יום שני, 16 באפריל 2012

וירוס חדש מפיץ את עצמו דרך הצ'אט של פייסבוק

דיווחתי יותר מפעם אחת על וירוסים שונים שמטיילים ברחבי הרשתות החברתיות בניסיון לחטוף זהויות של משתמשים, לדלות מידע או אפילו לסחוט לייקים. תחבולות Phishing שונות הן לא דבר חדש, אך כיום הוירוסים נעשים מתוחכמים יותר ויותר.

בפוסטים הקודמים ציינתי כמה דרכים פשוטות לזהות האם מדובר אכן בוירוס, החל מהעובדה שאנחנו ישראלים שכותבים בעברית ורוב הוירוסים ישלחו אליכם הודעות באנגלית, תוכלו לראות בקלות שהמשתמש שנמצא ברשימת החברים שלכם שעד היום שוחח עמכם בעברית לפתע כותב באנגלית.

בדרך כלל בהודעות של וירוסים או רובוטים תמצאו את המשפט Check this out !, לא יודע מה אתכם אבל כאשר מישהו שולח לי באנגלית לבדוק משהו חדש ומלהיב מייד נדלקת לי נורה אדומה.

דוגמא לוירוס החדש שמשתולל ברחבי הפייסבוק:


חשוב להבין שכאשר אתם מקבלים הודעות בצ'אט של הפייסבוק שנראות לכם חשודות עליכם להניח שהנורא מכל (וירוס) הגיע גם אליכם, הדבר הראשון שעליכם לעשות הוא להודיע למשתמש ששלח את ההודעה שהוא מפיץ וירוסים - במקרה הגרוע הוא יודיע לכם שהוא באמת שלח לכם משהו, במקרה הטוב הוא פשוט ידע להחליף סיסמא ולנקות את הפייסבוק שלו.

אל תלחצו על הקישור בשום פנים ואופן כי לא מספיק שתדביקו את המחשב ואת עצמכם בוירוס, בסבירות גבוהה שהוירוס יפיץ את עצמו דרככם גם כן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה