יום שבת, 23 ביולי 2011

לפני שאתם קונים קישורים כדאי לחשוב פעמיים

קניית קישורים זהו עסק משגשג בתחום של קידום אתרים, כמעט בכל מדינה ובכל תחום קונים קישורים, כמובן שעל פי קווי המנחה והתקנות של גוגל קניית קישורים היא אסורה, וכל אתר שייתפס מוכר קישורים או קונה קישורים יוסר מתוצאות החיפוש או ייענש בחומרה על ידי גוגל.

לפני שאתם רצים לשלם על קישורים יש כמה דברים שכדאי לקחת בחשבון ואולי כדאי לכם לחשוב פעמיים.

מנועי החיפוש מענישים על קניית קישורים ומסירים אתרים


אם איכפת לכם מהעסק שלכם, וקידמתם אותו לאורך זמן במנועי החיפוש, סביר להניח שכבר יש לכם עשרות מיקומים, סביר להניח שכבר יש תנועה אורגנית יציבה הזורמת בכל חודש לתוך האתר וסביר שהאתר נמצא במגמת שיפור מאשר נקודת ההתחלה שלו (במידה וקידמתם נכון). קניית קישורים מעמידה את כל העסק האינטרנטי שלכם בסיכון. קישורים קנויים אינם משבחים ואף פוגעים באיכות האלגוריתם של גוגל, בכך שהאלגוריתם מוסיף למשקל החישבוים קישורים שאינם טבעיים, כאשר מנוע החיפוש מגלה שהקישורים ניקנו (בעיקר עקב הלשנות) הוא יכול להסיר ולחסום את אתרכםף כך שאתרכם יעלם לנצח מתוצאות החיפוש של גוגל, האם זה שווה את זה?


קישורים קנויים אינם מקדמים אתכם


כאשר אתר רוכש קישורים עליו לשלם עליהם בכל חודש, כלומר ישנה הוצאה כספית חודשית שוטפת רק בשביל להשאיר את האתר במיקומים הנוכחיים שלו (הערך הקידומי של קישור קנוי נשאר זהה), ככל שתקנו עוד קישורים כך ההוצאה החודשית תגדל, צריך לקחת בחשבון שאתם תשארו במיקומים שלכם הנוכחיים כל עוד המתחרים שלכם לא יהיו יותר אגרסיביים בשיטות הקידום שלהם, במידה ומתחרה עובר אתכם יהיה עליכם להגדיל את מכסת הקישורים, משמעות הדבר תהיה לרכוש עוד קישורים ולהגדיל את ההוצאה הכספית החודשית שלכם, קחו בחשבון שתפסיקו לשלם הקישורים ירדו והנזק של קישור שירד יהיה גדול יותר מאשר הערך שלו בכל תקופת הזמן שהיה שם.

בסופו של דבר הערך של קניית קישורים ישאיר אתכם במיקומים הנוכחיים שלכם, קישורים אורגניים לעומת זאת יקדמו אתכם יפה ולעולם לא ירדו (במידה והם ניתנו לכם בצורה טבעית), כמובן שקישורים טבעיים עולים כסף, עלינו לכתוב תוכן איכותי לאתר שלנו, לקדם אותו ולשפר אותו אך לעומת קישורים קנויים העלות הכספית של קישורים אורגניים נשארת יציבה בעוד שהאתר ורווחיו עולים עם ההתקדמות של האתר וגדילת התנועה.

איך תוכלו להיגמל מקניית קישורים ? 


עליכם להעריך כמה חמור מצבכם, הכוונה היא לראות כמה קישורים מסך פרופיל הקישורים שלכם הם קישורים קנויים, כלומר אם יש לכם 8,500 קישורים נכנסים לאתר וכ-8,000 מהם קישורים קנויים, המצב שלכם לא טוב, לעומת זאת אם ישנו רק אחוז קטן של קישורים קנויים מצבכם טוב בהרבה ותהליך הסרתם יהיה קל יותר ומהיר יותר.

  •  כמה קישורים קנויים יש בתוך פרופיל הקישורים - כך תוכלו להעריך בצורה כמעט מדויקת כמה עבודה תצטרכו להשקיע בכדי להחליף את הקישורים הללו בקישורים אורגניים
  • % הקישורים הקנויים בתוך פרופיל הקישורים - ככל שאחוז הקישורים הקנויים גבוה יותא כך תצטרכו לנקוט משנה זהירות גבוה יותר בתהליך הסרת הקישורים, ככל שיש יותר קישורים כך התהליך יהיה איטי ומחושב יותר מצד שני ככל שיש יותר קישורים קנויים כך יותר דחוף להתחיל לטפל בהם.
  • מהי ההוצאה הכספית השוטפת שלכם בכל חודש - עליכם להעריך כמה כסף אתם מוציאים בכל חודש עבור על הקישורים הקנויים שלכם, תהליך החלפת קישורים קנויים בקישורים אורגניים איכותיים עולה כסף תראו ותתכננו קדימה, בכדי שתוכלו באמת לחסוך את ההוצאות המיותרות.
  • נסו לבחון אילו קישורים (מתוך הקישורים הקנויים) הם קישורים חזקים ויעילים ואילו קישורים לפי דעתכם אינם מועילים כל כך, יצירת מדגם של הקישורים הקנויים לפי חוזקם יעניק לכם תמונה ברורה יותר על האופן שבו אתם הולכים להסיר את הקישורים הללו ויתנו לכם מושג כמה קישורים אורגניים תצטרכו לבנות בכדי לכסות עליהם לאחר שיוסרו.

