יום ראשון, 16 בינואר 2011

גוגל נמאסתם - אין סוף לספאם

פעם מנוע החיפוש של גוגל היה מנוע פשוט וטקסטואלי, שהספאם בו שלט ביד רמה. אחרי הכול מנועי החיפוש בשלהי שנות התשעים היו בתחילת דרכם, כך גם האינטרנט וזירות חברתיות לא היו קיימות ובטח שלא אתרי שיווק או תחום ענף של קידום אתרים.

עם זאת גוגל שאפו לדהור קדימה ופילסו את דרכם בפיתוחים פורצי דרך ביצירתיות ומחשבה ועד היום כולם מתגאים בכמה ש"גוגל" שונים מחברות אחרות כי הם מעודדים חשיבה יצירתית בצורה מאוד חופשית ויסודית ומטמיעים זאת בעובדיהם ובאידאילוגיה של החברה (בחזון של ממש).

ועם זאת היה נראה שגוגל כמנוע חיפוש דרס רגל בישראל והיום ניתן לומר שכתשעים אחוז מהשימוש במנועי חיפוש בארץ נעשים בגוגל. כמעט כל החיפושים שקיימים כיום בישראל עוברים דרך גוגל, או נעשים בגוגל, כל האתרים מעוניינים להופיע מקום ראשון בגוגל וכו'.

תחרות הניבה ענף - הענף הניב ספאם


התחרותיות הזו יצרה ענף שנקרא קידום אתרים, ולקידום אתרים ישנו טווח, טווח דק מאוד שבין איכות לספאם של ממש, לצערנו גוגל לא נותנים מענה אמיתי לספאם (למרות שכל פעם מחדש הם טוענים שהם יודעים הכול והכול "מתוכנן"), כיום ישנם תחומים כל כך "מזובלים" בספאם שהגולש כבר לא יכול לקרוא בהם כלום.

מצד שני יש אתרים שקיימים מספר חודשים ועולים לראש התוצאות למרות שמבחינת איכות השירותים שלהם לא איכותיים, בכלל. במקרה אחר אתר אחד מקדם את עצמו בחמישה תחומים ובעזרת ספאם וניצול פרצות במנוע החיפוש (שאמנע לחשוף אותם בכדי שהתופעה לא תתפשט מפה ועד נהריה) הם עולים לראש התוצאות בכמה תחומים יחד.

די לספאם - גוגל נמאסתם


גוגל נמאסתם, די לספאם די לראות אתרים חסרי תועלת בעלי עמוד אחד מסכן עם כתבה מסכנה שלא נותנת כלום, די לאפילייאטס הדבילי הזה שאוכל לכל בעלי העסק הלגיטימיים את הלקוחות, לכל האתרים המזובלים שגונבים את כל התנועה ולכל התוצאות המטופשות שעולות כאשר הביטוי ארוך משלוש מילים.

אני פונה אלייך גוגל היקר לא בתור מקדם אתרים אלא בתור גולש מודאג, המנוע נעשה כל כך חסר רלוונטיות עד שאני נאלץ בהרבה מקרים לפנות למתחרה שלך שגרוע ממך פי כמה. האלטרנטיבות נגמרות לנו, ואנו נשארים עם מנועי חיפוש לא רלוונטיים, ענקית האינטרנט גוגל, היא ביזיון ומפקירה את המשתמשים שלה (בערך כל מדינת ישראל) בידיהם של ספאמרים.

גוגל ישראל אשר בכל הזדמנות טוענת שהעניין בשליטה מראה לנו בצורה אלגנטית שלא רק שהכול לא בשליטה אלא שגם אין לגוגל מענה, והתופעה המסוכנת הזו תופסת מימדים כמו השריפה בכרמל. אם לא יהיה מענה בקרוב כל התוצאות יהפכו להיות כאלו וכולם יסבלו.

6 תגובות:

  1. אורי, אני עוד שניה הולך לבכות... רק תראה לי איפה גוגל ישראל טוענים שהמצב בשליטה... :-D.

    השבמחק
  2. כאן - אתה יכול לראות שיש הרבה טענות לגבי זה ש"גוגל" יודעים הכול, כמו "לגשר" על שפה ולהבחין במילות מפתח, איכות של קישורים.. בלה בלה בלה

    בגדול "בולשיט"

    http://www.askpavel.co.il/blog/ask-googler-project

    השבמחק
  3. הנציג שם לא היה מגוגל ישראל... בגוגל.קום יש עכשיו בעיה אחרת של אתרים עם תוכן כפול שמגיעים למקומות מאוד טובים. זה לא בדיוק אותו הדבר.

    השבמחק
  4. העיקרון שאני מדבר עליו הוא הדימוי והנרטיב של גוגל בעולם כ"יודעים כל". כאלה ש-"הכול בשליטה" אצלם.. ועם זאת נראה שיש סדום ועמורה ולאף אחד לא באמת איכפת...

    השבמחק
  5. בדרך כלל אני מחפש שאילתות יותר מדי ארוכות ולכן אין לי הזדמנות לראות יותר מדי ספאם (שבדרך כלל מטרגטים על ביטויים קצרים עם נפח חיפוש גבוה), אבל גם אחרי כל הדיווחים האחרונים, יש כאלו שטוענים שפשוט מדובר בכמה מקרים שהם היוצאים מן הכלל שלא מעידים על הכלל... לעומת זאת, היו גם כמה גורמים בגוגל שהודו שאתרים כמו answers.com הם אכן בעייתים בגלל שהם עולים כמעט בכל חיפוש...

    http://blogs.howstuffworks.com/2011/01/07/is-google-broken-is-google-poisoned-by-spam-there-are-lots-of-complaints-right-now-are-they-true/

    השבמחק
  6. אני מצטרף לקריאה להפסיק לזבל את האינטרנט עם תוכן ללא משמעות אמיתית למשתמש. כאשר רוצים לכתוב תוכן איכותי זה אמנם לוקח יותר זמן לכותב אבל לטווח הארוך זה משתלם.
    אבל בעיקר בואו נשמור על האינטרנט כמקום נקי ו- usefull.
    אני מקווה ומאמין שגוגל ישפרו את התוצאות שלהם. מקדמים וגוגל מזכירים לי את יוצרי הוירוסים ותוכנות האנטי-וירוס. לופ של אחד מגיב לשני ללא סוף. אך עם כל ההערצה שלי לגוגל מתישהו יבוא אלגוריתם חכם יותר ונמצא את עצמנו משתמשים במנוע אחר.

    השבמחק