יום שישי, 2 בספטמבר 2011

עזרו לגוגל לשפר את תוצאות החיפוש - כלי דיווח חדש

בפברואר האחרון מעט לפני ששוחררה הפנדה לאוויר העולם, שוחרר אלגוריתם חדש שנועד לפגוע באתרים המציגים תוכן משוכפל, ישנם הרבה מאוד אתרים שמבצעים RSS או דולים מתוך אתרים שונים את התוכן שלהם ומציגים אותו אצלם, בצורה אוטומטית לחלוטין. אתם חוות תוכן משוכפל מהוות פגיעה באיכות התוצאות, גוגל בפברואר האחרון שחררו אלגוריתם חדש שנועד לצוד אתרים אלו ולפגוע בדירוג האיכות שלהם או להסירם לחלוטין מתוצאות החיפוש.

מעט לאחר שיצא האלגוריתם לאוויר הושק גם אלגוריתם פנדה שנועד לבדוק איכות של תוכן ופרופיל קישורים כמו כן לקבוע בצורה מדויקת יותר את איכותו של אתר שנסרק לתוצאות החיפוש, חשוב להבין ששני האלגוריתמים הללו בשיתוף עם קפאין מהווים נשק רב עוצמה של גוגל נגד ספאמרים ואתרי תוכן משוכפל, אתרים מפוקפקים נענשו בצורה חמורה ואף פורטלי תוכן גדולים שנקטו בשיטות "אפורות".

גם היום גוגל מעוניינים שתסייעו להם לשפר את תוצאות החיפוש ותדווחו להם בצורה מודעת וערנית על כל אתר שמעתיק תכנים בצורה שיטתית בכדי להציגו ולנצל את מנוע החיפוש בכדי להתקדם. הטופס החדש שהושק בו תוכלו לדווח על אתרים כמו אלו, חשוב להבין שזה מעט שונה מטופס הדיווח על ספאם, גוגל מעוניינים לשפר את האלגוריתם שלהם ולכן מעוניינים שתדווחו אך ורק על אתרים המשכפלים תוכן מופיעים גבוה בתוצאות החיפוש. או מופיעים בתוצאות החיפוש בכלל :)

יש לכם אתר שמשתמש במנגנון שמעתיק תכנים, הייתי ממליץ להימנע משימוש בו, אמנם בגוגל ישראל לא מקפידים כמו בגוגל ארה"ב אך אנו יכולים לראות לאן פנינו מועדות, וקל להבחין שכנראה גם בגוגל ישראל יחולו שינויים רבים בשנתיים הקרובות, אנו מרגישים את פנדה כבר כאן, חשוב לנקוט תמיד בשיטות עבודה נקיות, לכתוב תוכן איכותי וחדש ולהעניק את המירב שאנו יכולים לגולש שלנו.

התוכן הוא המלך, אך הגולש הוא הקיסר. אנו צריכים לכתוב בשביל הגולשים, בשביל קהל היעד שלנו.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה