יום שני, 10 באוקטובר 2011

גוגל ישראל פשוט בושה - נזכור ולא נשכח

פשוט לא יאמן כמה שגוגל ישראל פשוט לא לומדים, מסתבר שפיתוח השפה העברית בארץ אינה בראש סדר העדיפויות של גוגל הגדולה. אמנם מנוע החיפוש של גוגל ישראל הוא מנוע החיפוש הגדול ביותר והכי נפוץ בישראל, כל הפרסום שם, כל התנועה המרכזית באינטרנט עוברת דרך גוגל. גוגל שמה לעצמה מטרה לנקות את תוצאות החיפוש, להביא את התוצאות הרלוונטיות ביותר, האיכותיות ביותר ובמהירות הגבוהה ביותר.

גוגל ישראל - מציגה זבל מוחלט ברוב התחומים התחרותיים


ככל שעובר הזמן מאז שנות ה 2000 הנושנות נראה שיש מגמת שיפור בגוגל, גוגל מציגים מידיי שנה דו"חות מפורטים על השיפורים הנוספים שהוטמעו במנועי החיפוש, שינויי אלגוריתמים שונים (לדוגמא אלגוריתם פנדה) וכמובן מתפארים בכך שנעשים יותר מ 500 שינויים בשנה, הכול בכדי לשפר את תוצאות החיפוש המוצגות לגולשים, מציגים פיתוחים של שפה ומה לא.

עם זאת על כל הדוחות ועל כל הנתונים הנהדרים ואפילו שגוגל היום הוא מנוע החיפוש הרלוונטי ביותר, אין מנוע שמציג תוצאות רלוונטיות כמו גוגל, עדיין גוגל מנוע חיפוש שבו מוצגות תוצאות לא רלוונטיות בעליל, אפילו גולשים פשוטים שמים לב שהאתר "באיכות ירודה" , שהתוכן שלו באיכות פחותה וכן הלאה.

יותר מכך, גוגל מתפארים בטפסים החדשים שהם השיקו לשם שיפור תוצאות החיפוש, בהם הגולש או בעל אתר יכול לדווח על אתרים אחרים אשר מבצעים ספאם, לעומת זאת בגוגל ישראל לא מתעסקים בכך, אתם יכולים למלא את הטפסים האלה הרבה מאוד פעמים, תגובה לא תהיה ויותר מזה לא ייעשה שום דבר.

בגוגל ישראל - הכול עובד !


בעלי עסקים ישראליים נמצאים בבעיה, הפיתוי הוא גדול מאוד. חברות קידום אתרים מציעות "תוצאות תמורת כסף", משתמשות בטקטיקות פסולות ב כדי לקדם ויכולות "ליצור אשליה של תוצאות" בזמן קצר מאוד, מה שבעלי העסקים הישראליים לא מבינים זה שאותן שיטות שמניבות תוצאות מהר הן אלו שיגרמו לאתר לעוף לעמוד חמישי לאחר כמה זמן, טקטיקות שלבסוף פוגעות באתר, בסמכות שלו, באמינות שלו והנזק יהיה גבוה כל כך שההשקעה לתקן את האתר בכדי להחזירו למיקומים יעלה כמעט פי שלוש בממוצע לאחר שהאתר נענש.

כולם קונים קישורים מרוסיה

כאשר חברות קידום אתרים רוכשות קישורים מחו"ל ומנצלות את הפירצה שגוגל לא מבינים את ההבדלים בין רוסית לעברית וכן הלאה, הן למעשה מנצלות פירצה שיכולה להעניק להם כוח לקידום האתר. הכוח הוא אשליה בלבד, כי כאשר גוגל עולים על כך הם מעיפים את האתר מהתוצאות או מורידים אותו לעמוד 5 וכן הלאה.


על אחת כמה וכמה אם חברת קידום אתרים בארץ קונים לעצמם קישורים מרוסיה ועולים לראש התוצאות זו כבר בעיה, שיטות העבודה הללו יחזיקו את האתר למעלה כמה חודשים בודדים ולאחר מכן האתר יצנח או יעלם, אתרים או בעלי עסקים שיקחו את השירות של החברה פשוט יסכנו את האתר שלהם בכך שכנראה גם לאתר שלהם יקנו קישורים מרוסיה ויסכנו אותו.

חברים - אולי מספיק ? לא נמאס לכם לזבל ?

עוד לא הבנתם מה המשמעות והאחריות שלנו בתחום של קידום אתרים . עוד לא הפנמתם את הכוח שיש לנו ואת האחריות שיש לנו מול בעלי העסקים הישראליים, לא הספקתם להבין את המשמעות האמיתית שיש לידע שלנו ? אנו יכולים וצריכים לקחת את הידע הזה ולהשתמש בו באחריות, בעלי עסקים ישראלים משלמים לנו ממיטב כספם בכדי לקבל שירות איכותי, לקבל תוצאות איכותיות ולהשביח את הדומיין שלהם על גבי הרשת לאורך זמן, כל בעל עסק היה מעוניין להיות בתוצאות החיפוש גם עוד 4-5 שנים. האם אתם פשוט תקנו בשבילו קישורים ותפגעו לו באתר רק כי הוא מעוניין לשלם ?

אתם כמקדמי אתרים צריכים לעמוד לפחות בקוד האתי מול עצמכם אם לא מול גוגל או מול בעל העסק שאתם גובים ממנו תשלום. אתם ביודעין מנצלים פירצות ומסכנים את האתר של הלקוחות שלכם? יותר מכך אתם מקדמים את עצמכם ככה ?

4 תגובות:

  1. ברמת העיקרון אתה צודק, אבל מה אפשר לעשות? לפעמיים זה נראה שאם אתה כבר תופס ישראלי שיש לו קשר למוצר החיפוש, אז הוא בכלל עובד בגוגל העולמית, אני לא בטוח אפילו שיש מנהלי מוצר לחיפוש בגוגל ישראל.

    ושוב , אם נחזור לשאלה מה אפשר לעשות, אז אין הרבה מה לעשות כי עדיין מדובר ברע במיעוטו, ניסת פעם לחפש בבינג בעברית?! עד שלא נעביר את המסר הזה הלאה לכלל הגולשים ונישאר בביצה של סצינת ה - SEO המקומית לא יקרה כלום.

    אולי בעוד חמש שנים כשהכול כבר יעבור לפייסבוק ואף אחד לא יכנס ישירות לאתרים, גוגל יתחילו לראות ירידה בפרסום מה - Display, אבל זו השערה מאוד פרועה.

    השבמחק
  2. אין ספק שאיכות שקלול התוצאות בגוגל אינה טובה בימים אלו. עם זאת די מעניינת אותי עובדה שלא התייחסת אליה בפוסט זה והיא שככל שמדובר בשיטות האוטומציה למיניהם, השימוש בדומיינים רוסיים למיניהם נועד, לכוונת המשתמשים לרוב דווקא לפגוע באתרים ראויים דרך שינוי מסיבי של תמהיל טקסט הקישור לדף מסוים על ביטוי "הכסף". אתה ואני ולמעשה כל מי שחי את הזירה הזו של קידום אתרים יודעים טוב מאוד במה מדובר.
    אתה מדבר על אחריות? כנס לפורומים של מקדמי אתרים ותראה את הדיבורים על שימוש בשיטות אלו (בין אם הם אפקטיביות או לא- זה לא הנקודה) כשיטות לגיטימיות לקידום (הכשלת מתחרים)
    אני חושב שעדיין לא ראינו את ההשלכות של המעשים האחרונים אבל ככל שמדובר בביטוי תחרותי- אתה בעמוד ראשון? לא לאורך זמן. לצערי הדבר אומר לגביך- "צפה פגיעה".

    השבמחק
  3. דווקא לא על שיטות פגיעה במתחרים אני מדבר, אלא על מתחרים המקדמים את עצמם או גרוע מכך דף נחיתה שקרי בביטוי "הכסף" שאתה מדבר עליו. בכדי לקטוף את הלידים ולהיעלם לאחר כמה חודשים.

    פגיעה במתחרים על ידי בניית קישורים מרוסיה זה משהו שלא כדאי לבזבז עליו משאבים, כי לרבות המקרים זה לא כל כך יהיה אפקטיבי.
    לא יודע אם ראית שמישהו ניסה לעשות את זה בצורה מאסיבית לפבל, והפלא פלא הוא עדיין ראשון וכנראה ישאר ראשון :)

    מה שכן, ניצול פירצות כאלו בשביל לקדם בגוגל, סה"כ מעיד על רמות המוסר והשירות הירודות של מי שעושה אותן, חבל לבעל העסק הישראלי שמגיע לשלם סכומים לא קטנים בכדי להשביח את העסק שלו באינטרנט ומקבל דברים כאלו.

    לגבי הפורומים בארץ, אין ספק שפורומים שונים בארץ מלאים בכל מיני מקדמי אתרים ברמות כאלו ואחרות וגם המקדמים שנוקטים בשיטות פעולה "שחורות" קיימים שם, אין בעיה עם זה, הבעיה מתחילה שלוקחים על זה כסף.

    השבמחק
  4. היי אורי,
    אני קורא באיחור של שנה וחצי את המאמר הזה (באמת אני זוכר שנושא הקישורים מאתרים רוסיים היה אז חם מאוד...) אני חושב שהיום גוגל עברה שינוי חיובי מבחינת איכות התוצאות - בעיקר השפעה של הרשת החברתית + היחסים בכל מה שקשור לפרופיל הקישורים עצמו השתנו המון בשנה האחרונה, ויש לתת לגוגל קרדיט על כך, שימשיכו לשפר.
    אם זאת אני עדיין נתקל באתרים מופצצים במגוון לינקים מזובלים, את האמת בעיקר אתרים רוסיים עם אמון גבוהה.
    אני רוצה לצרף לגולשים שקוראים את המאמר שלך פוסט שפרסמנו בבלוג שלנו לא מזמן בנושא הלינקים הרוסיים - אחרי שהסירו ללקוח המון קשורים כאלו והאתר שלו צנח עמודים שלמים...
    http://www.website-analyst.co.il/?p=137

    השבמחק