יום שבת, 20 באוגוסט 2011

גוגל השיקו הצגת Sitelinks חדשים - הרבה יותר גדול

סייטלינקס (Sitelinks) הם אותם קישורים מורחבים שאנו רואים בעמוד תוצאות החיפוש כאשר אתם מקישים מילות חיפוש מסוימות בגוגל, לדוגמא אם נקיש YNET גוגל יציגו לנו את האתר עם סייטלינקס מורחבים. בכדי שתוכלו לדעת האם לאתרכם יש סייטלינקס, ניתן לראות זאת בכלי מנהל האתרים שלכם, תחת סעיף תצורת אתר.
עד לא מזמן תצורת הסייטלינקס הייתה מצומצמת יחסית, הוצגו עד 8 סייטלינקס קטנים, או תצורה של 4 סייטלינקס בשורה אחת בתוצאות החיפוש. במקרים מסוימים ניתנו גם 6 סייטלינקס

דוגמא ל 4 סייטלינקס:








דוגמא להצגה הישנה של 8 סייטלינקס :



הצגת 8 Sitelinks בתצורה הישנה
גוגל לא מזמן השיקו ניסוי של הצגת 12 Sitelinks בתצורה הישנה, ולאחר זמן מה החליטו לוותר על הרעיון ודבקו בהצגת 8 קישורים בתצורה הקודמת,  גוגל החליטו להשיק הצגה חדשה של סייטלינקס בו הם מציגים Sitelinks מורחבים מאוד, זה קורה במידה וחיפשתם ביטוי ממוקד כמו שם מותג או שם חברה, במקום הצגת 8 סייטלינקס קטנים אתם יכולים לראות עד כ-12 סייטלינקס מורחבים מאוד, אשר דוחקים את שאר התוצאות בעמוד הראשון אל מתחת לפריים הראשי ויש צורך לגלול למטה בכדי לראותם, (מה שעלול להשפיע בצורה משמעותית על אחוזי ההקלקות), לדברי גוגל מדובר רק על ביטויים כמו שם מותג,שם עסק או שם של מקום מדויק, במצב כזה גוגל בטוחים שהגולש חיפש בדיוק את המותג או העסק הספציפי. ומעניקים לו קישורים רחבים בכדי לשפר את האוריינטציה שלו בתוך האתר.

ניתן לראות בתמונה למטה שהסייטלינקס מכילים את כתובת ה-URL המלאה, את כותרת ה TITLE של העמוד וקטע קטן מאוד מתוך תגית התיאור (Description) של העמודים המוצגים, כפי שזכור לכל מנהל אתר אין לכם שליטה על בחירת הסייטלינקס אך בהחלט אתם יכולים להסיר עמודים ספציפיים שאינכם חושבים שראויים להיות סייטלינקס.

הצגת 12 סייטלינקס חדשים
במידה ולאתרכם יש סייטלינקס אתם יכולים לראותם על ידי חיפוש שם העסק שלכם או שם האתר שלכם בגוגל, לאחר שמיפיתם איזה סייטלינקס קיבלתם, עליכם לגשת לעמודים שלכם ולשדרג אותם מעט,  לוודא שכתובת ה-URL לא תהיה ארוכה מידיי, שהתוכן בעמוד יהיה איכותי, שתגית הכותרת תהיה ממוקדת ותגית התיאור תהיה איכותית.

  • מיקוד כותרת העמוד (Title Tag)
  • מיקוד תגית התיאור (Meta Description)
  • שיפור כתובת העמוד (Url)
במידה ואין לכם סייטלינקס בכלל, יכול להיות שאתרכם אינו בנוי בצורה נכונה הן מבחינת היררכיה של קישורים ואין מבחינת היררכיה נכונה של תוכן, אתרים סמכותיים בדרך כלל מקבלים סייטלינקס בצורה שרירותית לביטויים בהם הם חזקים וסמכותיים, לכן רוב העסקים מקבלים קישורים כאלה בשם העסק שלהם, במידה ואפילו בשם העסק שלכם או האתר שלכם אין לכם קישורים כאלו המצב יכול להעיד על בעיה במבנה האתר או משקל הקישורים הפנימי. 

3 תגובות:

  1. התצוגה גדולה יותר ושימושית יותר. מוקדם עוד לדעת- אבל כנראה שזה יגרור יותר כניסות לעמודים פנימיים.

    כמו כן מחיפוש על שם האתר שלי, ראיתי שלא תמיד כל הtitle של העמוד מופיע ולא ראיתי תמיד קשר היררכי (עמודים הקטגוריות שלי למשל, אינם מופיעים שם).

    גם בוואלה למשל אין מספר קטגוריות מהסרגל העליון (עסקים, תרבות, אופנה, אוכל וכו'), ואותו דבר לגבי YNET (תרבות, בריאות, יהדות וכו'). לא חסרות דוגמאות לדבר.

    בכול אופן אני אהבתי את השיפור, נראה טוב יותר ומושך יותר.

    השבמחק
  2. מאמר מעניין ומועיל. האם הקיום של פרורי לחם באתר מגדיל את הסיכוי להשיג סייטלינקס? הלית

    השבמחק
  3. הנה המדריך המלא ועדיין לגיטימי של סתיו בנושא של סייטלינקס, מומלץ מאוד.

    http://www.duran-seo.co.il/content/300/290/%D7%A4%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%A8%D7%99_%D7%9C%D7%97%D7%9D_breadcrumbs/

    השבמחק