יום רביעי, 11 באוגוסט 2010

וירוס חדש מסתובב בפייסבוק - כתבת המשך על גניבת זהויות

בהמשך לכתבה האחרונה שלנו, ולכתבה הנוספת על גניבת זהויות בפייסבוק, ציינתי שהמגבלה היחידה שקיימת לאותו מתכנת של תוכנה זדונית היא היצירתיות שלו. והיום אחרי שני כתבות המשך ועדכונים על וירוסים חדשים שצצים בכדי לגנוב מכם את היקר לכם. הגיע ממש שיא של יצירתיות.

מנצלים אתכם ריגשית - לועגים לכם בכדי שתפתחו וירוסים

הודעת לעג כלפיכם בכדי לעודד אתכם לפתוח את הקישור, הוירוס או התוכנה הזדונית כותבת לכם הודעה ב-INBOX , בכותרת ההודעה אתם תראו משהו בסגנון הזה "Hahahahahahahahahaa" , בתוכן ההודעה אתם יהיה כתוב באנגלית "לא היה לך מושג שאנחנו צופים בך!?" וקישור.. שנועד לעודד אותך ללחוץ עליו ולראות במה כולם צפו בך.

כמובן הקישור נמצא תחת אתר המקצר כתובות ולכן לא תוכל לדעת לאן הוא באמת מוביל (חלק מהתחבולה) שתלחץ על הקישור תפתח את תיבת פנדורה... :)

יש בידיי תמונה מההודעה שקיבלתי, ניתן לזהות את הוירוס די בקלות על ידי כמה משתנים שצריך לשים לב אליהם.
















 ישנם כמה סימני היכר לוירוסים האלה, שכדאי מאד לשים לב אליהם, העירנות הזו תציל את הפרופיל שלכם או המייל שלכם. חשוב מאד לשים לב לדברים הבאים:

 הודעה מגורם שאינו ברשימת החברים שלנו 

ההודעה נשלחה אליי ממישהי אשר אינה ברשימת החברים שלי, מה שהעלה בי את החשדות הראשוניות, במידה ואתם מקבלים הודעה מאדם שאינו ברשימת החברים שלכם המכיל קישור שאינכם מכירים עליכם לנקוט משנה זהירות.

שמות המכותבים להודעה שנשלחה אלינו

במידה ווירוס שולח אלינו הודעה תוך שימוש בפרופיל של מישהו שאנו מכירים, אנו נראה למעלה רשימה גדולה של אנשים שקיבלו את ההודעה הזו ביחד איתנו, ניתן לשים לב בבירור ששמם של המכותבים מתחיל באותה אות כמו השם שלנו. משמע נעשה פה שימוש שיטתי ברשימת החברים של אותו גורם, וכך הגיעו גם אליכם.
מה שמעיד שאין פה שימוש בשכל אלא מכונה שעובדת בצורה שיטתית, משמע וירוס שמעוניין להפיץ את עצמו.

שפת ההודעה היא תמיד באנגלית

אחד היתרונות בהיותנו בישראל, היא ששפת האם שלנו אינה אנגלית. מתכנתי הוירוסים האלה אינם יושבים בארץ לרוב, ולכן הם מתכנתים את התחבולה שתפגע בכמה שיותר אנשים ולכן נעשה שימוש בשפה גלובלית, שרוב ארצות העולם משתמשות בה.

כאשר קיבלנו הודעה לתיבת הדואר הנכנס שלנו בשפה האנגלית ממשתמש שבדרך כלל כותב לנו בעברית אנו יכולים לקחת זאת כסממן מובהק שמדובר בוירוס או תוכנה זדונית שהשתלטה לו או לה על הפרופיל. יש להזהר ולהודיע לאותו גורם במידה ואנו מכירים אותו שיטפל בבעיה אך בשום פנים ואופן לא לפתוח אל הלינק המדובר בהודעה.

גניבת זהויות - שימוש בתוכנות זדוניות - מה המטרה בכלל ?

גניבת זהויות נעשתה יותר יותר נפוצה מהרגע שפייסבוק הפך לזירה שיווקית, ישנם פרופילים שיש להם יותר השפעה מאחרים, פרופילים של מתחרים, פרופילים שאחראים על עמוד תווך של מתחרה או של מוצר נחשק. בתעשייה של שיווק באינטרנט ובכלל בזירה העסקית "אדם לאדם זאב" , ותחת אשליית האנונימיות של האינטרנט יוצאות הפנים המכוערות של עולם העסקים.

ישנן חברות גדולות וקטנות המפרסמות את עצמם בפייסבוק, החל מחתונה אזרחית ועד להשמה בהייטק, אנו רואים מגמת עלייה רצינית בפתיחת עמודים עסקיים בפייסבוק, והנהלת האתר אפילו מעניקה כלים לבצע זאת ומעודדת את הדבר לצמוח.

כמו שהדבר טוב לשיווק חיובי ולמיתוג אישי חיובי, כך גם הוא פתוח לפירצות ולמלחמות גרילה "עקובות מדם".
מתכנתים שונים יוצרים תוכנות זדוניות הרבה פעמים בכדי לגנוב זהות של פרופיל של המתחרה ולסגור אותו, כמו כן לקחת מידע פרטי ואישי ולקבל פרספקטיבה פנימית על דרך הפעולה של המתחרים.

עמודי שיווק שונים ופרופילים רבים נפגעו בצורה כזו, הן בפן האישי שהפרופיל האישי נגנב והושחת והן בפן העסקי, אבל הסוף לוירוסים האלה אינו נמצא בפן העסקי אלא אפילו בפוליטיקה אנו יכולים לראות את השד יוצא מהבקבוק, מייד בתחילת מבצע עופרת יצוקה האקרים טורקים ביצעו ונדליזם אינטרנטי רחב ידיים, בין אם פריצות לאתרים והשחתתם ועד לפרופילים ברשתות חברתיות והשחתתם.

כך או כך תיהיו בטוחים שאם תעקבו אחר ההנחיות שנתתי כאן ובכתבות הקודמות תיהיו בטוחים שהפרופיל שלכם האישי והעסקי ישמר בטוח וקרוב לבית. ולא בידיים של גורם כזה או אחר שאינו רצוי בביתכם, אמנם זה האינטרנט אבל זה עדיין שלנו. ואשליית האנונימיות פגה כאשר הפרופיל שלנו בידיים זדוניות.


3 תגובות:

  1. ברור, פשוט, מסודר.
    פיקס.

    השבמחק
  2. תודה אני משתדל כמה שיותר.. לתת מידע שיכול לסייע ממש לאנשים, וזה אחד הדברים החשובים לעשות.. ישנם מקרים אפילו חמורים יותר בהם נגרמה עוגמת נפש של ממש

    השבמחק
  3. חשבון הפייסבוק מתחיל להיות יותר ויותר כמו תעודת זהות. לכן כדאי לרענן את הסיסמאות ותמיד להיות עירני.

    הפייסבוק יוצר גירויים ללא הרף שמפתים אותנו ללחוץ ולהציץ. מומלץ לשים לב ולא למהר ללחוץ על כל דבר,

    ובכלל טיפ שלי, עזבו אתכם מפייסבוק אפשר להסתדר גם עם פעם בשלושה ארבעה ימים...

    השבמחק