יום שלישי, 21 בינואר 2014

האתר שלכם נעלם מתוצאות החיפוש - ייתכן וזה בגלל שאתם מפיצים מאמרים בבלוגים בשביל קישורים

אתם מכירים אותי, אני לא מתרגש מהצהרות של גוגל, רשמיות ולא רשמיות, כמו כן איני מתרגש מהצהרות של מאט קאטס.

מאט קאטס כתב פוסט חריף בבלוג שלו שמגנה את הפעילות של Guest blogging בצורה ישירה ואף מצהיר ללא עוררין שמי שמשתמש בטקטיקה הזו בשנת 2014 כנראה הולך לחטוף.

אם שמתם לב הרבה אתרים קיבלו הודעות על קישורים שאינם טבעיים, הרבה אתרים סוננו החוצה מתוצאות החיפוש בלי לקבל שום הודעה על כך, אם עד עכשיו האשמתם את קישורי הרוחב (או "פוטרים") אזי שעכשיו תתחילו לבדוד בציציות, ייתכן וסביר להניח שמדובר במאמרים שיושבים בבלוגים שמחזירים אליכם קישור שהם הבעיה. כל סבב ההודעות על קישורים לא טבעיים הגיע זמן קצר לפני הפוסט החריף של קאטס. 

קאטס מציין בפוסט שכל מי שהולך להפיץ את עצמו במאמרי אורח יאכל אותה. הוא אומר פשוטו כמשמעו stick a fork in it, guest blogging is done.

אתן לכם כמה רפרנסים להבין מה ההשלכות של ההצהרה הזו במציאות, לכולם יש מאמרים בבלוגים, לכולם יש מאמרים באתרים שנחשבים לספאם ולכולם יש מאמרים באתרים איכותיים אבל שהמאמר עצמו הוא ספאם, בקיצור לכל האתרים הגדולים והחזקים יש כמויות של מאמרי כאלו שמחזירים אליהם קישור במילת מפתח כזו או אחרת או אפילו בשם האתר עצמו.

ההצהרה הפותחת של מאט קאטס במאמר על מאמרי אורח בבלוגים


מה משמעויות המסר הזה על הצורה בה אנחנו מקדמים אתרים ?

המשמעות הישירה היא פשוטה, אם מתוך כל פרופיל הקישורים שלכם יהיו יותר מידיי קישורים שיוצאים בצורה ממוקדת (גם בשם המותג, שם האתר או וריאציות שונות של שם האתר ושם המותג עם מילות מפתח) והקישור הזה הוא קישור dofollow שמעביר פייג'ראנק, אתם כנראה עומדים בסיכון. 

רק לא מזמן ייעצתי למקדם אתרים שנתקל בדיוק בבעיה הזו ומסתבר שהפעילות שלו מורכבת דווקא ממאמרי איכות הנמצאים באתרים טובים, בעלי ערך מוסף והקישור הוא בשם האתר כקרדיט לעורך, והוא נעלם מתוצאות החיפוש ללא הודעה על קישורים לא טבעיים, הסבירות לאחר ההודעות הספציפית הזו שבזה מדובר אם כי ייתכן ונצטרך לבדוק את המקרה שלו הלאה. 

דוגמאות לקישורים שנתפסו כקישורים לא טבעיים שהופיעו בתוך מאמרי אורח בבלוגים:
  • שם המותג למשל: "קסטרו" 
  • שם המותג ביחד עם מילות מפתח: "קסטרו ביגוד חרף לגברים"
  • שם המותג בתוך משפט: "ניתן למצוא את כל סוגי הביגוד לחורףף ולקיץ, לגברים ולנשים בקסטרו"
  • מילת מפתח ממוקדת "ביגוד לחורף" 
  • שם האתר או הכותב ואז האתר: "כותב מאמר זה הוא הבעלים של חברת X המנהל את אתר example.co.il" 
  • שם האתר או הכותב של האתר כמילות מפתח: "כותב המאמר הוא הבעלים של חברת X המנהל את אתר example"
  • שם האתר: "כתב זאת כותב מומחה מאתר X.co.il"
  • שם האתר או הכותב כקרדיט: "נכתב במקור על ידי X.co.il", "מאמר של אתר X.co.il"
הרשימה הזו מתארכת כי גם מתוך הטקסט, מחוץ לטקסט, בשילוב של משפט, מחוץ למשפט, במילת מפתח, ללא מילת מפתח, בשם המותג, ללא שם המותג גם נתפסו כקישורים לא טבעיים, חלקם באתרים איכותיים מאוד, חלקם בבלוגים פשוטים, חלקם בבלוגים איכותיים וכן הלאה וכן הלאה. 

