יום רביעי, 13 ביוני 2012

חדש באדוורדס - פרסום באפליקציות


המיזוג שלו חיכינו - AdWords ‪/‬ AdMob


בשעה טובה ממשק גוגל אדוורדס עובר שינוי פעם נוספת עם חיבור פלטפורמת הפרסום לסלולרי של AdMob. מהלך צפוי שהיה רק שאלה של זמן לאחר שבגוגל החליטו לרכוש את החברה לפני כשנתיים. הפלטפורמה של אדמוב מציגה יכולות רחבות של פילוח, מיקדוד וניטור בכל הנושא של שיווק באינטרנט בכלל והפרסום על גבי אפליקציות בפרט עם יכולת הצגת מודעות לפי מערכת הפעלה, מכשיר, מילות מפתח, תחומים ועוד.

על מיזוג אדוורדס - אדמוב ותחום הפרסום במכשירים ניידים חכמים כתבתי כבר לפני מספר חודשים במאמר "פרסום בסלולר והסמארטפומניה". מהיום המפרסמים באינטרנט בעזרת אדוורדס, ויש כאלו יותר ממיליון, יוכלו להגיע לקהל היעד שלהם המבלה את הזמנו באפליקציות השונות עם מגוון של יותר מ 300,000 אפליקציות הפרוסות על פני 23 מדינות ברחבי העולם נכון לעת כתיבת מאמר זה את הפיצ'ר החדש ניתן למצוא תחת הגדרות מסע פרסום כאשר מגדירים מסע פרסום חדש - סוג מסע פרסום - הצג רק את הרשת (יישומים לנייד) / Settings ‪-‬ Campaign type - ‪"‬Display Network only ‪(‬mobile apps‪)‬ למפרסמים יש את היכולת למקד את הקמפיין לאפליקציה ספציפית ו/או לאפליקציות המחולקות לפי קטגוריות.

ניתן לבחור בפרסום לאפליקציות ניידים


בנוסף ניתן למקד את הפרסום למכשירים ניידים חכמים ספציפיים כגון סמסונג, גלקסי, אייפון וכדומה. בגוגל מנסים לעשות הכל וכל הזמן לחדש על מנת שהמפרסמים יצאו מרוצים ורווחיים מאדוורדס. לאלו מכם שמתכוונים להשתמש בפיצ'ר החדש, מומלץ להקים קמפיין ייעודי לאפליקציות על מנת שבעת ניתוח תוצאות הקמפיין תוכלו לנתח טוב יותר את הנתונים שוק הפרסום בסלולרי הינו שוק המגלגל 5‪.‬3 מיליארד דולר בשנה, נכון ל 2011, צמיחה של 149% לעומת השנה שלפני.

גוגל אשר שולטת בשוק החיפוש בסלולרי עם 95% מהשוק הכניסה לקופת המזומנים שלה במהלך 2011 כ 811$ מיליון בזכות הפרסומות, כניסת הפיצ'ר החדש לממשק אדוורדס רק יגדיל את הכנסותיה מפרסום בשוק הסלולרי שכן אפשרויות הפרסום על גבי אפליקציות יהפכו לקלות לתפעול מאי פעם. פרסום על גבי אפליקציות לנייד יכול להיות דרך מצויינת ליצירת קשר עם קהל היעד. לעיתים קרובות, קהל היעד משתמש במכשירים ניידים חכמים קרוב לעת קבלת החלטה לביצוע רכישה ו/או להשארת פרטים, התפתחות שוק הסלולר וזמן השהייה הגדל של הגולשים במכשירים אלו רק מחזק את ההשערה שניתן להגיע לקהל היעד הפוטנציאלי דרך הסמארטפון מרוויחים נוספים עשויים להיות מפתחי האפליקציות אשר עדין נאבקים ומחפשים את הדרך לסכומי הכסף הגדולים.

נכון להיום, ניתן לפרסם באפליקציות באמצעות אדוורדס רק מודעות טקסט ורק בצורת תשלום של על"ל (עלות לפי קליק CPC) אך בגוגל מסבירים שתוך זמן קצר כל אפשרויות הפרסום כגון מודעת תמונה / באנר ותשלום על פי חשיפה (CPM) יהיו זמינות במערכת. בגוגל מציינים גם שבשבועות הקרובים יהיה ניתן לקבל מידע על כמות חשיפות והקלקות משוערות בהתאם לאפליקציות שהמפרסם יבחר. מיזוג הכלים לא מבטיח שיפור בתוצאות הפרסום בניידים אך ללא ספק יהיה זמין ופשוט יותר למפרסמים אשר ינסו להגיע לקהל של 350 מיליון משתמשים . בהצלחה עם הפיצ'ר החדש ובכלל… נשמח לשמוע מנסיונכם

מאמר אורח זה נכתב יל ידי יוסי כספי מומחה לקידום ממומן ו PPC הבעלים של חברת נקספה וקיבל במה בבלוג שלי לאור הידע המקצועי הרחב בתחום הקידום הממומן.

3 תגובות:

  1. אוקי אז ככה. אני נכנסתי לתחום ה"מוביל מרקטינג" לפני כשנה.

    בארץ ADMOB שואב את הכסף ואין דרך לקבל אותו חזרה. שאני אומר שואב אני מתכוון תוך 30 שניות מהעלת הקמפיין, נעלם לי 50 $ והייתי מאוד ממוקד לאנשים מאוד ספיצים. שאין מצב טכנית שזה קרה. ישבתי על הקמפיין שבוע שלם יום ולילה להבין איך ומה לעשות.

    הכל לשווא.

    מעצבן נורא. גם אין עם מי לדבר. חקרתי לעומק את הנושא באינטרנט ואני לא היחיד שגוגל עקץ. אין ספור פורומים של אנשים לא מרוצים.

    אני כבר מפחד להשרף שוב.

    למישהו יש חוויה אחרת מ-ADMOB בישראל? אני מדגיש בישראל.

    השבמחק
  2. מסכים עם פיליפ לגבי האפקטיביות של אדמוב ביחס לעלויות.
    אני מאמין שהחיבור בין שני הכלים הללו יעשו רק טוב לשניהם.
    להערכתי עלויות הפרסום הגבוהות באפליקציות בישראל נובע מהמספר המועט יחסית של אפליקציות בישראל.
    אני ממליץ לכוון לכל אפליקציה בנפרד ולבדוק את החזר ההשקעה. בדומה לפרסום ברשת המדיה של גוגל.
    בהצלחה

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה לתגובה יוסי ואחלה מאמר.

      עכשיו לתגובתי לתגובתך:

      אין תרבות חוקית "סמארטפונית" בארץ כמו בחו"ל.

      עם כל הפריצות וחסימות פרסום זה מאוד בעייתי להגיע ללקוח שלך ובוסף לזה קחו את האוכלוסיה היחסית קטנה (כ-3,000,000 סמארט פונים) בניגוד לארה"ב (כ- 180,000,000 סמארט פונים). אני לא מאמין ששיווק בפרסום באפליקציות בפלאפונים זה רלוונטי לארץ, אבל זה רק דעתי ולתקופה הנוכחית.

      אני כן מאמין שבשלוש שנים הקרובות יהיה על מה לדבר.

      מחק