השלב השני לאחר הערכת המצב הראשונית הינה איתור כל הקישורים שמנוע החיפוש מחשיב


בכדי שנוכל לדעת איזה מהקישורים הקנויים שלנו נחשבים ובכלל איזה קישורים נכנסו לפרופיל הקישורים שלנו, עלינו לבדוק בכלי מנהל האתרים של גוגל את כל הקישורים הנכנסים אלינו. ניתן לעשות כך על ידי התחברות לכלי מנהל האתרים, יש להכנס בפנים ל- "קישורים נכנסים לאתרך" לגלול למטה וללחוץ על "הורד טבלה זו". בכדי לקבל קובץ אקסל המכיל את כל רשימת הדומיינים והכתובות המקשרות אלינו לאתר.

גם בכלי מנהל האתרים בבינג ניתן לבצע את אותו תהליך אם כי ביחס לקידום אתרים בארץ המערכת של בינג חסרת תועלת. כמו כן חשוב להסתכל על כלים אחרים כמו, פקודת הלינק של יאהו שבקרוב הולכת להיסגר או כלים בתשלום כמו MajesticSEO, שיכולים לתת לנו תמונה בהירה של כל הקישורים הקיימים.

כך או כך אין כלי שיציג לנו בצורה בהירה וברורה את כל פרופיל הקישורים הנכנס, העכבישים של הכלים הללו עושים את המיטב שאפשר בכדי להביא כמה שיותר קישורים. אפילו העכבישים של מנועי החיפוש שסביר להניח שעושים עבודה טובה יותר לא מראים לנו את כל הרשימה ולגוגל יש את הסיבות שלהם לא להראות לנו את כל הפרופיל, כמו שאנו יודעים לגוגל יש נטייה להסתיר מידע בכדי למנוע ביצוע מניפולציות על מנוע החיפוש.

לאחר שבחרנו כלי והתחלנו לעבוד איתו, עלינו למיין את פרופיל הקישורים, תזכרו אנו מעוניינים ליצור פרופיל נקי של קישורים קנויים לכן עלינו לסנן את כל הקישורים האורגניים מהפרופיל, כל מקדם אתרים מחליט על פרמטרים שיותר חשובים לו מאחרים, אישית הייתי ממיין את הרשימה בסדר חשיבות יורד ביחס לסמכותיות האתר בתחום שאני מקדם בו, הדגש הוא סמכותיות האתר כולו ולאו דווקא סמכותיות העמוד.

כמובן שיש לשים לב שלא כל קישור קנוי עלינו לדרג דרך מדד סמכותיות, לדוגמא יש אינדקס ששילמנו לו בכדי שיציג קישור, סביר שהסמכותיות שלו אינה רלוונטית לאתר או לחוזק הקישור, לכן מומלץ לפקוח את העיניים ולמיין תחת שילוב פרמטרים שבראשן מדד הסמכותיות של האתר המקשר.

הנה הנקודות שיש להתחשב בהן כאשר מנקים את פרופיל הקישורים וממיינים אותו:

  •   לא להתחשב בקישורים אורגניים כלל (אנו מתמקדים בהרכבת פרופיל הקישורים הקנוי שלנו)
  • יש להתחשב במדד הסמכותיות של האתר ולדרג את הקישורים לפי מדד סמכותיות בסדר חשיבות יורד (מהסמכותי ביותר עד לסמכותי פחות)
    • יש להתחשב בסוגי קישורים שאולי מדד הסמכותיות לבד אינו קשור או רלוונטי אליהם (קישורים מאינדקסים, דיירקטוריז וכו')
  • יש להתחשב במספר פרמטרים כאשר מדרגים את הקישורים, סמכותיות אתר בראש מייד לאחר מכן סמכותיות של עמודים בודדים תוך שילוב עם רלוונטיות נושא הקישור לאתר עצמו. (קישורים עם רלוונטיות פשוט איכותיים יותר בבסיסם)
בניית תוכנית הסרת קישורים קנויים והרכבת תוכנית לבניית פרופיל קישורים אורגני נכנס 


לאחר שהערכנו את המצב של האתר, ומיינו את פרופיל הקישורים הקנוי, יהיה בידינו את כל המידע בכדי לתכנן ולהרכיב אסטרטגיה חדשה, עלינו להבין שחייבים לקחת את הזמן בתכנון האסטרטגיות הללו ואין להסיר הכול במכה, אחרת האתר יספוג נזק. חשוב להבין שזה חלק קריטי, הרכבת תוכנית פעולה ליצירת פרופיל קישורים אורגני איכותי ויציב הוא צעד משמעותי לכל אתר, לכן יש לבצע את התהליך נכון ובהדרגה. הנה כמה טיפים לבניית תוכנית חדשה ואיכותית.

  • הסרת הקישורים הקנויים החלשים ביותר - השלב הראשון הוא הסרת הקישורים שאנו יודעים שערכם הוא הנמוך ביותר, מהלך זה יאפשר לצבור מומנטום, ישחרר כסף לבעל האתר בכדי להשקיע בבניית קישורים איכותיים יותר. 
  • הרכבת תוכנית לבניית פרופיל קישורים אורגני - זהו סעיף די גדול לכן אתן נגיעה קלה כאן בלבד, בגדול עלינו לתכנן כמו עם לקוח חדש תוכנית פעולה ליצירת פרופיל קישורים מגוון ואיכותי, עלינו לקחת בחשבון את כל הגורמים כגון: מחקר מתחרים, מחקר תחום, מיקומים נוכחיים של האתר, כמות קישורים וסוגי קישורים וכו'. זהו תהליך שלוקח מעט זמן אך אם נעשה נכון יכול לצמצם משמעותית את הנזק שיגרם מהסרת הקישורים הקנויים.
  • קביעת ציר זמן לבניית קישורים נכנסים - עלינו לקבוע מהו ציר הזמן וקצב בניית הקישורים האורגניים בכדי שנוכל להעריך בצורה מדויקת כמה קישורים עולים על כמה קישורים שאנו מסירים, כך נוכל בצורה יעילה לבקר על תהליך העבודה ולראות מה הנזק לעומת התועלת של התוכנית ולהתאים את עצמנו בזמן העבודה לשינויים במידה ויש לעשותם.
  • קביעת דדליין (בצורה די גסה) עד להסרת כל הקישורים הקנויים ומעבר לפעילות אורגנית - יש לקבוע דדליין בכדי לתת בקרה על איכות העבודה ביחס לזמן שמושקע, אין זה חייב להיות דדליין מדויק לחלוטין אך הערכה גסה נדרשת בכדי לייעל את התהליך.

החלק הסופי בתהליך - התמדה בבניית קישורים אורגניים בלבד !


היתרונות בבניית קישורים אורגניים הם ברורים כשמש, העלות צומחת ביחס ישיר לתועלת, ככל שיש יותר קישורים כך הרווחים עולים ביחד איתם. קניית קישורים אינה דבר מועיל, היא פוגעת באלגוריתמים ובאמינות מנוע החיפוש, היא פוגעת בבעלי האתר ועולה בהוצאות גבוהות מאלו שיהיו על בניית קישורים איכותיים. יש לזכור קישור אורגני איכותי ישאיר את האתר יציב ואף יקדמו כל הזמן, קישור קנוי אינו משאיר את האתר יציב (נפסיק לשלם ירד הקישור) ואינו תורם להתקדמות האתר ביחס ישיר לרווח, כך שלמעשה קישור קנוי מועיל להשאיר את האתר במיקומיו.

לאחר הרכבת הפרופיל האורגני והתוכנית יש להתמיד בה, לבצע אותה על הצד הטוב ביותר ביחד עם חברת קידום האתרים ולוודא ולבקר כל שלב בתהליך, חשוב שזה ייעשה בהדרגה ושלא יוסרו כמויות גדולות מידיי של קישורים בבת אחת, לכן תעברו על כל השלבים ותבצעו אותם לאט, התייעצו בכל שלב ובדקו את עצמכם עשר פעמים לפני ביצוע פעולה כזו או אחרת הנוגעת להסרת קישורים.

בהצלחה חברים, קידום אורגני הוא פתרון הרבה יותר יעיל, יציב, נוח ואיכותי לאתר ולעסק שלכם.
הימנעו מקניית קישורים !



    3 תגובות:

    1. אורי, המאמר ממש מגניב ובאמת נכון. אבל אתה חייב לזכור משהו: התחרות ברוב התחומים היא כזו שלא מאפשרת לאתרים חדשים להיכנס לעמוד הראשון. עסק חדש בתחום המשכנתאות- לעולם, לעולם לא יגיע למקום טוב בלי לרמות. לעולם. אז מה אתה מציע לעשות?

      השבמחק
    2. רק עכשיו אני רואה את התגובה שלך :-)

      השבמחק