יום שלישי, 2 באוקטובר 2012

גוגל הוציאו תג חדש - Keywords, נו באמת

גוגל הודיעו רשמית ב-20 לספטמבר שהם מחזירים את השימוש בתג ה-Keywords המפורסם אך עם שינוי מהותי. יהיה זה תג News_Keywords_Tag, כלומר תג שיהיה בשימוש רק לאתרי חדשות. זה לא חדש שאתרי חדשות יכולים להשתמש במילות המפתח כתג (ניתן לבצע זאת דרך מפת האתר XML שיש לאתרי חדשות), אך השימוש בתג הזה נועד לסייע לגוגל לדרג ידיעות חדשותיות טוב יותר.

התג הזה מגיע כסדרת צעדים שגוגל מבצעים מאז עדכון Google Freshness בנובמבר האחרון, ומאז ביצעו הרבה שינויים באופן שבו גוגל מדרגים ומציגים ידיעות "טריות", אחד מהתחומים הבולטים בידיעות "טריות" הינו תחום החדשות ולאתרי חדשות יש את הפריבילגיה להשתמש בתג החדש שיסייע לגוגל להציג תוצאות רלוונטיות יותר, רק אל תשכחו גוגל מצהירים שזהו פרמטר אחד ושתוכן איכותי עדיין הגורם המכריע בדירוג בתוצאות החיפוש.

כפי שזכור לכולנו כבר בשנת 2010 גוגל הצהירו שהם מבטלים את השימוש בתג ה-Keywords המסורתי





האם מקדמי אתרים ובעלי אתרים יעשו ספאם עם התג הזה ? 


כמובן, גוגל מזהירים ששימוש לרעה עם התג הזה לא יהיה יעיל כלל ושהאלגוריתמים שלהם יודעים לפענח מניפולציות שחברות קידום אתרים או בעלי האתרים יכולים לבצע תוך שימוש בו, כמו כן סביר להניח שמרבית מהאתרים בארץ לא ישתמשו בתג זה כלל, כי מדובר בתג של אתרי חדשות בלבד. 

חשוב לזכור משהו, זהו רק פרמטר אחד מתוך יותר ממאתיים שגוגל משתמשים בהם בכדי לדרג את איכותו של אתר או הרלוונטיות שלו למילת חיפוש, לכן התייחסות רבת משקל לתג הזה תהיה טעות. חשוב לזכור להסתכל על התמונה הגדולה, התג הזה ביחס לעדכוני פנדה, פינגווין ועדכונים אחרים שיצאו בחודשים האחרונים לא משמעותי כלל, במיוחד שמדובר בידיעות חדשותיות בלבד. 

אני לא מצליח לפענח את ההגיון מאחורי התג הזה, הרי התג הראשון נכשל בצורה נחרצת כי נעשה בו שימוש לרעה, כמו כן גם אז צוין שזהו רק פרמטר אחד ושלא צריך לשים עליו יותר מידיי משקל. כך או כך בעלי אתרים וחברות קידום אתרים ניצלו את התג הזה לרעה עד שגוגל החליטו לבטל אותו לחלוטין ולא לעשות בו שימוש יותר. 
נראה שמיחזור רעיונות בגוגל הוא לא דבר שכיח, אם כי תגי מטא יכולים ללמד את גוגל על ההתנהגות של השוק ולצפות מה מקדמי אתרים יבצעו לאחר השקת תג מטא כזה או אחר. 

האם כדאי לי להשתמש בתג מטא החדש של גוגל ? 


התשובה לכך פשוטה, אם אתם אתר חדשות אז התשובה היא כן, אם אתם אתר אחר, התשובה היא לא. ישנם אתרים שרוצים להחשיב את עצמם לאתרי חדשות, אתרי חדשות נישה כאלה ואחרות וכן הלאה, אין זה אומר שבעיני גוגל אתם אתרי חדשות ולכן שימוש בתג הזה יכול לבלבל את מנוע החיפוש, הייתי ממליץ לבדוק האם אתם עומדים בקטגוריה של אתרי חדשות ורק אז לנסות ולהטמיע את התג החדש. 

שימוש לב שאתרי חדשות גדולים כמו מאקו, YNET, וואלה וכו' מככבים בתוצאות חיפוש עשירות בתחומי החדשות השונים ואף מופיעים תחת תוצאות חדשותיות בתוצאות החיפוש בגוגל, אם גם אתם שם, השתמשו בתג החדש, אם לא אז הייתי ממליץ לקחת משנה זהירות :)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה