יום שני, 7 בפברואר 2011

גוגל מנקים את התוצאות

ידידינו גוגל החליט לנקות את תוצאות החיפוש ולהסיר לא מזמן כמה תוצאות מבוססות ספאם, אם נסתכל על ההשלכות מרחיקות הלכת שהאתרים הללו עשו נוכל לראות שסביר להניח שמישהו לחץ על הכפתור האדום שכתוב עליו "עונש" . ולא כי האלגורימים של גוגל פיענחו את הטריק המלוכלך של קישורים מחו"ל וריבוי דומיינים של בוט (תוכנה אוטומטית).

ובכן נראה שהמצב של גוגל ישראל נשאר עגום, אמנם הוא הרע במיעוטו כי מנוע החיפוש השני עוד יותר גרוע ואף מעתיק תוצאות מגוגל, לא מזמן נחשף שבינג מעתיקים תוצאות בצורה בוטה מתוך תוצאות החיפוש בגוגל, (אקט עלוב בפני עצמו המראה על יכולות פיתוח נמוכות להפליא). מצידם בינג הגיבו שזהו "ניסוי" בלבד הנועד לפענח את האלגוריתמים של גוגל.

כך או כך גוגל ישראל מעולם לא היה נראה כה גרוע מאז ההתפתחות הגדולה שלו משנת 2004, שהתחלנו לראות אור והמלחמה בספאם החלה לתפוס הילוך גבוה, עם כל ההצהרות למיניהם אודות המלחמה העדומה בספאם נראה שלמרות הסינון הנרחב שנעשה עדיין דווקא בנישות התחרותיות הספאם חוגג.

צדיק ורע לו רשע וטוב לו, ככה זה. אם אתה מרמה סביר שיהיה בסדר, מקסימום תרים עוד אתר תעשה שוב את אותו דבר ואף אחד לא יכול לעצור אותך, תמיד תוכל לרשום דומיין חדש, תמיד תוכל להפעיל את השירות, תמיד תוכל לגנוב לכולם את הפניות ולהיות מקום ראשון, על כל תרופה ישנה מכה.

אז אלא אם גוגל יעסיקו צוות בקרת איכות אנושי, שידע ללחוץ על הכפתור האדום במידה וצריך, מנוע החיפוש ישאר פשוט בחירת ברירת המחדל מתוך ים של בעיות ומנועים כושלים. גוגל פיתחו אלגוריתמים מדהימים, פרצו גבולות של חשיבה מקובעת ואף הצליחו לפענח תמונות ואנימציות, חיפוש קולי, תרגום בלייב של שפה ומה לא, ועם זאת החיידק הקטן ביותר והנזבי ביותר (ספאם) מצליח לחדור סביב האלגוריתמים המסובכים של גוגל ולהשפיל את ענקית האינטרנט.

מה יהיה הסוף ?

2 תגובות:

  1. עדיין לא מספיק, השינוי שהם ביצעו הוא טיפה בים....

    השבמחק
  2. מעצבן איך גוגל נותנת תוצאות ריקות מתוכן עדיפות למשל yahoo answers אוקי יש בה את אותו שאלה אבל אין תגובות אז אין תשובות, מעצבן.

    השבמחק