר, מנתח האם מדובר באלגוריתם של קישורים או של תוכן, על פי ההסטוריה של האתר וההתנהגות של בעלי האתר ושלך כמקדם אתרים, לאחר מכן נוקט צעדים הלאה.

    ההמתנה היא החלק הקריטי ביותר, רוב האנשים לא ממתינים ורוב האנשים אחרי כן יוצאים בהצהרות "לא ניתן לשקם אתר שנענש, עדיף לרכוש דומיין אחר" גם אם סטטיסטית זה נכון, הדרך מהרגע שנענשת ועד לרגע שאתה קונה דומיין חייבת להיות דרך השיקום הנכון ויש דרך לעשות כך.

    השבמחק