מה הגורם המשותף לכל הקישורים הללו שגרם להם להתפס כפעילות ספאם הדורשת ענישה?

ובכן מכיוון שאלו למעשה כל סוגי הקישורים המוכרים, מכיוון שעדיין הקישורים הללו עובדים ולא כל האתרים בעולם נענשו ונעלמו, אנו יכולים להבין שמדובר פה בשני גורמים עיקריים. 

1. מה אחוז הקישורים הללו מתוך תמהיל הקישורים הנכנס הכולל, בעבודה שוטפת ובעבר? 
2. כמה מהקישורים הללו מעבירים PR הלאה מאתר לאתר. 

אני כותב על זה כבר שלוש שנים, תמהיל הקישורים שאתם בונים הוא חשוב כמו החומרים שמרכיבים את האוויר שאנו נושמים, אנו לא יכולנו להתקיים אם באוויר היה רק חמצן, האוויר מורכב מכמה וכמה גזים, חנקן, חמצן, ארגן וכו'. כל הגזים הללו נמצאים באחוז מסוים באוויר, האחוז הזה זה מה שמאפשר לנו להתקיים או לא להתקיים, תסתכלו על תמהיל קישורים נכנס לאתרכם באותה צורה. 

ישנו איזון עדין בין סוגי הקישורים השונים והגיוון שיש ליצור בכדי להתקדם בתוצאות החיפוש ויותר חשוב מכך לא להיעלם בעדכון אלגוריתם הבא או היעלמות של משתנה כזה או אחר המשפיע על הקידום. האיזון הזה מגיע עם ניסיון אך יש לו גם כללי יסוד, גיוון וכמה שיותר ממנו. ככל שהקישורים שלכם יהיו מגוונים יותר בסוגים שלהם, כך טוב יותר. מה הגיוון הדרוש להגיע למקום הראשון, זה כבר כל מקרה לגופו וכל מילה בנפרד וכן הלאה. 

המשמעות של ההצהרה הזו היא שמאמרי אורח בבלוגים צריכים להכיל nofollow על הקישור שאתם מקבלים, אם הקישור לא מעביר PR  הוא לא נחשב כפעילות ספאמית אלא באמת כפעילות של הפצה של המותג, על ידי מתן ידע איכותי, או תוכן איכותי. 

ומה אם האתר שלי לפני שבוע וחצי נעלם מתוצאות החיפוש?

לאור ההצהרה הזו, הייתי בודק כמה מאמרים שמוציאים קישורים יש לכם שנכנסים לאתר, הייתי מקטלג את האתרים או הבלוגים או המאמרים הספאמיים ביותר ומייד שם על הקישורים מהם nofollow, אם זה אתרי ספאם ממש או בלוגים ספאמיים ממש (אתם תדעו שתסתכלו עליהם) כדאי שתסירו את המאמר לחלוטין. בשלב בו האתר שלכם נעלם לחלוטין ועבר כבר מעל 7-14 יום, כדאי להתחיל לבצע ניקיונות, לאור ההצרה האחרונה סביר שהאשם יהיה קישורי PR שיוצאים ממאמרי אורח. 

ממליץ לכם גם לקרוא את המאמר האחרון שלי של איך לא לפעול לאחר שהאתר לכם נעלם מתוצאות החיפוש.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה