יום שני, 31 בינואר 2011

הקמת אתר אינטרנט בחינם - האם זה משתלם?

אם אתם עומדים בפני הקמת אתר אינטרנט והתחלתם לחפש חברות בניית אתרים, בוודאי נתקלתם בפרסומים הקוראים לכם להקים אתר אינטרנט בחינם. האמת ? נשמע לא רע בכלל. במקום להשקיע סכומי כסף בבניית אתר בתשלום, אפשר לבקש הקמת אתר אינטרנט בחינם, לקבל אתר חדש, מבריק ויפה העונה בדיוק לדרישותיכם בלי לשלם, ולדעת כי הוא ימלא את כל הציפיות והיעדים שהוגדרו לו. מה, לא ?

מדוע הקמת אתר אינטרנט עולה בכלל כסף ?

הקמת אתר אינטרנט דורשת מקצועיות ומקצוענות, ניסיון בשיווק ובהעמדת יעדים, וכן הכרות עם שוק היעד ועם הדרישות שלו מאתרים דוגמת האתר שאתם מבקשים להקים. בנוסף, אם אתם עומדים בפני הקמת אתר אינטרנט, בוודאי תדרשו לליווי בהקמת אתר, בליווי בהכנסת התכנים לאתר ובהבנה כיצד לבנות אותו נכון. יתכן גם כי תרצו עיצוב מקורי שלכם, ואולי תרצו לשלב בו את צבעי ולוגו העסק שלכם, כלומר – הקמת אתר אינטרנט דורשת חשיבה מוקדמת, תכנון מדוקדק, ובחינת כל הצעדים שאתם מבצעים לאורך הדרך על מנת להשיג את התוצר המבוקש.

מהם הדברים שלא מספרים לכם בעת הקמת אתר בחינם ?

אם תפנו אל חברה או גוף שיציעו לכם הקמת אתר אינטרנט בחינם (גם אם יגדירו אותו בתור מתנה לפסח ), הרי שישנם דברים שלא יספרו לכם אודות התהליך. הנה כמה מהם :

  1. על איזה שרת ימוקם האתר שלכם? הנה כמה דברים שלא סיפרו לכם על אחסון אתרים בחינם – הוא מבוצע על שרתים המוגבלים ברוחב הפס שלהם ובגודל האתר שאפשר לאחסן עליהם (מה שיחייב הקמת אתר אינטרנט קטן וחסר גרפיקה). הם חסרי אמצעי גיבוי (מה שאומר שאם השרת ייפול מכל סיבה שהיא, גם האתר שלכם יקרוס), והגישה שלכם אל השרת תהיה מוגבלת, אם קיימת בכלל.
  2. רציתם עיצוב מושקע ומקורי? הקמת אתר אינטרנט בחינם לא תאפשר לכם לקבל אותו. תוכלו לבחור אחד מתוך עיצובים קיימים ולנסות להתאים אותו אל האתר שלכם ואל הדרישות שלכם. פלאש ? מילה גסה ולא קיימת.
  3. הקמת אתר אינטרנט בחינם תכלול הקצאת שטח לא קטן מהאתר לצורך פרסומות. לכם לא תהיה שליטה בגודל השטח, במיקומו, וחשוב מכך – בתוכן הפרסומות שיוצגו בו. לא סביר, כי הלקוחות שלכם ירצו לשוטט באתר הכולל פרסומות רבות, ולא סביר כי גם אם יכנסו לאתר, יישארו בו יותר מהשנייה הנדרשת ליציאה ממנו.
  4. אם תרצו שדרוגים עתידיים, אם תרצו להעביר את האתר אל שרת אחר, אם תרצו לשנות ולעדכן אותו – תגלו כי יכולתכם מוגבלת מאוד.

תגובה 1:

  1. לא בהכרח. אני בניתי את האתר שלי בphp, ואחסנתי אותו על אחסון חינמי. האחסון אמין, בלי בעיות, בלי פרסומות, והתמיכה טכנית מצוינת (תומכים בבעיות של השרת, לא בבעיות בקוד שכתבת)...
    שילבתי את זה עם דומיין tk, חינמי, קל להרשמה, ועוד יותר קל לשינוי בעת הצורך.
    אני מרוצה לגמרי מהאתר שלי, פרט לפגם אחד שקיים - בדומיין tk הם שמים את האתר שלך במסגרת, דבר שמקשה על מנועי החיפוש. האתר שלי הוא אתר מקומי ופרטי, שכרגע אין לו צורך בהפניות של גוגל, לכן זה לא מפריע לי, אך זה עלול להוות מכשול לבעלי אתרים רציניים יותר.

    השבמחק